Anonym bruker Skrevet 8. september #1 Skrevet 8. september Hvorfor er det ingen andre enn meg som har det? Er jo bevist at det er farlig å oppholde seg ute. Noen har angst for ballonger, andre veps. Jeg har lyn, men KUN når jeg er ute. Når jeg må ut og hører torden så går jeg ikke ut. Det melder litt idag og kjenner angsten bre seg. Kan ikke på skyene en gang. Noen med det samme? Anonymkode: 1af21...189
Anonym bruker Skrevet 8. september #2 Skrevet 8. september Hvorfor? Fordi man er mindre skjør enn som så og parkerer ikke livet sitt for å degge for syke oppheng. Angst for ballonger og veps er heller ikke akkurat normalt, altså. Anonymkode: 2aa9d...c56
Anonym bruker Skrevet 8. september #3 Skrevet 8. september Angst er irrasjonell frykt, kroppen din forteller deg at noe er livsfarlig uten at frykten er helt rasjonell. Ja, selvfølgelig er det farlig å bli truffet av lyn, akkurat som det er farlig å være i en tuneller som kollapser eller i et fly som styrter, men sjansen for at det skal skje er forsvinnende liten. Ingen av oss velger å stå ubeskyttet på en bakketopp om det lyner rett over oss, men som regel er lynet litt lenger unna eller vi holder oss inne når det stormer som verst. Vi har respekt for været, men har ikke angst for det. Det er nok ikke en så vanlig angst å ha, men du er neppe alene. Anonymkode: c6a42...a00
Anonym bruker Skrevet 8. september #4 Skrevet 8. september Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Angst er irrasjonell frykt, kroppen din forteller deg at noe er livsfarlig uten at frykten er helt rasjonell. Ja, selvfølgelig er det farlig å bli truffet av lyn, akkurat som det er farlig å være i en tuneller som kollapser eller i et fly som styrter, men sjansen for at det skal skje er forsvinnende liten. Ingen av oss velger å stå ubeskyttet på en bakketopp om det lyner rett over oss, men som regel er lynet litt lenger unna eller vi holder oss inne når det stormer som verst. Vi har respekt for været, men har ikke angst for det. Det er nok ikke en så vanlig angst å ha, men du er neppe alene. Anonymkode: c6a42...a00 Greia er at jeg har en time med avstand fra jobb og ikke lappen, heller ingen bussforbindelser. Har lange strekninger og bakketopper på veien og ikke alltid man har et sted å løpe inn, som i mitt tilfelle hvis det skulle være rett over. Det er mer sannsynlig å bli truffet av lynet enn at en tunell plutselig kollapser, kan nesten ikke sammenlignes🙈. Hvert år blir mennesker truffet av lynet, så sannsynligheten er der. Anonymkode: 1af21...189
Anonym bruker Skrevet 8. september #5 Skrevet 8. september Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Greia er at jeg har en time med avstand fra jobb og ikke lappen, heller ingen bussforbindelser. Har lange strekninger og bakketopper på veien og ikke alltid man har et sted å løpe inn, som i mitt tilfelle hvis det skulle være rett over. Det er mer sannsynlig å bli truffet av lynet enn at en tunell plutselig kollapser, kan nesten ikke sammenlignes🙈. Hvert år blir mennesker truffet av lynet, så sannsynligheten er der. Anonymkode: 1af21...189 Ingenting å øse seg opp over. Sannsynligheten er større for at du blir angrepet av naboens hund, påkjørt av bil eller drept av partneren din. Anonymkode: 2aa9d...c56
Anonym bruker Skrevet 8. september #6 Skrevet 8. september Jeg har det som deg. Synes det hjelper meg mye å bruke denne; https://www.yr.no/nb/kart/lyn Her kan du zoome inn på ditt eget område og se om det er lyn på vei eller ikke. Lyn går som regel i flokk fra sted til sted, og du kan da se om denne flokken beveger seg mot deg eller vekk fra deg. Er mye bedre verktøy enn værmeldingen alene. Anonymkode: f0847...5c1
Anonym bruker Skrevet 8. september #7 Skrevet 8. september Trodde innlegget var fra En Vif supporter som gruer seg til neste år i Obos ligaen😜 Anonymkode: 15de1...d73
Anonym bruker Skrevet 8. september #8 Skrevet 8. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har det som deg. Synes det hjelper meg mye å bruke denne; https://www.yr.no/nb/kart/lyn Her kan du zoome inn på ditt eget område og se om det er lyn på vei eller ikke. Lyn går som regel i flokk fra sted til sted, og du kan da se om denne flokken beveger seg mot deg eller vekk fra deg. Er mye bedre verktøy enn værmeldingen alene. Anonymkode: f0847...5c1 Takk 😍 Ja jeg har lyn-app som sjekker hvor mange km lynet er borte. Dere som ikke forstår redselen for dette, har sikkert angst/panikk for andre ting. Vi er forskjellige. Hvis man passer seg for å ikke bli påkjørt av bil, følger med, så skal det noe til altså. Lynet er ukontrollertbart. Anonymkode: 1af21...189
Anonym bruker Skrevet 8. september #9 Skrevet 8. september Anonym bruker skrev (4 timer siden): Greia er at jeg har en time med avstand fra jobb og ikke lappen, heller ingen bussforbindelser. Har lange strekninger og bakketopper på veien og ikke alltid man har et sted å løpe inn, som i mitt tilfelle hvis det skulle være rett over. Det er mer sannsynlig å bli truffet av lynet enn at en tunell plutselig kollapser, kan nesten ikke sammenlignes🙈. Hvert år blir mennesker truffet av lynet, så sannsynligheten er der. Anonymkode: 1af21...189 Går du en time til og fra jobb, i all slags vær 😳 Anonymkode: b288a...39c
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 09:05 #10 Skrevet onsdag kl 09:05 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Går du en time til og fra jobb, i all slags vær 😳 Anonymkode: b288a...39c Bare til jobb Anonymkode: 1af21...189
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 14:17 #11 Skrevet onsdag kl 14:17 Jeg har Lyn og torden angst. Anonymkode: 2ee97...a57
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 14:54 #12 Skrevet onsdag kl 14:54 Anonym bruker skrev (På 8.9.2026 den 8.20): Greia er at jeg har en time med avstand fra jobb og ikke lappen, heller ingen bussforbindelser. Har lange strekninger og bakketopper på veien og ikke alltid man har et sted å løpe inn, som i mitt tilfelle hvis det skulle være rett over. Det er mer sannsynlig å bli truffet av lynet enn at en tunell plutselig kollapser, kan nesten ikke sammenlignes🙈. Hvert år blir mennesker truffet av lynet, så sannsynligheten er der. Anonymkode: 1af21...189 Langt fler dør i bilulykker enn som blir truffet av lynet… Anonymkode: ed780...abf
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 19:17 #13 Skrevet onsdag kl 19:17 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Langt fler dør i bilulykker enn som blir truffet av lynet… Anonymkode: ed780...abf Ja men jeg har ikke angst for å sette meg i bilen, men jeg har angst for å være ute når det lyner. Angst er angst og jeg har det for lyn og ikke trafikk. Selvom jeg vet risken er der for alle som setter seg ut i bilen. Anonymkode: 1af21...189
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå