Gå til innhold

Lar ungdomskjærestene i 8. klasse sove hos hverandre. Greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det veldig merkelig at foreldrene til begge disse ungdommene tenker at det er helt ok? Kan noen forklare meg hvordan dette er innafor? 

Anonymkode: a2870...b34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke innafor. Hva feiler det foreldre?

Anonymkode: 9edd4...71d

Skrevet

Sover de på samme rom da?

Vet folk har hatt med kjæresten på hytta o.l i den alderen, men da har de ikke fått sove i samme seng.

Her har ikke kjærester fått sove over før de ble 16 år. Eller, eldste hadde kjæreste hele 10.klasse, og ble 16 år i mai. Den sommeren fikk kjæresten sove over her, selv om hun ikke ble 16 før i oktober. De var jo jevnaldret, og hadde vært sammen i over et år, så jeg sa det måtte bli opp til hennes foreldre siden hun ikke hadde fylt 16 enda, og de sa det var greit.

Jeg vet de hadde sex lenge før de fikk sove over, men jeg ville ikke legge til rette for det før de var 16 år. Hun begynte på p-piller rundt juletider i 10.klasse, og de hadde nok sex på dagtid...

Anonymkode: 44dd9...9ff

Skrevet

Sex har de uansett. Det er vel mye bedre at de har det i trygge omgivelser i hjemmet, med tilgang på prevensjon,  fremfor p gjøre det i skogen eller på skolens dass?

Anonymkode: e1804...1f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Sex har de uansett. Det er vel mye bedre at de har det i trygge omgivelser i hjemmet, med tilgang på prevensjon,  fremfor p gjøre det i skogen eller på skolens dass?

Man legger som foreldre ikke til rette for hverken overgrep eller lovbrudd, enten det gjelder sex, alkohol eller annet 

Anonymkode: 5fe7f...00e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Finnes jo en mellomting der da, de aller fleste ungdommer er alene hjemme etter skolen ihvertfall noen dager i uken. Så sex hjemme kan de ha på eget soverom uten å ha det på natten.

Å legge tilrette for sex-press ved å la ungdommer under 16 åre "sove på armen", lettkledd og nær, det blir helt feil. Tar de avgjørelsen om sex før de blir 16 år må de ta den avgjørelsen i dagslys, med klærne på.

Anonymkode: 44dd9...9ff

Skrevet

Å legge til rette for at 13-14 åringer skal ha sex hjemme er jo helt sinnsykt.

Anonymkode: 5aa43...730

Skrevet

De sover på samme rom, ja. Og drar på hytta sammen, hvor de også sover sammen. 

Jeg kan ikke fatte at noen synes dette er innafor. Helt greit at de kan ha sex når som helst (og hvor som helst) på dagtid, men jeg tenker det legger opp til et unødvendig stort press om sex som ikke skulle vært der. 

TS

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

De sover på samme rom, ja. Og drar på hytta sammen, hvor de også sover sammen. 

Jeg kan ikke fatte at noen synes dette er innafor. Helt greit at de kan ha sex når som helst (og hvor som helst) på dagtid, men jeg tenker det legger opp til et unødvendig stort press om sex som ikke skulle vært der. 

TS

Hvorfor er det mer press om sex på kveldstid enn på dagtid? Ganske naivt å tenke slik vil jeg si. 

Skrevet

Å legge til rette for at 13-14 åringer skal ha sex hjemme er jo helt sinnsykt.

Anonymkode: 5aa43...730

Dere legger ikke til rette for bruk av prevensjon heller da? 

Skrevet

Tenker at den seksuelle lavalder er det samme som aldersgrense for alkohol og andre ting. Vi som foreldre skal ikke legge til rette for dette så lenge de unge er under aldersgrensen. Helt greit med overnatting på hver sitt rom. Men på samme rom er ikke aktuelt før de er 16.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor er det mer press om sex på kveldstid enn på dagtid? Ganske naivt å tenke slik vil jeg si. 

Fordi det øker antall timer de tilbringer sammen alene i ei seng. 

Jeg husker godt hvordan det var å være 13. Gutta prøvde seg stadig, og det var vanskelig å si nei til sex. Det ble sagt ofte nei til kjæresten(e) og så fortsatte vi med klining og fingring og slikt. Nytt spørsmål om sex, nytt avslag. Dette skjedde på dagtid, kveldstid, når som helst. Hadde våre foreldre da tillatt oss å sove sammen, så hadde det vært fryktelig mange flere anledninger til sex hvor man da liksom skal stå imot. 

Heldigvis slapp jeg det. 

TS

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Det å pushe grenser er en nødvendig del av ungdomstiden. Når vi foreldre aksepterer og legger til rette for atferd som naturlig er en del av løsrivelse og grensetesting, må de trekke strikken lenger. Derfor er grensesetting så viktig - la dem selv kjenne på hvordan det er å trå over, finne balansen. Det vil være ulik hva foreldre mener bør grensesettes, men lovverket er vel et fair minstenivå. 
Er ikke akkurat rakettforskning. 

Anonymkode: 36e3a...1f4

Skrevet

Mine har ikke fått ha overnatting av kjærster før de er hvertfall 16. Mellomste fikk lov litt før, han var 15, hun var 16. Snakka med foreldrene og det var greit. Nå er de 19 og 20 og fortsatt sammen

Anonymkode: 9f5aa...516

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...