Gå til innhold

Noen med erfaring med AAP eller lønnstilskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykmeldt 1 år etter alvorlig sykdom og skal over på AAP eller en ordning med lønnstilskudd. Jeg har vært gradert sykmeldt siden jul og vil begynne å jobbe igjen. Arbeidsgiver mener jeg ikke er helt klar, jeg gjør (50%).

Neste uke skal jeg på dialogmøtexmed NAV veileder, arbeidsgiver og fastlegen min. Gruer meg sjuuuuuukt, noe så kleint. Voksne mennesker som sitter rundt et bord med meg som tema. Det jeg gruer meg til er lederen min på jobb som er en tikkende bombe og kan være ganske direkte/ufin og jeg føler meg som en idiot som ikke duger til noe. Har godt forhold til fastlegen min og det er så kleint blande privaten og jobb sånn.

Noen som har vært med på et slikt møte og ble overrasket over hvor fint det gikk? Jeg har jo knapt spist etter at innkalling kom. Hjelper jo ikke at jeg er sjenert og gruer meg til å snakke i en sånn setting

Anonymkode: 15c09...b3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke få lønntilskudd i en annen bedrift istedet da? Da blir du nok behandlet bedre.

Anonymkode: 9262b...d93

Skrevet

Jeg har vært med på dialogmøte med omtrentlig samme sammensetning, men ikke på samme type møte.

Skal sies at da hadde jeg snakket med NAV-veileder på forhånd, som midt i samtalen, mellom henne og meg, brøt ut i; Så du VIL jobbe? Du LIKER jobben din?

Da hadde tydeligvis arbeidsgiver sagt noe som tydet i motsatt retning, at jeg var lat og ubrukelig og forsøkte å snike meg unna, eller lignende. Hadde både legen og NAV på min side etter møtet.

Ville ha bedt om en samtale med NAV-veilederen og lagt vekt på at du vil jobbe og samarbeide. På denne måten går det tydelig frem hvis arbeidsgiver har sagt noe annet (som det kan virke som de har).

Vpr forberedt på at arbeidsgiver er beinhard, og at de to andre er på ditt lag. 

Anonymkode: 0ba6f...f91

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det jeg gruer meg til er lederen min på jobb som er en tikkende bombe og kan være ganske direkte/ufin og jeg føler meg som en idiot som ikke duger til noe.

Kan også legge til at min leder er som din og i tillegg hadde med seg forsterkninger fra HR som langt på vei drev propaganda under møtet. Så at arbeidsgiver er på motsatt side av bordet enn deg, må du dessverre slett ikke se bort fra. Men igjen, du har NAV og legen på din side og det er de som har noe de skulle ha sagt.

(det merket jeg særlig da arbeidsgiver tråkket rett over fagforeningen, BHT og vernetjenesten, da sto NAV og legen opp, og stoppet arbeidsgiver) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kan du ikke få lønntilskudd i en annen bedrift istedet da? Da blir du nok behandlet bedre.

Anonymkode: 9262b...d93

Jeg er ikke HI, men den som har svart henne.

For min del er miljøet så godt at jeg heller vil se forbi en arbeidsgiver som lager problemer enn å ta sjansen på å finne et nytt like godt arbeidsmiljø. Er nok litt «min fiendes fiende er min venn» over det arbeidsmiljøet :D 

Skrevet

HI. Er jo ikke bare å starte i ny bedrift uten videre. 
jeg har sendt nav veileder en melding om hun har tid til samtale på mandag. Møtet er tirsdag så usikker om hun kan det på kort sikt 

Anonymkode: 15c09...b3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...