Gå til innhold

Smartklokke - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At mennesker som trener seriøst til konkurranser har behov for å måle puls, oksygenopptak, søvn, hjerterytme og what not kan jeg skjønne, men nærmest alle mennesker over 30 år går nå med digre, stygge, klumpete klokker på armen. Jeg har tilogmed sett dem som tilbehør til bunad og svart dress. 

Hva er vitsen for joggende dame 45 eller fjellgående mann 52, for eksempel? 

Trenger man en klokke for å fortelle oss at vi har sovet dårlig eller føler oss stresset? Trenger man å vite hvor mange skritt man har etter en lang dag på byvandring eller til en fjelltopp? 

Anonymkode: 0cad8...8f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye man ikke trenger av innstillinger, men så er det også noe som er greit å ha. Jeg synes det er veldig greit med skritteller og oversikt over hvor mange kalorier man forbrenner. Det er spesielt nyttig når man går ned i vekt, for da er det ikke alltid lett å vite om man har jobbet hardt nok, så en sånn klokke kan være veldig grei for å pushe seg selv litt.

Når det kommer til størrelsen på de klokkene, så er det jo stort sett bare store klokker man får kjøpt, og det er jeg heller ikke noe fan av. Jeg synes de blir altfor store.

Men det er jo også andre ting med klokka som er veldig fint, som at man ser hvem som ringer, får meldinger på den og til og med kan sende meldinger fra den.

Anonymkode: 3fc93...af9

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

At mennesker som trener seriøst til konkurranser har behov for å måle puls, oksygenopptak, søvn, hjerterytme og what not kan jeg skjønne, men nærmest alle mennesker over 30 år går nå med digre, stygge, klumpete klokker på armen. Jeg har tilogmed sett dem som tilbehør til bunad og svart dress. 

Hva er vitsen for joggende dame 45 eller fjellgående mann 52, for eksempel? 

Trenger man en klokke for å fortelle oss at vi har sovet dårlig eller føler oss stresset? Trenger man å vite hvor mange skritt man har etter en lang dag på byvandring eller til en fjelltopp? 

Anonymkode: 0cad8...8f2

Jeg er hobbymosjonist, og bruker klokka svært mye, selv om jeg ikke trener til konkurranser. Jeg bruker den til å se på puls når jeg løper og måle andre ting ifb med trenibg. I tillegg måler den aktivitet gjennom dagen, slik at jeg får sett om jeg når skrittmålet mitt.

Den er også super når den varsler om smser, anrop og mailer, og jeg slipper plukke frem tlf for å lese alt. Kan bare sjekke kjapt på armen og se om det er noe som haster. 

Anonymkode: 60e8c...209

Skrevet

Begynte med det da bestemor var veldig syk, for å kunne sjekke varsler raskt i møter f.eks., istedenfor å ta opp telefon. Så er den kjekk pga skritteller. Nå har det jo kommet mer fancy greier så jeg bruker den til skritt, bodybattery og søvn. Liker ikke at de er svære og klumpete, så har Garmin vivoactive 5. den er ganske nøytral 

Anonymkode: 746c7...a3d

Skrevet

Nødvendig? Nei. Motiverende? Ja. 

Anonymkode: fd2a3...e32

Skrevet

Jeg bruker den til to ting, se hvor lange turene jeg går med bikkja er, og se hvem som ringer og hva folk skriver i meldinger uten å ta opp telefonen.

Når jeg skal gå en runde setter jeg på gps'en på klokka, og når turen er ferdig ser jeg hvor langt jeg har gått. Det trengs selvfølgelig ikke, men jeg har nå moro av det.

Særlig når jeg kjører bil, eller er på jobb, er det greit å kunne lese på klokka om det er noe viktig så jeg må frem med telefonen.

Jeg ser av og til på hvordan søvnen har vært, men stoler ikke helt på den. Den måler jo pulsen gjennom soveperioder og utfra den sier hvor lenge du er i dyp søvn, lett søvn osv, men jeg har erfart flere ganger at jeg har våknet om natta uten at klokka har registrert det, så den er ikke 100% nøyaktig på det der.

Jeg har en Garmin vivoactiv 5 så den er ikke enorm på noen måte da, og når jeg pynter meg har jeg en finere klokke jeg bytter til for siden jeg har tydelig skille etter sola kan jeg ikke gå uten klokke 😅

Anonymkode: 2c82b...38b

Skrevet

Jeg bruker ikke selv smartklokke. Men ikke fordi det hverken er nødvendig eller unødvendig. Og det aller meste, sikker 90%+, av det vi bruker av utstyr er unødvendig 

Anonymkode: 72c90...e37

Skrevet

Trengte en ny klokke så da kunne jeg likegodt kjøpe en iwatch

Anonymkode: 31e23...b46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...