oslofrk Skrevet mandag kl 04:04 #1 Skrevet mandag kl 04:04 Jeg er ny i El-bil-verden. Stoppet på Cirkel K for å nødlande. Spurte en mann som sa jeg bare skulle plugge i. Jeg tror jeg tappet på ladestasjonen.Nå ville jeg sjekke hva det egentlig kostet, men det er ikke trukket penger fra kortet mitt. Det er jo helt merkelig! Kommer regningen senere, eller har jeg ladet gratis? Håper ikke noen andre har endt opp med å betale for meg 😵💫
Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:47 #2 Skrevet mandag kl 15:47 Noen ganger kan det ta litt tid før trekket kommer på kontoen Anonymkode: d8137...8a6
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:07 #3 Skrevet mandag kl 16:07 Er det bruktbil? I så fall ikke usannsynlig at forrige eier har aktivert automatisk lading hos CircleK og glemt å slå det av ved salg. I så fall er det dennes kort det går av. Anonymkode: 1ff2b...997
Anonym bruker Skrevet mandag kl 22:03 #4 Skrevet mandag kl 22:03 oslofrk skrev (17 timer siden): Jeg er ny i El-bil-verden. Stoppet på Cirkel K for å nødlande. Spurte en mann som sa jeg bare skulle plugge i. Jeg tror jeg tappet på ladestasjonen.Nå ville jeg sjekke hva det egentlig kostet, men det er ikke trukket penger fra kortet mitt. Det er jo helt merkelig! Kommer regningen senere, eller har jeg ladet gratis? Håper ikke noen andre har endt opp med å betale for meg 😵💫 Teoretisk, men ikke særlig sannsynlig, kan du ha ladet på forrige brukers kort. Selv om det egentlig ikke går an. Det skal ikke gå an å avbryte lading uten å bruke betalingsmiddelet man bruker. Dvs dra kortet, scanne brikken, avslutte appen eller hva man nå bruker for å betale. Men selvfølgelig dersom forrige bruker på en eller annen måte har klart å koble seg av uten å avslutte ladingen, så er det jo en teoretisk mulighet for at du fortsetter å lade på forrige bruker. Men som sagt, det skal jo ikke gå an det heller. Det er nok heller sånn at det kan ta litt tid før trekket vises på kontoen. Når det er sagt, så har vi faktisk opplevd å lade på forrige brukers regning.... Vi oppdaget det fort, så det kostet ikke fyren så mye, det var bare umulig å få avbrutt. Og om det nå mot alle odds skulle skje deg, så ville du ha merket det. Ladesystemet er jo sånn at du må scanne kort, brikke eller app, eller hva du nå bruker for å avslutte. Og det er jo ikke så lett når "mannen (eller dama) med betalingsmiddelet har forlatt åstedet for lenge siden..... Så du har nok gjort det du skal, og beløpet dukker nok opp etterhvert. Anonymkode: c81cd...ed0
Anonym bruker Skrevet mandag kl 22:50 #5 Skrevet mandag kl 22:50 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Teoretisk, men ikke særlig sannsynlig, kan du ha ladet på forrige brukers kort. Selv om det egentlig ikke går an. Det skal ikke gå an å avbryte lading uten å bruke betalingsmiddelet man bruker. Dvs dra kortet, scanne brikken, avslutte appen eller hva man nå bruker for å betale. Men selvfølgelig dersom forrige bruker på en eller annen måte har klart å koble seg av uten å avslutte ladingen, så er det jo en teoretisk mulighet for at du fortsetter å lade på forrige bruker. Men som sagt, det skal jo ikke gå an det heller. Anonymkode: c81cd...ed0 Jo. CircleK har en sånn automatfunksjon som tillater nettopp det. Jeg ladet også på forrige eiers kort noen ganger før han avsluttet muligheten. Anonymkode: 1ff2b...997
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå