Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Vi fikk ny leder på jobb for en måned siden. Han er sikkert dyktig på sine ting, men han har noen krav som jeg og andre opplever som urimelige. I går hadde han ringt meg mens jeg var på toalettet. Jeg tar med meg mobilen på toalettet. Ikke min egen og ikke jobbens. Jeg ringte han tilbake etter få minutter. Han ville ha en forklaring på hvorfor jeg ikke svarte da han ringte. Jeg sa som sant er at jeg var på do. Litt senere kom det ut en melding til alle i avdelingen om at han forventer at vi er tilgjengelige til enhver tid innenfor arbeidstiden og at det innebærer at telefonen skal være på i møter og lignende og han presiserte at den må være med på do. Han skrev at for driften av avdelingen er det viktig at vi svarer når han ringer, uansett og at brudd på dette vil få konsekvenser. Jeg er ikke interessert i å snakke med han eller noen andre når jeg sitter på do. Jeg synes også det er en uting å avbryte et møte med flere for å ta telefonen, men det verste er det med do. Finnes det noen lover og regler vi kan slå i bordet med? Verneombudet er informert, før noen spør. Anonymkode: df899...822
Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Det skulle selvfølgelig stå" Jeg tar ikke mobilen med meg på toalettet" Anonymkode: df899...822
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Du, da hadde jeg passet på en gang han ringte og late som jeg faktisk sitter på do med voldsom diare og gass. Da hadde jeg laget masse fiselyder samtidig som jeg hadde laget andre klare "toalettlyder". Kan hende kravet om å svare mens man er på do ikke er like aktuelt lengre... Anonymkode: 3c78f...124
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Fullstendig uakseptabelt, spør du meg. Man svarer virkelig ikke på anrop mens man sitter på do. Anonymkode: 95180...09c
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Dette tror jeg ikke på. Anonymkode: 08e51...35a
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Dette tror jeg ikke på. Anonymkode: 08e51...35a Dette kan umulig være det rareste du har hørt fra en leder. Anonymkode: c1262...5f5
Anonym bruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette tror jeg ikke på. Anonymkode: 08e51...35a Det hadde vært fint om du hadde rett. Dessverre er han ekte. Vi har meldt fra oppover i systemet i dag og håper at det hjelper. Anonymkode: df899...822
Anonym bruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Da hadde jeg svart på den mailen at dersom han virkelig mener at mobile. Skal være på i møter, så etterkommer jeg selvsagt det. Samtidig ville jeg sagt at jeg snakker det å ta telefonen med på toalettet som et totalt urimelig krav, og at jeg derfor ikke kommer til å etterkomme dette. Dersom leder så hadde forsøkt å gi meg konsekvenser for å ikke svare telefonen mens jeg var på do, er jeg temmelig overbevist om at leder hadde endt opp med et større problem enn meg. Det hadde jeg selvsagt ikke sagt noe om i mailen, er ikke noe poeng å nøye opp til trøbbel, så mailen hadde bare vært sakelig, og som en informasjon til leder. Dersom jeg hadde møter med folk utenfor avdelingen, ville jeg i begynnelsen av hvert møte, gitt beskjed om at telefonen min var på, beklaget til de tilstedeværende, og informert om at dette er et krav jeg har fått fra sjefen min. Anonymkode: 221fa...d62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå