Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:36 #1 Skrevet mandag kl 16:36 Media har fått med seg at butikkene har lagt ut julevarer alt. Butikkene begynte med det for to ukers tid siden. https://www.vg.no/nyheter/i/zOobgK/julevarene-kakemenn-og-julesaft-har-begynt-aa-komme-i-butikkene Er det for tidlig med jul midt i september, eller er det bare kos og jo før, jo bedre? Helst i begynnelsen av august? Bilder fra en butikk her jeg bor, for halvannen uke siden. Anonymkode: 7dd1a...c6e
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:46 #2 Skrevet mandag kl 16:46 Ja, alt for tidlig. Det dreper alt av julestemining ute i butikker og kjøpesenter for min del, er drittlei når jula er her. Anonymkode: 51e18...d5b
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:51 #3 Skrevet mandag kl 16:51 Det er jo ikke jul, det er kun butikkene som har startet med julevarer. Jeg kikker på varene og smiler litt, og gleder meg til det er tiden for å starte forberedelsene. Det som derimot ødelegger julestemning er å se pyntede juletrær i stuene til folk, adventsstjerner og julelys fra oktober/november!!! For ikke å snakke om at det henger stjerner i vindu her i byen både i april og juli. Anonymkode: c19d9...6da
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:00 #4 Skrevet mandag kl 18:00 Kan ikke si det engasjerer meg så veldig. Jeg forstår at det blir gjort, det selger jo som bare det. Så lenge forbrukerne kjøper, vil tilgjengeligheten være der. De intervjuet en kjøpmann i byen her i lokalavisen, og de satte ut julebrus 24.september med skilt om at det var 3 mnd til jul, de solgte masse julebrus. Leverandørene sender det ut, og butikkene har ikke lagerplass til det, så det må ut i butikken. Jeg kjøper ikke julevarer enda, men blir ikke provosert av at de er der heller... Anonymkode: 1962e...39e
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:04 #5 Skrevet mandag kl 18:04 Sjukt og trist og flatt. Anonymkode: dcb36...777
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:33 #6 Skrevet mandag kl 19:33 Så ribbe på rema i dag. Men svindyrt Anonymkode: b12ad...e4d
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:25 #9 Skrevet mandag kl 21:25 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Kiwi idag 😮 Anonymkode: 6565c...4ce De er jo gått ut på dato til jul jo! (Ja da jeg vet det er mesteparten sukker og derfor ikke går ut på dato på år og dag, men tørre blir de og harde blir de, til jul, og jeg har flere juler på rad sett en rekke juleprodukter ligge i den halvpris-kurven før jul, fordi en rekke av disse julevarene som settes ut så tidlig går ut på dato før jul) Anonymkode: 7dd1a...c6e
gærne ko Skrevet tirsdag kl 05:05 #10 Skrevet tirsdag kl 05:05 (endret) Det er to måneder for tidlig. Hvorfor kan vi ikke bare få lov ta livet med ro og nyte høsten før vi skal rushes inn i et nytt kjøpe- og stressbonanza? Det er jo knapt nok mulig å få tak i en del julegodteri og julevarer i ukene før jul fordi alt har vært prispressa og solgt ut lenge før. Fordi vi da skal begynne å forberede oss på neste fase, et nytt år og nye muligheter for mer shopping og stress Haha, tydelig at jeg ikke er spesielt positiv til dette.... 😅 Endret tirsdag kl 05:06 av gærne ko
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 07:11 #11 Skrevet tirsdag kl 07:11 To måneder for tidlig. Anonymkode: 158fe...2f5
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 07:16 #12 Skrevet tirsdag kl 07:16 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Sjukt og trist og flatt. Anonymkode: dcb36...777 TRIST?? Anonymkode: 1aa39...6e7
Spurvugla Skrevet tirsdag kl 07:29 #13 Skrevet tirsdag kl 07:29 Folk kunne gjerne spist julemarsipan og drukket julebrus året rundt for min del om det ikke var for at disse varene fortrenger ting. Problemet er at andre sesongvarer bare blir borte. Nå er det jo egentlig tid for norske epler og fårikål, men eplene kommer til å bli byttet ut med klementiner mens de fortsatt er gode (og klementinene sure) og lammekjøttet kommer til å bli tørket til pinnekjøtt før vi vet ordet av det.
MissSaigon Skrevet tirsdag kl 08:22 #14 Skrevet tirsdag kl 08:22 Det er for tidlig, men heldigvis trenger man ikke kjøpe før man selv vil. Jeg provoseres mer av adventsstjerne i oktober og juletre i november. Jeg vet at det er et meg-problem, men jeg irriterer meg altså grønn av det.
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 10:26 #15 Skrevet tirsdag kl 10:26 Ikea er ekstreme, de har full jul allerede. Anonymkode: 51e18...d5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå