Gå til innhold

Jeg ba mannen min kaste søpla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og så sa han «ja kom her da.» Han prøver å si det var en spøk men jeg tok meg nær av det. Hva tenker dere? 

Anonymkode: b70c8...6a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en spøk. Det er viktig å ha humor i et forhold. 

Anonymkode: 20c29...e63

Skrevet

Det kunne mannen min også ha funnet på å sagt, og så ville vi begge ha ledd litt.

Han tuller med deg, som regel vil det at menn tuller med en bety at de er glad i deg, hvorfor i alle dager ta seg nær av det?

Anonymkode: 4d34e...cd0

Skrevet

Hvis dere ikke kan tulle med sånt er det ikke mye humor i forholdet. Sånt, og til tider mye verre kan jeg og samboeren også si til hverandre, men vi forstår begge to at det er spøk og ler.

Anonymkode: 0b8cc...8d4

Skrevet

Skjønner deg godt, og nei, du er ikke nødt til å være en pick me cool girl dørmatte som synes det er «humor». Men når det er sagt, så må du nesten formidle det til mannen og ikke til oss.

Tenker at «The empowered wife» kanskje er boken for nettopp deg? :) 

Anonymkode: a5c16...859

Skrevet

Har du sett intervjuet der kong Harald kaller sin kone for et troll? Se det. Om forholdet deres ellers er trygt og godt så kan man også tilgi en dårlig spøk. 

Anonymkode: e92fa...18f

Skrevet

Jøjemeg, om du er så selvhøytidelig sammen med mannen din lurer jeg virkelig på hvordan forholdet deres er ellers?

Anonymkode: 8cd77...85a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du sett intervjuet der kong Harald kaller sin kone for et troll? Se det. Om forholdet deres ellers er trygt og godt så kan man også tilgi en dårlig spøk. 

Anonymkode: e92fa...18f

Jeg så det, og ble mildt sagt satt ut av det.

Handler ikke om å tilgi, handler om hvem som sitter på makten i et forhold og hvem som må «jenke seg» og le og kalle ting for «humor».

Masse undertrykte kvinner i dette landet, tydeligvis. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Handler ikke om å tilgi, handler om hvem som sitter på makten i et forhold og hvem som må «jenke seg» og le og kalle ting for «humor».

Så latterlig! Her spøker vi med hverandre, og det går begge veier. Vi spøker veldig grovt med hverandre og ler oss ihjel. Å bli fornærmet over noe slikt er bare tullete. 

Anonymkode: 90d27...60c

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Så latterlig! Her spøker vi med hverandre, og det går begge veier. Vi spøker veldig grovt med hverandre og ler oss ihjel. Å bli fornærmet over noe slikt er bare tullete. 

Ja, så klart går du i forsvar.

Men jo større utropstegn og jo mer latterliggjøring jo mer skjønner man at fasaden er skjør. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ja, så klart går du i forsvar.

Men jo større utropstegn og jo mer latterliggjøring jo mer skjønner man at fasaden er skjør. 

Forsvar av hva? 

Skrevet

At du er slitsom å bo med. 

Anonymkode: c70ba...1de

Skrevet

Jeg tåler en spøk men akkurat å bli sammenlignet med søppel føltes ikke bra. Det er nok også fordi forholdet vårt har endret seg og han ikke lenger er så interessert i meg som han pleide. Han har aldri kommet med sånne vitser før og vi har vært sammen i over 20 år.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Skjønner deg godt, og nei, du er ikke nødt til å være en pick me cool girl dørmatte som synes det er «humor». Men når det er sagt, så må du nesten formidle det til mannen og ikke til oss.

Tenker at «The empowered wife» kanskje er boken for nettopp deg? :) 

Takk for tips! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tåler en spøk men akkurat å bli sammenlignet med søppel føltes ikke bra. Det er nok også fordi forholdet vårt har endret seg og han ikke lenger er så interessert i meg som han pleide. Han har aldri kommet med sånne vitser før og vi har vært sammen i over 20 år.. 

Da høres det egentlig ikke ut som bare en vits, det ligger noe mer bak.

Anonymkode: 13170...304

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Takk for tips! 

Bare hyggelig :) 

Ut fra det du forteller i senere innlegg høres denne boken bare enda mer ut som midt i blinken 🎯 for dere. Det handler om menn som sklir ut og slutter å respektere sin kone, ikke lengre er nysgjerrig eller årvåken.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Det kunne mannen min også ha funnet på å sagt, og så ville vi begge ha ledd litt.

Han tuller med deg, som regel vil det at menn tuller med en bety at de er glad i deg, hvorfor i alle dager ta seg nær av det?

Anonymkode: 4d34e...cd0

Men hvis hi hadde vært vant til at de hadde den tullete tonen, så hadde hun neppe reagert heller.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Satt ut?? Er det norskkunnskaper eller generell kommunikasjonskompetanse det skorter på hos deg? Sans for humor har du i hvert fall ikke. At du i det hele tatt har en mann som gidder, om dette er din normalmodus, er en gåte.

Anonymkode: 929b5...9ba

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Satt ut?? Er det norskkunnskaper eller generell kommunikasjonskompetanse det skorter på hos deg? Sans for humor har du i hvert fall ikke. At du i det hele tatt har en mann som gidder, om dette er din normalmodus, er en gåte.

Hør på deg selv :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du er bare en stusselig mobber.

Skrevet

Det ble ikke overraskende for avansert for den jevne dib-bruker å innse av det er veldig mange ting som spiller inn på his reaksjon her. «Det er humor» er selvsagt svaret fra enkle sjeler som ikke skjønner at forhistorie, maktbalanse i forholdet, tonen ting ble sagt i osv osv er vesentlige nyanser her. Men så mye enklere og mindre kognitivt belastende det er å heller gå rett i angrep på hi! Dib fornekter seg ikke.

Anonymkode: acfd5...0ac

Skrevet

Vanskelig å si uten å kjenne deg , din mann og forholdet bedre. Hadde min mann, eller jeg for den del, sagt noe sånt så hadde det vært humor. Om han sa det, hadde jeg slengt meg opp i armene hans, slik at han kunne bære meg ut og så hadde vi ledd godt begge to.

Anonymkode: b890f...9bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...