Gå til innhold

Jeg er så lei av gratispassasjerer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bokstavelig talt. Jeg har tre barn i idretten, håndball og fotball, og jeg blir gjerne med på kamper og heier. Andre foreldre rundt her tenker ikke sånn, og gjør alt de kan for å slippe unna. I hver eneste kamp det kalles inn til i spond er det foreldre som maser om deres barn kan sitte på med noen, og det er stort sett de samme ti, tolv foreldrene hver gang. Sist nå var det noen som foreslo buss og la ut tider og ordnet, men da svarte en mamma at han kunne ta bussen sjæl.

Så irriterende! Flere som plages av mas fra slike?

Anonymkode: 2f39c...af7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis ikke. Her møter stort sett alle foreldre på både borte- og hjemmekamp. Litt labert med å ta ansvar for tilsynsvakt og sekretariat, men ellers ikke.

FAU og klassekontakt - helt annen historie. Samme folka år etter år. Noen som aldri tar sin del.

Anonymkode: 84a5a...bb8

Skrevet

Bare å venne seg til at over halvparten av foreldrene er ubrukelige. Men du trenger jo ikke ha med andres barn i bilen om du ikke vil.

Anonymkode: ae51a...e5e

Skrevet

Vi har ikke hatt så mye av det, men som noen andre her sier, de som spør er som regel de samme foreldrene. 

Det jeg også har lagt merke til er at de som spør også ofte de som selv ikke har bil (ikke alle har råd til det), eller hvor en av foreldrene jobber skift, og den andre må være hjemme med søsknene til barnet.

Tenker at ofte er det en annen grunn til at foreldre ikke kan kjøre selv enn at de er ubrukelige

Anonymkode: 17319...2e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Bokstavelig talt. Jeg har tre barn i idretten, håndball og fotball, og jeg blir gjerne med på kamper og heier. Andre foreldre rundt her tenker ikke sånn, og gjør alt de kan for å slippe unna. I hver eneste kamp det kalles inn til i spond er det foreldre som maser om deres barn kan sitte på med noen, og det er stort sett de samme ti, tolv foreldrene hver gang. Sist nå var det noen som foreslo buss og la ut tider og ordnet, men da svarte en mamma at han kunne ta bussen sjæl.

Så irriterende! Flere som plages av mas fra slike?

Anonymkode: 2f39c...af7

Her er det jo ikke de som er problemet, men du. Det ser du vel selv?

Anonymkode: db670...ed3

Skrevet

Ser ikke helt problemet jeg da, de er barn, og de har foreldre som av en eller annen grunn ikke kan kjøre.

Da er eneste mulighet for å få vært med på idrett å få haik hos andre.

Skal jeg kjøre med 2-3 tomme seter i bilen mens noen barn som har lyst til å være med må sitte hjemme?

Jeg tar de med glede med.

Anonymkode: b08cc...9dd

Skrevet

Det er ikke noe problem her, de fleste kjører når det er deres tur i følge kjørelisten. Siden vi kjører på bortekamp så sant vi kan legger jeg alltid ut på Spond at jeg har ledig plass i bilen. Så lenge jeg kjører uansett er det jo bare dumt å kjøre med halvfull bil. 

Anonymkode: e5042...806

Skrevet

Ja, det er dessverre kjent problematikk. Ikke så mye på kjøring, men på å stille på dugnad, bake til lotteri, stå i kiosken på stevner osv. Det er av en eller annen grunn alltid de samme foreldrene det ikke passer for å levere en kake, en pose Twist eller noen poser kaffe. Jeg vet at noen kan ha problemer med økonomi, men når noen kjører dyr bil er det vanskelig å tro på at to poser kaffe eller en panne sjokoladekake får budsjettet til å ryke. Allikevel, takke meg til de som sier rett ut at de ikke stiller. De verste er de som setter seg opp på vakt i kiosk eller på dugnadsoppgaver og så ikke stiller og lar andre ta smellen. Sist ble jeg og en far stående i kiosken hele dagen fordi to sett med avløsere (fire foreldre) ikke dukket opp. Hun ene forklarte det siden med at hun heller ville se på barnet sitt konkurrere. For det ville ikke vi?? 

Anonymkode: 11c93...fbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...