Gå til innhold

Er du flink til å prioritere deg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dessverre ikke det. Noen bekjente lovet å hjelpen en med å vaske ut. Hun har skadet seg og trengte derfor at andre hjalp til. De så at de ikke rakk over det og spurte flere om hjelp (meg inkludert). Det vil være litt problematisk å ikke bli ferdig (spesielt økonomisk), så dette var viktig. Frist var klokken 08 neste dag. Så kom kvelden. En gikk for å dra på trening, en skulle se at program på TV og de andre mente at det var sent nok og ville hjem og legge seg. Det var langt fra ferdig, De gikk likevel. Meg og en til holdt på hele natten og vi ble ferdig. Vi var kjempeslitne etterpå. 

Jeg synes det er litt rart å klare å bare droppe en slik oppgave og gå hjem når man ikke er ferdig, men vi som mente dette var tydeligvis i mindretall. Jeg vet at jeg er dårlig på å prioritere meg selv forandre andre. 

Hvor flinke er dere på å prioritere dere selv? Legger dere inn en ekstra innsats for å bli ferdig selv om dere helst skulle vært et annet sted?

Anonymkode: ce820...682

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig dårlig gjort å ikke stå i sånt som man har lovet, uten å gjøre andre oppmerksom på at de kun kan være med en begrenset tid. 

Har en følelse av at dette er gjengangere? Altså mennesker som stadig prioriterer så dårlig når de har lovet seg bort til noe. 

Skrevet

Det synes jeg var dårlig gjort, jeg, å dra hjem for å se på tv og trene når du har lovet å hjelpe noen. Og da skyver man jo mer jobb over på de som ikke er så ego også. 

Dette handler ikke om å prioritere seg selv, men å ikke holde avtaler. 

I det minste bør man si ifra på forhånd, at man kan hjelpe fram til klokka da og da, sånn at de andre vet hva man har å forholde seg til og kanskje kunne hentet inn hjelp fra noen flere. 

Skrevet

Sier som forrige taler, dette handler ikke om å prioritere seg selv. Hvilket jeg er elendig på. 

Anonymkode: efa86...771

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...