Gå til innhold

Oppskrifter med rips og solbær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har masse rips og solbær. Men veldig begrenset hva jeg bruker det til, rips med vaniljesaus eller is, og solbærsyltetøy. Har dere flinke damer noen gode oppskrifter? 

Anonymkode: 68d08...00c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rips- og solbærsaft 
Ripsgele er jo veldig godt. 
eggedosis er enda bedre, enn vaniljesaus til rips
jeg bruker rips i smoothie
nyrørte rips er fantastisk godt

Anonymkode: ff071...586

Skrevet

Mormor lagde alltid saft av rips og solbær sammen, også blandet hun i littegranne kjøpesaft (husholdningssaft) for litt bedre konservering. Jeg savner den saften. Vokst opp med å få den hos henne og den var så godt. Var kusinen min som arvet saftkokeren etter henne for hun var den eneste med hage og bær...

Ripsgell er også veldig godt. Litt mindre sukker og den er god til tradisjonell middagsmat som vi gjerne bruker tyttebær til, men har du litt mer sukker er det også godt på vafler.

Rips er også godt som topping på havregrøt og slike ting. Jeg tar blåbær, rips o.l. rett fra frysa og har på toppen av havregrøten, og også på yoghurt med musli.

Anonymkode: 203ae...efa

Skrevet

Ripsgelé er jo en klassiker, men solbærgelé er også kjempegodt. Ellers er jo solbærlikør en mulighet. 

Skrevet

En kollega av meg snakket akkurat om å lage trollkrem med rips i stedet for tyttebær. Hun sier at det blir litt mildere enn tyttebær, slik at barn gjerne liker det bedre.

Ellers synes jeg rips er kjempegodt i muffins.

Skrevet

Takk, jeg noterer!

Anonymkode: 68d08...00c

Skrevet
Spurvugla skrev (7 minutter siden):

Jeg har laget denne https://www.detsoteliv.no/oppskrift/solbaerkake, og det er godt og enkelt.

Oppskriften fungerer både med rips og solbær, men man får jo ikke brukt opp enorme mengder på denne måten. 

Side ikke funnet står det

Anonymkode: ff071...586

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...