Gå til innhold

Hvor gamle er dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

52

Anonymkode: 5ac78...b97

Jeg har vært her siden jeg var 27, da var jeg gravid med sønnen min som nå er 25. 

Anonymkode: 5ac78...b97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50. 

Anonymkode: 302f4...363

Skrevet

38 og haf barn på snart 18 og 11

Anonymkode: f6103...5f3

Skrevet

41. Har to barn på 11 og 8

Anonymkode: 87d90...96e

Skrevet

47, barn på 13 og 17. Vært her siden jeg var 28.

Anonymkode: 2ea18...96f

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.9.2026 den 21.50):

Mtp at gjennomsnittlig alder for førstegangs fødende er 30 år er det virkelig ikke noe å være overrasket over. 

Anonymkode: 5cd7c...90f

Det er faktisk store geografiske forskjeller her, for det gjennomsnittet du snakker om er på landsbasis.

Gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende er mye høyere på østlandet enn i nord, og mye høyere i byer enn på bygda.

Kanskje hun du diskuterer bor på en gård i nordnorge hvor folk gifter seg tidligere og får barn tidligere?

Det ser også ut som trenden er i ferd med å snu også i sentrale strøk, mine barn som er fra 17 til 25 år sier at i deres omgangskrets snakker mange om at de ønsker å bli unge foreldre, og at det er positivt å få barn når man studerer. Lånekasse og studier tilrettelegger, og som foreldre med barn i barnehage har man mye større fleksibilitet enn som nyansatt ferdig utdannet.

Mitt eldste barn på 25 år fikk barn i fjor, og har flere venner som har valgt det samme. De ønsker å være unge foreldre.

Anonymkode: 20636...a26

Skrevet

Jeg er 46 ☺️ har vært her siden jeg var 25

Anonymkode: 8919f...c6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...