Anonym bruker Skrevet i går, 09:27 #1 Skrevet i går, 09:27 Har et barn på 11år. Vi deler 50/50 meg og far med hans nye kone. Han har et helt år nå ikke snakket med vanlig stemme hos faren, men han gjør det hos meg. Han er helt normal hos meg men hos de snakker han med babystemme. Tidligere har sønnen vår sagt at det er litt forskjellsbehandling hos de med hennes bar. Det er utrolig sårt å høre. Blir heller ikke klok på henne og dårlig magefølelse. Nå sa jeg nettopp ja til en tur de skal på, min barne helg, men de vil ha han med. Jeg angrer veldig og har veldig vond magefølelse igjen 🫣 kan jeg mekte han å dra på tur? Jeg har snakket med lærere og helsesøster om at han er slik hos far. På skolen er han veldig stille og «Tom». Jeg blir bekymret men også komfliktskym. Ville dere sendt han 4 dager på tur om du ikke visste om han hadde det greit? Han sier vagt at han vil. Men vil han egentlig... Anonymkode: a0235...a46
Anonym bruker Skrevet i går, 09:49 #2 Skrevet i går, 09:49 Om barnet sier han vil, og de vil ha han med så hadde jeg sendt han ja. Når det kommer til det andre, at han prater med babystemme hos far så ville jeg nok pratet med han om det, han er 11 år og bør kunne reflektere og snakke litt. Det trenger ikke være så alvorlig, det kan være så enkelt som at han føler far liker små barn og vil være liten sammen med han. Anonymkode: 02b73...c6e
Anonym bruker Skrevet i går, 10:41 #3 Skrevet i går, 10:41 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Om barnet sier han vil, og de vil ha han med så hadde jeg sendt han ja. Når det kommer til det andre, at han prater med babystemme hos far så ville jeg nok pratet med han om det, han er 11 år og bør kunne reflektere og snakke litt. Det trenger ikke være så alvorlig, det kan være så enkelt som at han føler far liker små barn og vil være liten sammen med han. Anonymkode: 02b73...c6e Han er nok mer ukomfertabel med far. Jeg sender han avgårde om han vil. Han burde vel si det om ham virkelig ikke vil. Det er helt lys stemme han bruker, helt pipe. Snakker ikke med sin normale stemme, forstår bare ikke. Anonymkode: a0235...a46
Anonym bruker Skrevet i går, 10:56 #4 Skrevet i går, 10:56 Hvor gamle er søsken/stesøsken hos far? Er de yngre så kan det jo være at han ønsker å fremstå yngre også for å få de samme forventningene (f.eks. om de slipper å hjelpe til) eller for å få de samme fordelene om de får noe han ikke får. De jeg kjenner som har gjort dette, gjorde det fordi de ønsket samme kos og nærhet som yngre søsken. Og de synes det var urettferdig at det ble stilt krav til oppførsel og å hjelp til når yngre søsken ikke måtte dette. De hadde vært enebarn lenge og det tok litt tid å venne seg til søsken og at det var forskjell på hva man forventet av en på 4 år og en på 11 år. Det kan også være han velger denne taktikken om søsken hos far er eldre. Da er det kanskje et forsøk på å blitt tatt mer hensyn til og beskyttet fordi han tross alt er liten og yngre enn de andre. Som de andre her sier. Prøv å prat med han om det. Hvorfor han gjør det og om det er noe dere som foreldre kan gjøre for at han skal få det bedre/være helt seg selv hos far. Anonymkode: d34a5...357
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hvor gamle er søsken/stesøsken hos far? Er de yngre så kan det jo være at han ønsker å fremstå yngre også for å få de samme forventningene (f.eks. om de slipper å hjelpe til) eller for å få de samme fordelene om de får noe han ikke får. De jeg kjenner som har gjort dette, gjorde det fordi de ønsket samme kos og nærhet som yngre søsken. Og de synes det var urettferdig at det ble stilt krav til oppførsel og å hjelp til når yngre søsken ikke måtte dette. De hadde vært enebarn lenge og det tok litt tid å venne seg til søsken og at det var forskjell på hva man forventet av en på 4 år og en på 11 år. Det kan også være han velger denne taktikken om søsken hos far er eldre. Da er det kanskje et forsøk på å blitt tatt mer hensyn til og beskyttet fordi han tross alt er liten og yngre enn de andre. Som de andre her sier. Prøv å prat med han om det. Hvorfor han gjør det og om det er noe dere som foreldre kan gjøre for at han skal få det bedre/være helt seg selv hos far. Anonymkode: d34a5...357 De er 14 og lengre opp i alder. Jeg stiller han spm og prøver å finne ut om alt er greit der. Han sier det er fint og han vil på tur, så jeg må jo bare sende han på tur. Det har vært litt forskjellsbehandling tidligere, men jeg tok det opp med faren. Alt i alt må jeg bare stole på faren, dama hans kjenner jo ikke jeg. Han er en mammadalt, så det gjør litt ekstra vondt med tanke på om det er noe jeg overser her. Anonymkode: a0235...a46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå