Anonym bruker Skrevet fredag kl 09:56 #1 Skrevet fredag kl 09:56 Hei alle. Trenger litt innspill 😇. Jeg har en god venninne som jeg har kjent i tretti år. Vi er godt voksne med voksne barn begge to. Vi har ettersom livet har skjedd endt opp i to ulike byer. Det er 6 timer mellom oss. Jeg har familie i hennes by som gjør at jeg reiser dit flere ganger i året. Da passer jeg alltid på å gi beskjed i god tid for å høre om vi skal gå ut å spise, gå en tur eller ta en strikke og kosekveld sammen. Det gjør vi nesten hver gang. Innimellom svarer hun bare at hun har planer med andre venninner. Da er det aldri snakk om å flytte de planene siden de andre bor der og kan treffes alltid eller invitere meg med. Så da sees vi ikke. Hun kan plutselig senere da sende snap eller lignende med områder vi begge kjenner med type «du skulle vært her med meg nå». Javel. Syns noen ganger det er merkelig hvor mye hun «savner» meg når jeg ikke er så viktig når jeg da kommer. Hun har en hobby som bringer henne til her jeg bor to tre ganger i året. Da er hun sånn sett opptatt med dette og med de vennene hun har i det miljøet. Men det er mye fritid også. Hun ringer aldri for å si at hun kommer og jeg finner alltid ut av det ved å se på snap at hun legger ut at hun forbereder seg til tur hit. Når hun er her er det aldri en melding om vi f.eks. skal treffes om kvelden eller noe. Aldri. Nå er hun på vei hit denne helgen. Hun har ikke nevnt det med et ord til meg. Jeg har pleid å svare henne på snap når hun har sendt meg bilde av byen her at «oi er du her skal vi treffes» men da bare renner det vekk. Denne gangen vurderer jeg å ikke si noenting. Bare gi f rett og slett. Vi er egentlig for voksne for dette - men hun er liksom en barndomsvenninne men jeg kjenner mer og mer at det blir enveis. Nå er min familie i den byen hun bor i vekke så jeg blir ikke å reise der mer. Så da er jeg litt spent på hvem som skal holde liv i vennskapet. Hva hadde du gjort? Anonymkode: e5e76...faf
Anonym bruker Skrevet fredag kl 10:19 #2 Skrevet fredag kl 10:19 Vennskap trenger ikke å være statiske, de er faktisk sjelden det. Og om hun er viktigere for deg enn omvendt så er det den med det minste behovet som styrer. Det er ikke slutten på alt om hun ikke brenner av lyst til å se deg hver gang du er der eller omvendt. Men om du begynner med små manipulatoriske maktspill så er det nok slutten. Anonymkode: 55e62...a07
Sommerkroppen 2029 Skrevet fredag kl 12:31 #3 Skrevet fredag kl 12:31 litt uenig med forrige taler. Et vennskap skal ikke være sÃ¥ ensidig. Jeg hadde ogsÃ¥ en slik venninne, og jeg sluttet Ã¥ ta kontakt. Da skal jeg si at det ble endringer. Plutselig ble rollene byttet om. SÃ¥ hun er sikkert vant til at du tar kontakt og tenker ikke sÃ¥ mye over det. Men hun merker det nok nÃ¥r du ikke gjør det. Vet selv hvor irriterende en sÃ¥nn relasjon er, sÃ¥ jeg ville anbefalt deg Ã¥ ikke ta sÃ¥ mye kontakt, og se hva som skjer. Kan jo ikke bli sÃ¥ mye verre, nÃ¥r det allerede er blitt et stort irritasjonsmoment.Â
Anonym bruker Skrevet fredag kl 18:04 #4 Skrevet fredag kl 18:04 Jeg hadde nok slutta å ta initiativ til å treffes. Etter x-antall avslag så tar jeg et hint og da får det være opp til den andre. Gidder ikke "gjete" på vennskap. "Nå er hun på vei hit denne helgen. Hun har ikke nevnt det med et ord til meg. Jeg har pleid å svare henne på snap når hun har sendt meg bilde av byen her at «oi er du her skal vi treffes» men da bare renner det vekk. Denne gangen vurderer jeg å ikke si noenting" Jeg hadde bare svart "kos deg i helga", og ment det, men ikke etterspurt å treffes eller noe. Anonymkode: f80d7...af3
Anonym bruker Skrevet i går, 09:28 #5 Skrevet i går, 09:28 Jeg hadde snakket med henne om det, selvfølgelig. Ser ikke hvorfor dere ikke har gjort det. Anonymkode: f9a59...f34
Anonym bruker Skrevet i går, 09:46 #6 Skrevet i går, 09:46 Du er nok dessverre ikke like viktig for hennne som hun er for deg. Du er kun en grei løsning hvis ingenting annet skjer. Let it go. Anonymkode: 57cf2...f51
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #7 Skrevet 21 timer siden Hun er opptatt. Det er bare det. Ikke noe å bli sur for. Vil du prøve å sees, så spør rett ut. Anonymkode: 69266...ca6
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hun er opptatt. Det er bare det. Ikke noe å bli sur for. Vil du prøve å sees, så spør rett ut. Anonymkode: 69266...ca6 Jeg blir altså ikke sur. Og i utgangspunktet vet jeg ikke at hun er her denne helgen for hun har ikke sagt det. Men jeg stresser ikke, avventer og ser hva som skjer. Vil hun treffes tar hun kontakt. Anonymkode: e5e76...faf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå