Anonym bruker Skrevet 30. september #1 Skrevet 30. september Der det med 95% sikkerhet kommer folk fra fjern og nær som har med alkohol. Her har plutselig hele foreldregruppa sagt ja, og jeg er så i tvil om min tenåring skal få dra, men hvis hen ikke får, blir hen den eneste som blir igjen hjemme. Hva gjør man? Anonymkode: 232cb...71a
Anonym bruker Skrevet 30. september #2 Skrevet 30. september Min er 15, snart 16. Går første året på vg. Hun får dra på fester,og jeg tror ikke det er foreldre hjemme der. Vi har regler for alkohol (ikke lov!), men beskjed om å ringe om det er noe som skjer. Vi har også inntid og vil vite hvor hun er. Vi holder oss edru og kan evt hente. Som du sier så ønsker vi ikke å nekte henne fester nå på vg selv om jeg forstår at det er alkohol der, så jeg forsøker heller å prate godt med henne og være klar om det er behov for meg. Anonymkode: 457d4...3e1
Anonym bruker Skrevet 30. september #3 Skrevet 30. september 9. eller 10.klasse? Jeg har aldri nektet mine å dra på fest, men jeg har alltid kjørt og hentet, visst hvem de var sammen med og hvor de har vært. Hjemme alene fester med veldig mange deltagere er litt skummelt, det går fort ut av kontroll. Så lenge de gikk på grunnskolen snakket jeg med andre foreldre og sendte også mld i løpet av kvelden til egne barn for å høre om alt var greit. Datteren min gikk i 1.klasse på vgs da en hjemme alene fest kom helt ut av kontroll. Skulle være 8 venninner på jentekveld, så ble det spredd på sosiale medier at det ikke var foreldre der og vips var det over 100 stykker på besøk. Naboen ringte politiet og datteren min ringte meg... Man må være litt på når ungene er på denne alderen. Anonymkode: 28667...2c7
Anonym bruker Skrevet 30. september #4 Skrevet 30. september Fra vgs, helt greit. De må lære seg å manøvrere på steder der galt skjer. 10. klasse: de får gå hvor de vil, men alkohol er ikke lov og vi henter. Anonymkode: c8c9e...154
Anonym bruker Skrevet 30. september #5 Skrevet 30. september Frem til de blir 18 skal jeg vite hvor de er og de skal hentes når jeg bestemmer det. Anonymkode: 36ab6...ddc
Anonym bruker Skrevet 30. september #6 Skrevet 30. september Dette er vanskelig. Min gutt begynte ikke å dra på fest før slutten av 2 året på videregående. Vet ikke hva jeg hadde syntes om han begynte på ungdomsskolen Anonymkode: 939f3...c75
Anonym bruker Skrevet 30. september #7 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dette er vanskelig. Min gutt begynte ikke å dra på fest før slutten av 2 året på videregående. Vet ikke hva jeg hadde syntes om han begynte på ungdomsskolen Anonymkode: 939f3...c75 Hva du hadde syntest? At det var hyggelig at du vil få barnebarn går jeg ut fra? Ungdom drar ikke på fest for å spille ludo. Slik det ser ut til at mange foreldre tror. Anonymkode: 4a600...c25
Anonym bruker Skrevet 30. september #8 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hva du hadde syntest? At det var hyggelig at du vil få barnebarn går jeg ut fra? Ungdom drar ikke på fest for å spille ludo. Slik det ser ut til at mange foreldre tror. Anonymkode: 4a600...c25 Du synes du var skikkelig smart nå Anonymkode: 8c46a...26a
Anonym bruker Skrevet 30. september #9 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hva du hadde syntest? At det var hyggelig at du vil få barnebarn går jeg ut fra? Ungdom drar ikke på fest for å spille ludo. Slik det ser ut til at mange foreldre tror. Anonymkode: 4a600...c25 Jeg har aldri hørt om noen som tror de drar på fest for å spille ludo Anonymkode: c8c9e...154
Anonym bruker Skrevet 30. september #10 Skrevet 30. september Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Hva du hadde syntest? At det var hyggelig at du vil få barnebarn går jeg ut fra? Ungdom drar ikke på fest for å spille ludo. Slik det ser ut til at mange foreldre tror. Anonymkode: 4a600...c25 Fordi det er bare på fest de har sex? Til orientering har mine barn på hhv 22 og 19 enda til gode å bli gravid/gjøre dama gravid så det har nok vært mest ludo på fest her Anonymkode: 36ab6...ddc
Anonym bruker Skrevet 30. september #11 Skrevet 30. september Her er det vanlig at gutter og jenter er venner. De spiller brettspill og ser på film. Mindre alkohol enn da vi var unge. Kommer til å lungdommene være på fest. Men! Snakke mye om alkohol og prevensjon. Hvor mange år var dere da dere var på fest første gang? Jeg var på mange fester, men begynte ikke å feste for fullt før jeg var 20. Men prøvde litt alkohol fra 16. Viktig at ungdommen tør å ringe hjem til oss hvis de trenger skyss, hjelp eller er for fulle. Anonymkode: 9723a...152
Anonym bruker Skrevet 30. september #12 Skrevet 30. september En 15-åring? Selvsagt totalt uaktuelt. Anonymkode: b9f78...e9f
Anonym bruker Skrevet 1. oktober #13 Skrevet 1. oktober Anonym bruker skrev (10 timer siden): Fordi det er bare på fest de har sex? Til orientering har mine barn på hhv 22 og 19 enda til gode å bli gravid/gjøre dama gravid så det har nok vært mest ludo på fest her Anonymkode: 36ab6...ddc Ja da de er sikkert fortsatt jomfruer begge to 🙄 jeg tror du har glemt hvordan det var å være ungdom og det å snike rundt bak foreldrene dine Anonymkode: 4a600...c25
Anonym bruker Skrevet 1. oktober #14 Skrevet 1. oktober Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja da de er sikkert fortsatt jomfruer begge to 🙄 jeg tror du har glemt hvordan det var å være ungdom og det å snike rundt bak foreldrene dine Anonymkode: 4a600...c25 Nei de er ikke jomfru noen av dem. Poenget var at jeg har ikke blitt bestemor enda. Sønnen min har liggi med en, dattera mi har jeg ikke telling på, hu er løs kanon. Poenget er at det skjer alle andre steder enn på fest, så hvis man tror man unngår at de har sex fordi de ikke reiser på fest så har man små barn Anonymkode: 36ab6...ddc
Anonym bruker Skrevet 1. oktober #15 Skrevet 1. oktober Anonym bruker skrev (11 timer siden): Hvor mange år var dere da dere var på fest første gang? Anonymkode: 9723a...152 Altfor unge var vi i min gjeng i hvert fall. Noen gikk det bra med på fest, andre ikke. Det er jo ikke sånn at vi ikke kan sette grenser for barna våre bare fordi vi ikke hadde de samme grensene selv. Vi MÅ ikke la barna våre gjøre de samme feilene vi gjorde selv. Selv snuser jeg, og som jeg sier til barna mine: Dere er ikke programforplikta til å ta de samme dumme valgene som jeg tok. Anonymkode: b9f78...e9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå