Anonym bruker Skrevet fredag kl 13:12 #1 Skrevet fredag kl 13:12 Har fått tilbakemelding på at jeg er det. Saken er at jeg for tiden er arbeidsledig. Så nå har jeg funnet en stor glede i å bruke tiden min på å legge ut videoer fra hverdagen min på sosiale medier. Det er bare vanlige rutiner fra jeg står opp og fram til kvelden. Når noe spesielt skjer, sånn som i helgene der jeg er sosial, så filmer jeg ekstra mye. Jeg traff et par venninner her om dagen, og la ut masse videoer og bilder fra restauranten vi var på. Alle venninnene mine var med på det og sa det var ok. Men nå etter denne episoden så skriver folk litt kryptiske meldinger. Jeg tolker det som at det ikke er så spesielt og at jeg legger ut for mye. Men er det ikke bare å la være å se hvis man irriterer seg? Det er offentlige innlegg, så alle kan gå inn og se på det jeg legger ut. Anonymkode: 460bc...16e
Sommerkroppen 2029 Skrevet fredag kl 13:32 #3 Skrevet fredag kl 13:32 Jeg tenker også ja. Hva vil du oppnå med videoene? Er det av mangel på sosial kontakt i løpet av dagen? Er det du legger ut noe du selv hadde ønsket å sett hver dag?
Anonym bruker Skrevet fredag kl 14:07 #4 Skrevet fredag kl 14:07 Hvorfor dette behovet for å legge dem ut, om ikke for oppmerksomhet? Film gjerne om det gir deg glede, ha en vlog du kan legge dem på som en dagbok, men hvem andre tenker du har interesse av å se masse filmer av hverdagen din? Legger du det som story, oppdatering på FB, eller sender f.eks. fellessnap? Jeg liker enkelte aspekter av SoMe, men jeg kommer aldri til å forstå dette behovet folk har for å legge ut masse selfier, eller filme helt ordinære gjøremål. Jeg kan få en raptus om jeg er på festival el., da kan jeg starte en story på snap, men egentlig tenker jeg at ingen har interesse av å se den (men jeg lagrer den for egen del). Storyer er vel greit nok, dem kan man jo bare ignorere, ytterst sjelden jeg åpner noen selv. Anonymkode: 005dc...b3b
Anonym bruker Skrevet fredag kl 14:53 #5 Skrevet fredag kl 14:53 Jaa… Men jeg synes helt ærlig ikke at det gjør noe hvis det kun er en periode. Anonymkode: 4f2c6...897
Anonym bruker Skrevet fredag kl 15:13 #6 Skrevet fredag kl 15:13 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jaa… Men jeg synes helt ærlig ikke at det gjør noe hvis det kun er en periode. Anonymkode: 4f2c6...897 Dette var det første jeg tenkte da jeg så overskriften. Det var også noe slikt jeg gikk inn i tråden for å skrive, eller spørre. Om du er oppmerksomhetssyk, så gjør det da noe? Er det galt på noen måte å være glad i oppmerksomhet? For introverte vil det være tortur å få en masse oppmerksomhet. For ekstroverte er det bare kos. Og det er jo opp til folk hva eller hvem de vil følge eller følge med på. Så hva er galt? Jeg tror der er en instinktiv bekymring for narsissisme. Å være glad i oppmerksomhet er helt klart et narsissistisk trekk. Men det er så meget mere som skal til for å være narsissist, ikke bare det å være glad i oppmerksomhet i seg. Det blir som å si at, "Anne spiste ikke maten jeg laget, det betyr at hun er anorektisk". Det er bare et av en rekke symptomer. Det er flere ting som må krysses i for å kunne være narsissisme. Kos deg med oppmerksomheten! Men er enig med hun som skrev at det er bra hvis du har noe budskap, noe pedagogisk med det hele, deler noen tanker med andre. Anonymkode: 39d6f...787
Anonym bruker Skrevet fredag kl 17:05 #7 Skrevet fredag kl 17:05 Som du sier frivillig å se de. Men ganske spesielt å holde på sånn. Men det er min mening. Jeg liker veldig lite oppmerksomhet, så ser ikke helt gleden i det. Anonymkode: df9fe...663
Himmel og hav Skrevet fredag kl 20:29 #8 Skrevet fredag kl 20:29 Om du legger ut bare for deg selv om og ikke bryr deg om noen ser de, så kjør på. Om det er for å få tilbakemeldinger og oppmerksomhet, så kan du jo prøve en annen taktikk. Hvem tenker du har glede av å se 7 videoer og 10 bilder fra et restaurantbesøk? Jeg har en sånn i min nære krets som legger ut en bråte med bilder og lange filmer av alt fra skiturer til middager med familien. Det er sånt jeg bare blar fort gjennom. Om hun for en gangs skyld hadde postet noe det var verd å faktisk se og høre så hadde det druknet i mengden. Kanskje du skal øve litt på kvalitet framfor kvantitet, i og med at du får tilbakemeldinger som kan tyde på at det er i overkant mye? Ett knallbilde fra turen du gikk framfor Sognsvann rundt minutt for minutt? Jeg tipper du vil få flere tilbakemeldinger og mer oppmerksomhet på ett blinkskudd enn på 15 filmsnutter av dagen din.
Anonym bruker Skrevet fredag kl 20:57 #9 Skrevet fredag kl 20:57 Himmel og hav skrev (27 minutter siden): Om du legger ut bare for deg selv om og ikke bryr deg om noen ser de, så kjør på. Om det er for å få tilbakemeldinger og oppmerksomhet, så kan du jo prøve en annen taktikk. Hvem tenker du har glede av å se 7 videoer og 10 bilder fra et restaurantbesøk? Jeg har en sånn i min nære krets som legger ut en bråte med bilder og lange filmer av alt fra skiturer til middager med familien. Det er sånt jeg bare blar fort gjennom. Om hun for en gangs skyld hadde postet noe det var verd å faktisk se og høre så hadde det druknet i mengden. Kanskje du skal øve litt på kvalitet framfor kvantitet, i og med at du får tilbakemeldinger som kan tyde på at det er i overkant mye? Ett knallbilde fra turen du gikk framfor Sognsvann rundt minutt for minutt? Jeg tipper du vil få flere tilbakemeldinger og mer oppmerksomhet på ett blinkskudd enn på 15 filmsnutter av dagen din. Anonymkode: 39d6f...787
Anonym bruker Skrevet fredag kl 22:58 #10 Skrevet fredag kl 22:58 Oppmerksomhetssyk? Besatt, vil jeg si. Anonymkode: c6a77...275
Anonym bruker Skrevet i går, 07:52 #11 Skrevet i går, 07:52 Ja det er vel derfor du legger ut så mye? Anonymkode: 0f7c8...3ec
Anonym bruker Skrevet i går, 09:18 #12 Skrevet i går, 09:18 Hva tenker du selv er hensikten med innleggene da? Er det interessant for andre enn deg? Anonymkode: c5bf0...10e
Anonym bruker Skrevet i går, 11:07 #13 Skrevet i går, 11:07 Hva tror du egentlig venninnene dine tenker om at du legger ut masse bilder og videoer av de? Anonymkode: 82bab...413
Anonym bruker Skrevet i går, 18:15 #14 Skrevet i går, 18:15 Hvem er det egentlig interessant for? Voksne folk som holder på sånn er bare desperat syns jeg. Anonymkode: dd25c...f38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå