Himmel og hav Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden For tredje året på rad bugner epletreet vårt av frukt. Jeg har fortsatt eplemos og eplegele fra de to forrige årene, jeg har eplechutney og eplesmør og det å bake eplekaker gjør ikke store innhogget i avlingen. Er det noen som har noen gøyale forslag til hva jeg kan gjøre med epler annet enn å gi dem bort?
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden eplechips i en naboby her kan man levere hageepler til et sted som lager drikke av eplene, og få betalt i eplemost. Du har ikke noe sånt i nærheten da? Anonymkode: bd303...e93
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Eplebrød er kjempegodt. Du kan også fryse epler. Kutt de i biter/båter og bruk dem i eplekake til vinteren Å levere til de som lager eplemost er også fint, deilig å ha til jul. Anonymkode: f77e5...dad
Himmel og hav Skrevet 21 timer siden Forfatter #4 Skrevet 21 timer siden Vi har mulighet til å levere de til pressing, det er bare det at vi ikke er så glade i eplemost. Eplebrød er nytt for meg. Det skal jeg kanskje teste.
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden Himmel og hav skrev (10 minutter siden): Vi har mulighet til å levere de til pressing, det er bare det at vi ikke er så glade i eplemost. Eplebrød er nytt for meg. Det skal jeg kanskje teste. På Askim frukt og bærpresseri får man gavekort (pris pr kilo man leverer), trenger ikke nødvendigvis bruke det på eplemost 😊 Men andre opererer kanskje med at man får det man innleverer? Anonymkode: eccbc...39a
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Himmel og hav skrev (1 time siden): Vi har mulighet til å levere de til pressing, det er bare det at vi ikke er så glade i eplemost. Eplebrød er nytt for meg. Det skal jeg kanskje teste. Eplemost er fine vertinne og julegaver 👍 Anonymkode: f77e5...dad
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden Ser ikke helt problemet med å gi vekk eplene hvis dere ikke vil bytte inn i eplemost. Ett tre er uansett ofte litt lite for å levere til pressing, særlig om dere bruker en del epler til mos og mat. Eller har dere flere tilhengerlass fulle fra dette treet? Eplemost er en perfekt gave. Anonymkode: 25113...e48
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #8 Skrevet 18 timer siden Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ser ikke helt problemet med å gi vekk eplene hvis dere ikke vil bytte inn i eplemost. Ett tre er uansett ofte litt lite for å levere til pressing, særlig om dere bruker en del epler til mos og mat. Eller har dere flere tilhengerlass fulle fra dette treet? Eplemost er en perfekt gave. Anonymkode: 25113...e48 Man trenger ikke å levere mengder av epler, det er ikke ens egne epler man får igjen i eplemost, Sånn er det hvert fall her. Anonymkode: bd303...e93
Anonym bruker Skrevet 15 timer siden #9 Skrevet 15 timer siden Anonym bruker skrev (2 timer siden): Man trenger ikke å levere mengder av epler, det er ikke ens egne epler man får igjen i eplemost, Sånn er det hvert fall her. Anonymkode: bd303...e93 Vet det, men det var jo ikke poenget. Anonymkode: 25113...e48
Himmel og hav Skrevet 12 timer siden Forfatter #10 Skrevet 12 timer siden Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ser ikke helt problemet med å gi vekk eplene hvis dere ikke vil bytte inn i eplemost. Ett tre er uansett ofte litt lite for å levere til pressing, særlig om dere bruker en del epler til mos og mat. Eller har dere flere tilhengerlass fulle fra dette treet? Eplemost er en perfekt gave. Anonymkode: 25113...e48 Det er ikke noe problem å gi bort eplene. Jeg var mest ute etter om det finnes noe gøy å lage av epler som jeg ikke har prøvd før.
Anonym bruker Skrevet 12 timer siden #11 Skrevet 12 timer siden Eplechips er veldig godt, og sunnere enn potetgull 😃 Anonymkode: 90dde...78c
Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden Hadde jeg hatt usprøytede epler hadde jeg forsøkt å lage hjemmelaget eplesidereddik i år. I fjor fikk jeg en del epler, de tørket jeg. Har dem som snacks sammen med litt nøtter og mørk sjokolade på tur. Eller har en tørket epleskive i en kopp med te. Vet det er noen som også lager en form for sirup av presset eplesaft som de koker inn. Anonymkode: d4c0b...ecc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå