Gå til innhold

Hva slags tegntøy har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går bøttet det ned her og det avslørte at både regnjakka og buksa tar inn vann, de er gamle så det er ren slitasje i sømmer. Jeg trenger nytt før høstregnet starter igjen. Hvor smarte er egentlig disse ponchoene? Er det noen jakker som faktisk puster og likevel er holdbare? Bukser? Trenger både til dagligbruk og til tur.

Anonymkode: b1e31...305

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting som er helt vanntett puster ikke, det er helt umulig. 

Jeg har allværsjakke fra HH og en litt rimelig bukse fra Sportoutlet. Fungerer utmerket 

Anonymkode: 2b90f...d5e

Skrevet

Det siste regntøysettet herfra er et foret sett fra Segla. Avsindig store i størrelsen, men de virker helt fint😊

Skrevet

Kommer helt an på hva du skal bruke det til? Jeg har Bergans til turbruk, bukse fra Sport Outlet, tror jeg?

Til hverdags har jeg en Blæst poncho( min nr 3, har hatt dem i sikkert 15-20 år), Blæst bukser, en BRGN nesten fotsid og fôret lang kåpe ( da er det ikke behov for bukser), jeg har en BRGN poncho som jeg liker veldig godt, og en Norwegian Rain Raincho. Den siste er veldig stilig men litt upraktisk, må jeg innrømme, jeg vil ikke anbefale den. 
 Blæst poncho og BRGN kåpe er bok favorittene. Vanntette og veldig gode.

Skrevet
amandine skrev (24 minutter siden):

Kommer helt an på hva du skal bruke det til? Jeg har Bergans til turbruk, bukse fra Sport Outlet, tror jeg?

Til hverdags har jeg en Blæst poncho( min nr 3, har hatt dem i sikkert 15-20 år), Blæst bukser, en BRGN nesten fotsid og fôret lang kåpe ( da er det ikke behov for bukser), jeg har en BRGN poncho som jeg liker veldig godt, og en Norwegian Rain Raincho. Den siste er veldig stilig men litt upraktisk, må jeg innrømme, jeg vil ikke anbefale den. 
 Blæst poncho og BRGN kåpe er bok favorittene. Vanntette og veldig gode.

Ha ha, noe sier meg at det regner mer der du bor enn der jeg bor 😅 Jeg har også en Blæst, og en gul regnkåpe. 

Skrevet (endret)
Iiiiik skrev (55 minutter siden):

Ha ha, noe sier meg at det regner mer der du bor enn der jeg bor 😅 Jeg har også en Blæst, og en gul regnkåpe. 

😅Mulig… og la meg ikke begynne på støvler🤣 Neida. Men paraply er ubrukelig og allværsjakke til daglig bruk er uaktuelt så regntøy må man ha. 

Endret av amandine
Skrevet

Har en Ilse Jacobsen jakke som passet meg bra i dag. Kjøpt på Fretex. Skikkelig solid gammeldags regnfrakk som rekker ned til knea. I tillegg vanntett Bergans til sportsbruk. Gummistøvler har jeg ikke. Vanntette goretexsko.

Skrevet

God, gammeldags gummibukse og gummijakke. Etter min erfaring det eneste som holder seg vanntett over tid.

Anonymkode: d7677...6fe

Skrevet

Som en kollega sier. Den 50 år gamle arbeidsjakken, og like gamle oljebuksen er det som fungerer best i all slags regnvær, og her regner det mye.  Jeg har kjøpt noen jakker fra forskjellige merker i brukthandelen, vasket de og sprayet med impregneringsspray fra Nikwax. Det fungerer utmerket. 

Anonymkode: ab9cf...4f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...