Gå til innhold

Krevende venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen vil dele litt erfaringer her.. 

Jeg har havnet i en relasjon som mer og mer fremstår usunn for meg. Jeg er egentlig ikke konfliktsky, tvert imot er jeg kjent for å være ganske sterk og selvstendig. Likevel har en venninne av meg greid å få meg til å føle meg kvelt og fanget. Vi har kjent hverandre i mange år, og lenge var det bare kjekt. Vi har hatt det veldig mye gøy sammen. Men så vil hun veldig ofte bare være oss to. Og da er hun ekstremt intens. Hun prater i ett sett, stort sett om seg selv, eller hun baksnakker andre venninner, som skal ha gjort noe teit. Hun prater mye om hvor ung og pen hun ser ut, og disse forbrytelsene venninnene har gjort er stort sett småtterier. Hun har en veldig stor forventning om at folk skal prioritere henne høyt, og synes feks ikke det er godt nok om noen sender snap som kanskje flere har fått. Jeg slipper lite til i samtalen, og når jeg gjør det, snakker jeg lite om personlige ting, rett og slett fordi jeg ikke stoler på at hun klarer å holde tett. Hun kan være etter mitt skjønn veldig intens i kontakten på sosiale medier, og blir lett fornærmet om man ikke følger opp. Nå tar jeg meg i å være redd for å gjøre henne sint, hvis jeg feks reiser på turer eller er sammen med andre venner. Kjenner meg kvelt og utslitt. Vil bare tilbake til når vi hadde det gøy sammen. What to do???

Anonymkode: 57e00...192

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Vil bare tilbake til når vi hadde det gøy sammen.

Det toget er nok gått.

Her er mulighetene dine å bryte eller kutte ned på kontakten, eller å tåle at hun er slik. 

Anonymkode: 69c30...b21

Skrevet

Det er lov å begrense kontakten og det er også lov å være ærlig om hvorfor. Om du ønsker å holde døra på gløtt til dette vennskapet så bør du ordlegge deg litt mer diplomatisk enn om du tenker at du er helt ferdig med henne. Om du bare vil unngå dama, konflikter og det hele kan du begynne å bare trekke deg unna. Svare litt sjeldnere på sosiale medier, dessverre være opptatt/ ikke i form når hun vil treffes osv. og prøve å fase vennskapet ut sakte men sikkert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...