Gå til innhold

Deler av venstresiden støtter demonstrasjon FOR Hamas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I og med at ordet "folkemord" vil komme i tråden, la meg gjengi en artikkel som beskriver hvor svakt denne anklagen står, og det er den sterkest beviste anklagen i FN-rapporten mot Israel!

Så vilka bevis för detta lägger kommissionen fram?

En av de viktigaste händelserna som rapporten lyfter fram är förstörelsen av en IVF-klinik i Gaza, där det fanns en spermabank och där befruktade embryon förvarades inför fertilitetsbehandlingar. Kliniken förstördes någon gång i början av december 2023.
...
När en FN-kommission anklagar en stat för handlingar som enligt folkmordskonventionen kan utgöra folkmord måste slutsatserna vila på en mycket robust beviskedja. Men denna FN-rapport klarar inte ens en helt vanlig källkritisk.

Om bevisningen är så här tunn för en av rapportens mest centrala anklagelser, uppstår givetvis frågan: hur ligger det till med resten?
https://www.fokus.se/sticket/om-det-nu-skett-ett-folkmord-varfor-maste-man-da-skarva-ihop-bevisen/

(Artikkelen er lang, grundig, godt skrevet, og anbefales virkelig å lese!)

Anonymkode: b2f26...ccd

Skrevet

Her sitter de trygt og godt i Norge og så velger de å være med på støttemarkering for Hamas, fy fader jeg blir kvalm. Ingen med vettet i behold burde støtte Hamas.  Det er noe av det verste jeg har sett. De støtter en terrororganisasjon. Jeg fatter ikke hvordan folk fra LGBTQ støtter noen som ville ha utryddet de på flekken.

Anonymkode: 08a28...337

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Her sitter de trygt og godt i Norge og så velger de å være med på støttemarkering for Hamas, fy fader jeg blir kvalm. Ingen med vettet i behold burde støtte Hamas.  Det er noe av det verste jeg har sett. De støtter en terrororganisasjon. Jeg fatter ikke hvordan folk fra LGBTQ støtter noen som ville ha utryddet de på flekken.

Enig. Det er for meg en gåte, hvordan de kan støtte denne terrorgruppen, som hadde kastet dem fra et hustak uten å nøle. Det er historieløst, og totalt naivt. 

Anonymkode: 817dc...422

Skrevet

Denne tråden ligger feil og blir rapportert. 

Anonymkode: 3899a...4f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Denne tråden ligger feil og blir rapportert. 

La oss drepe alt initiativ her inne, det blir bra. Du går virkelig hardt inn for å ødelegge forumet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

I og med at ordet "folkemord" vil komme i tråden, la meg gjengi en artikkel som beskriver hvor svakt denne anklagen står, og det er den sterkest beviste anklagen i FN-rapporten mot Israel!

Så vilka bevis för detta lägger kommissionen fram?

En av de viktigaste händelserna som rapporten lyfter fram är förstörelsen av en IVF-klinik i Gaza, där det fanns en spermabank och där befruktade embryon förvarades inför fertilitetsbehandlingar. Kliniken förstördes någon gång i början av december 2023.
...
När en FN-kommission anklagar en stat för handlingar som enligt folkmordskonventionen kan utgöra folkmord måste slutsatserna vila på en mycket robust beviskedja. Men denna FN-rapport klarar inte ens en helt vanlig källkritisk.

Om bevisningen är så här tunn för en av rapportens mest centrala anklagelser, uppstår givetvis frågan: hur ligger det till med resten?
https://www.fokus.se/sticket/om-det-nu-skett-ett-folkmord-varfor-maste-man-da-skarva-ihop-bevisen/

(Artikkelen er lang, grundig, godt skrevet, og anbefales virkelig å lese!)

Forresten har du delt et blogginnlegg av en høyreradikal mann, dette er ikke sannhet i det hele tatt. 

Skrevet

La oss drepe alt initiativ her inne, det blir bra. Du går virkelig hardt inn for å ødelegge forumet.

Bare å diskutere i rett forum og følge regler, men det er tydeligvis for mye forventet fra høyresiden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Bare å diskutere i rett forum og følge regler, men det er tydeligvis for mye forventet fra høyresiden. 

Ikke skap deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Forresten har du delt et blogginnlegg av en høyreradikal mann, dette er ikke sannhet i det hele tatt. 

Det blir ikke mindre sant bare fordi du angriper personen som har tatt opp problemet. Alle som palestinavennene er uenige med er i deres øyne høyreradikale. Enten det eller rasister. Eller sionister. Eller alle tre på en gang. Uansett brukes det merkelapper for å slippe å argumentere sak. For den debatten taper de. Akkurat som du har gitt tapt.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at de som er trans velger å støtte Hamas som ser på de som de første de ville drept p.g a. sin legning. Etter de vil kvinner som ikke lytter til mannen følge. 

Jeg tenker faktisk å stå.med Israel den dagen nettopp på grunn av denne avskylige handlingen. Jeg blir flau av å være norsk. 

Anonymkode: 0ad07...4b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det blir ikke mindre sant bare fordi du angriper personen som har tatt opp problemet. Alle som palestinavennene er uenige med er i deres øyne høyreradikale. Enten det eller rasister. Eller sionister. Eller alle tre på en gang. Uansett brukes det merkelapper for å slippe å argumentere sak. For den debatten taper de. Akkurat som du har gitt tapt.

Så det er ok å betegne dine meningsmotstandere som «venstresiden», men det er ugreit hvis de samme folka omtaler deg som «høyreradikal»? 

Anonymkode: da687...50d

Skrevet

Så det er ok å betegne dine meningsmotstandere som «venstresiden», men det er ugreit hvis de samme folka omtaler deg som «høyreradikal»? 

Å kritisere noen for at de ikke støtter Hamas er rimelig spesielt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er forskjell på å kalle noen for å tilhøre en side og det å kalle noen radikal!

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det har jeg ikke hevdet. Men ER forskjell på å si at, "høyresiden er så kåte på EU-medlemskap" og å si at, "den personen hører til venstresiden derfor er alt det den personen sier løgn". I det ene tilfellet tillegges ikke meninger til en person, i det andre tilfellet brukes "venstresiden" som en unnskyldning for å ikke diskutere noe en person som har fått merkelappen "venstresiden" sier.

Skrevet

Jeg har vært i flere Palestina-demonstrasjoner, men akkurat denne mener jeg, og de fleste andre på venstresiden, er problematisk. 

7. oktober-angrepet var forkastelig, og å velge akkurat den dagen til å demonstrere blir naturligvis oppfattet som en slags støtte til Hamas. Og det er bare ødeleggende for Palestina-saken. 

Skrevet
Siamese Hellhound skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært i flere Palestina-demonstrasjoner, men akkurat denne mener jeg, og de fleste andre på venstresiden, er problematisk. 

7. oktober-angrepet var forkastelig, og å velge akkurat den dagen til å demonstrere blir naturligvis oppfattet som en slags støtte til Hamas. Og det er bare ødeleggende for Palestina-saken. 

Dette ER jo støtte til Hamas. De har vist brukt bilde av to hamasterrorister 7. oktober 2023. 

Anonymkode: 0ad07...4b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ikke skap deg.

Jeg har rett. Ingen av dere respekterer reglene her inne og gjør hva dere vil. Så sutrer og klager dere når tråden blir slettet, og så slenger dere rundt med påstander om knebling og mangel på ytringsfrihet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jo, det blir ikke sant når noen fra ytre høyre slenger rundt seg med personlige følelser og meninger. Det har ingen verdi, ingen tyngde og slettes ikke noe sannhet. 

At du må bruke en blogger som sannhetsvitne, sier alt. Kildekritikk er viktig, ihvertfall for noen av oss. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har rett. Ingen av dere respekterer reglene her inne og gjør hva dere vil. Så sutrer og klager dere når tråden blir slettet, og så slenger dere rundt med påstander om knebling og mangel på ytringsfrihet. 

Du er overhodet ikke verdt å bruke energien min på.

Skrevet
Siamese Hellhound skrev (21 minutter siden):

De bruker og bilde at to Hamas-krigere tatt etter angrepet. Det er støtte, det er ikke en slags støtte. Å støtte det palestinske folket er noe helt annet. Og dette skjer mens mange palestinere  prøver å demonstrere mot Hamas.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Da er det på tide å gjøre noe med reglene. Et forum kan ikke ha en regel som gjør at 98% av deltakerne ikke vil poste, grunnet krav om nick

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jo, det blir ikke sant når noen fra ytre høyre slenger rundt seg med personlige følelser og meninger. Det har ingen verdi, ingen tyngde og slettes ikke noe sannhet. 

At du må bruke en blogger som sannhetsvitne, sier alt. Kildekritikk er viktig, ihvertfall for noen av oss. 

Det er du som føler og påstår om høyreekstremisme.

Kilden er lagt ved. Der står det:

Ghalayini said a single Israeli shell struck the corner of the centre, blowing up the ground floor embryology lab. He does not know if the attack specifically targeted the lab or not.
"All these lives were killed or taken away: 5,000 lives in one shell," he said.

https://www.reuters.com/world/middle-east/5000-lives-one-shell-gazas-ivf-embryos-destroyed-by-israeli-strike-2024-04-17/

Dette er altså beviset for Israels folkemord på palestinere. Nå gjenstår det for deg å bevise at dette er feil, hvis du vil bevise noe heller enn å bare rope "høyreekstrem", da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da er det på tide å gjøre noe med reglene. Et forum kan ikke ha en regel som gjør at 98% av deltakerne ikke vil poste, grunnet krav om nick

Tror du virkelig at 98% av medlemmene her inne brenner inne med meninger de ikke kan ytre, grunnet krav om nick? Jeg håper du tar feil! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Tror du virkelig at 98% av medlemmene her inne brenner inne med meninger de ikke kan ytre, grunnet krav om nick? Jeg håper du tar feil! 

Neppe 98 %, men det forumet er jo praktisk talt dødt, noe det ikke var når ikke var nickplikt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...