Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:33 #1 Skrevet lørdag kl 20:33 Dersom dere skal imponere noen med middag, hva serverer dere? Jeg elsker å lage mat, og de fleste elsker det jeg serverer. Nå er det snart på tide å arrangere familiemiddag igjen og mange kommer på besøk. Men denne ganger er jeg totalt tom for ideer på ting jeg ikke har servert tidligere. Anonymkode: 9ee51...276
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 23:18 #2 Skrevet lørdag kl 23:18 Jeg laget en langtidskokt ragu med papardeller nettopp som ble veldig populær (har slowcooker, sto på 8t). Finnes sikkert flere oppskrifter, denne var ganske basic med tomater, løk og litt rødvin. Brukte bare oksebryst, svidde det litt på alle sider. Anonymkode: c220e...e2e
Anonym bruker Skrevet søndag kl 07:04 #3 Skrevet søndag kl 07:04 Jeg lager ikke mat for å imponere, men for å glede meg selv og andre. Sist jeh gledet meg selv og andre rundt et bird spiste vi fårikål. Er det HELT nødvendig for deg med underdanig tilbedelse, altså? Anonymkode: 5c3d9...2ca
Anonym bruker Skrevet søndag kl 07:24 #4 Skrevet søndag kl 07:24 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg lager ikke mat for å imponere, men for å glede meg selv og andre. Sist jeh gledet meg selv og andre rundt et bird spiste vi fårikål. Er det HELT nødvendig for deg med underdanig tilbedelse, altså? Anonymkode: 5c3d9...2ca For noe tull! Anonymkode: 81127...d59
Anonym bruker Skrevet søndag kl 07:34 #5 Skrevet søndag kl 07:34 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg lager ikke mat for å imponere, men for å glede meg selv og andre. Sist jeh gledet meg selv og andre rundt et bird spiste vi fårikål. Er det HELT nødvendig for deg med underdanig tilbedelse, altså? Anonymkode: 5c3d9...2ca Helt riktig. Det viktige er ikke, "se på meg! se jeg er så flink assa! se da!", det viktige er å glede, å kunne dele med hverandre, å ha det fint sammen. Anonymkode: 3c393...9c7
Anonym bruker Skrevet søndag kl 07:34 #6 Skrevet søndag kl 07:34 Deømmekylling. bare google så finner du oppskrift. Anonymkode: 9f3e4...749
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:11 #7 Skrevet søndag kl 08:11 Drømmekylling Anonymkode: 9f3e4...749
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:28 #8 Skrevet søndag kl 08:28 På denne tiden avretting lager jeg gjerne norsk husmannskost som lapskaus, suppe og løksaus, bankekjøtt, flesk og duppe osv. Har ofte storfamilien på sånn mat, og den yngre generasjonen som ikke lager sånt selv elsker det. Har også laget boeuf bourguinon flere ganger, ligger mange oppskrifter på nett, men de er veldig like hverandre.. Det er flott selskapsmat. https://detgladekjokken.no/oppskrift/boeuf-bourguignon-en-fransk-klassiker/ Anonymkode: 5c748...3ec
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:28 #9 Skrevet søndag kl 08:28 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): På denne tiden avretting lager jeg gjerne norsk husmannskost som lapskaus, suppe og løksaus, bankekjøtt, flesk og duppe osv. Har ofte storfamilien på sånn mat, og den yngre generasjonen som ikke lager sånt selv elsker det. Har også laget boeuf bourguinon flere ganger, ligger mange oppskrifter på nett, men de er veldig like hverandre.. Det er flott selskapsmat. https://detgladekjokken.no/oppskrift/boeuf-bourguignon-en-fransk-klassiker/ Anonymkode: 5c748...3ec Avretting = av året 🤣 Anonymkode: 5c748...3ec
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:07 #10 Skrevet søndag kl 09:07 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg lager ikke mat for å imponere, men for å glede meg selv og andre. Anonymkode: 5c3d9...2ca Jeg tenkte akkurat det samme, da jeg åpnet tråden. Før jeg åpnet den, trodde jeg det var snakk om å imponere en mann. Om det var det, ville jeg satset på kjøttkaker, fårikål og lignende. Anonymkode: af481...f09
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:08 #11 Skrevet søndag kl 09:08 Flere enn jeg som sliter med autokorrekturen for tiden? Anonymkode: af481...f09
Himmel og hav Skrevet søndag kl 09:22 #12 Skrevet søndag kl 09:22 Hvis jeg skal lage noe litt på den flottere sida så lager jeg gjerne helstekt entrecote av kalv med rosepeppersaus el. Om jeg skal lage sånn mat som folk ikke klarer å stoppe å spise så er det en langkokt gryte av noe slag lagd på høyrygg. Når den får putre i 3-4 timer til kjøttet kan deles opp med skje så er det så godt.
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:28 #14 Skrevet søndag kl 10:28 Fransk lammegryte er supergodt om høsten, og folk jeg har servert det til elsker det. Ellers er finnbiff godt nå. Anonymkode: 81127...d59
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:33 #15 Skrevet søndag kl 11:33 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Helt riktig. Det viktige er ikke, "se på meg! se jeg er så flink assa! se da!", det viktige er å glede, å kunne dele med hverandre, å ha det fint sammen. Anonymkode: 3c393...9c7 🙈 Herregud, så mye rare folk det er her inne 🤣 Anonymkode: 6d398...f4d
Iiiiik Skrevet søndag kl 14:14 #16 Skrevet søndag kl 14:14 Jeg liker å finne et tema for måltidet, har denne høste laget en italiensk femretter, et mezemåltid, gresk måltid, og i dag er det høst som står på planen. Langtidskokt høyrygg i en saus med øl, tomater og rotgrønnsaker med potetmos, og tilslørte bondepiker til dessert.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet søndag kl 18:27 #17 Skrevet søndag kl 18:27 Kalkunbryst sous vide med hjemmelaget fløtesaus og waldorf.
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:12 #18 Skrevet søndag kl 19:12 Lager aldri mat for å imponere. Jeg lager mat jeg liker. Nå for tiden er favoritten kyllingfilet med crème fraîche, kjøttbuljong, kikerter og det jeg ellers har av grønnsaker servert med småpoteter bakt i ovnen med urter og olje Anonymkode: 91072...205
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå