Gå til innhold

Kjæresten, meg og fremtiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten og jeg har det fint sammen. Vi har vært sammen siden mai i fjor. Vi har 6 barn til sammen på mellom 9 og snart 17 år. Vi snakker godt sammen om alt mulig, interesser, fotball, serier vi følger med på, barna, jobb osv. Har godt sexliv. Treffes når vi kan når vi begge har barnefri. Men snakker lite om oss, fremtida og når barna blir eldre/voksne. Jeg vet hva jeg tenker og har lyst til, flytte nærmere han og starte eit liv sammen som oss når ungene er voksne, reise på turer osv. Vi har aldri vært på tur bare oss to med unntak av ei natt på hotell for å se eliteserielaget spille ein cup kamp. Skal/bør jeg ta opp fremtidspraten bare for å høre hva han tenker?🤔

Anonymkode: 7f46d...90b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare ha det fint sammen, slik det er nå? Barna kommer først. Vent med å flytte sammen.  Altfor stor livsendring for barna. 

Anonymkode: f7fd8...201

Skrevet

Drit i framtid, den veit ingen noe om. Ha det bra nå.

Anonymkode: 7d8db...5d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke bare ha det fint sammen, slik det er nå? Barna kommer først. Vent med å flytte sammen.  Altfor stor livsendring for barna. 

Anonymkode: f7fd8...201

Skal selvsagt ikke flytte sammen. Snakker om når barna er voksne. Er det ikke vanlig å vite litt om fremtiden, hvis han ikke ser noe som helst for seg så synes jeg det er greit å vite. Snakker seriøst aldri om tiden fremover eller planlegger turer sammen. Min yngste flytter for å gå på vgs om 3.5 år, tiden går fort. HI 

Skrevet

Hvordan kan man ha et forhold med en person man ikke snakker med om livet, liksom? Du spør her inne om du kan ta opp fremtidsplanene med han, en mann du har vært i et forhold med i over et år? Det syns jeg er rart. 

Skrevet
MissSaigon skrev (16 minutter siden):

Hvordan kan man ha et forhold med en person man ikke snakker med om livet, liksom? Du spør her inne om du kan ta opp fremtidsplanene med han, en mann du har vært i et forhold med i over et år? Det syns jeg er rart. 

Hmh, ja. Men flere her som mener det er rart å snakke om det.🤔Jeg spurte han i fjor høst om hva han definerte oss som, me hadde liksom ikkje hatt kjærestepraten. Da sa han, det er ikkje sånn at eg er på jakt etter noe bedre. Han skriver de fineste god natt meldinger og savner deg, gleder meg til å se deg igjen. Snakka såvidt om det på ein fjelltur ein gang for sikkert eit år siden, "der på den holmen kan me bu" liksom, vanskelig å ta han seriøst. 

Skrevet

Tror ikke jeg ville rushet det hvis jeg var deg. Han gir jo klart uttrykk for at han liker deg og det dere har veldig godt. Kniven på strupen er sjelden en god ide når ting flyter fint. Han tenker helt sikkert at tiden vil definere hva slags forhold dere vil komme til å få, og at det vil skje naturlig. Hva med å legge planer på litt kortere sikt? En helgetur til våren, en ferie neste høst? Så får han også blitt med på fremtidstankene uten å føle at han må fatte harde avgjørelser om 2035 nå? 

Anonymkode: 3d69a...071

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke jeg ville rushet det hvis jeg var deg. Han gir jo klart uttrykk for at han liker deg og det dere har veldig godt. Kniven på strupen er sjelden en god ide når ting flyter fint. Han tenker helt sikkert at tiden vil definere hva slags forhold dere vil komme til å få, og at det vil skje naturlig. Hva med å legge planer på litt kortere sikt? En helgetur til våren, en ferie neste høst? Så får han også blitt med på fremtidstankene uten å føle at han må fatte harde avgjørelser om 2035 nå? 

Mhm ja. Vi har aldri barnefrie helger sammen, så det er kjipt. Enten har han ungene eller så har jeg de. Vi nøt tre helger sammen i sommer da ungene var hos våre ekser. Når vi er sammen jobber han stort sett på dagtid, jeg har fri litt midt i uka pga turnus. Sikkert lurt å ikke rushe, men jeg tenker mye på det. Han legger "større" planer med sine unger, men aldri med meg. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Mhm ja. Vi har aldri barnefrie helger sammen, så det er kjipt. Enten har han ungene eller så har jeg de. Vi nøt tre helger sammen i sommer da ungene var hos våre ekser. Når vi er sammen jobber han stort sett på dagtid, jeg har fri litt midt i uka pga turnus. Sikkert lurt å ikke rushe, men jeg tenker mye på det. Han legger "større" planer med sine unger, men aldri med meg. HI

Vanskelig når heller ikke tiden strekker til! Jeg ser hva du mener - det virker kanskje som om han er hakket mer rolig med opplegget enn det du er. Jeg mener fortsatt at løsningen da ikke er å tving ham inn i ditt spor, men å åpne litt mer for fremtid sammen. Du kunne kanskje ha sagt at i og med at dere aldri har barnefri samtidig, kanskje dere skal planlegge for en helgetur sammen f.eks til Roma eller Praha (eller hva som helst) til våren? Hvor dere avtaler med ekser og besteforeldre og bestiller billetter? Og tilsvarende i f.eks november neste år? Så legger dere to planer som bare inkluderer dere frem i tid. Hvis han synes det er en god ide, viser han jo at han både vil prioritere tid med deg og ser deg i livet sitt om et år. Hvis han ikke vil det, tenker jeg kanskje at det nærmer seg en prat om forskjellig syn på fremtiden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vanskelig når heller ikke tiden strekker til! Jeg ser hva du mener - det virker kanskje som om han er hakket mer rolig med opplegget enn det du er. Jeg mener fortsatt at løsningen da ikke er å tving ham inn i ditt spor, men å åpne litt mer for fremtid sammen. Du kunne kanskje ha sagt at i og med at dere aldri har barnefri samtidig, kanskje dere skal planlegge for en helgetur sammen f.eks til Roma eller Praha (eller hva som helst) til våren? Hvor dere avtaler med ekser og besteforeldre og bestiller billetter? Og tilsvarende i f.eks november neste år? Så legger dere to planer som bare inkluderer dere frem i tid. Hvis han synes det er en god ide, viser han jo at han både vil prioritere tid med deg og ser deg i livet sitt om et år. Hvis han ikke vil det, tenker jeg kanskje at det nærmer seg en prat om forskjellig syn på fremtiden. 

Takk👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...