Anonym bruker Skrevet 7. september #1 Skrevet 7. september Vi skal etter over 20 år flytte for første gang. Jeg har tenkt å vaske ned huset selv, og har satt av mange dager til dette. Det jeg lurer på er hvor nøye er en flyttevask? Jeg skjønner at jeg må vaske/tørke støv av alt fra vegger og tak til gulv og vinduer. Skrubbe badet, vaske inni og utenpå alle kjøkkenskap osv. Det som jeg tror blir det største problemet er ovnen. Den er selvrensende, men på glasset spruter det flekker jeg sliter med å få bort. I tillegg er det umulig å få noen av stekebrettene helt rene. Ovnen er integrert, men vi har ikke kjøpt ny på flere år fordi vi tenkte vi skal ha den til den ryker. Derfor er jo brettene også så som så. Utenpå huset er det jo også spindelvev her og der, fuglebæsj på terrassene som kommer inni mellom osv. Så hvor nøye er nøye? 🤔 Anonymkode: c063d...4ec
Anonym bruker Skrevet 7. september #2 Skrevet 7. september Tenk på hvor godt vasket du forventer at boligen du skal flytte inn i er. Anonymkode: 8603d...17b
Anonym bruker Skrevet 7. september #3 Skrevet 7. september Har flyttet noen ganger og ved utvask er jeg supernøye, selv om jeg har god boevne, vasker jevnlig osv. Flyttevask er tak, vegger, gulv, inni skap, utenpå skap, vask og rens av sluker, lister, og over det hele. Spyler av trapp, veranda, gelender etc. Anonymkode: d3ba6...863
Anonym bruker Skrevet 7. september #4 Skrevet 7. september Flyttevask er nøye og mye jobb, betaler gladlig hver krone det koster for å få noen til å gjøre det for meg Anonymkode: 7dd69...a19
Anonym bruker Skrevet 7. september #5 Skrevet 7. september Flyttevask skal være veldig grundig ja. Så jeg også var stresset for at jeg ikke fikk stekeovnen helt fin,men vasken i hele leiligheten ble godkjent på første forsøk. Flyttet nylig jeg også. Anonymkode: 501f0...f07
Anonym bruker Skrevet 8. september #6 Skrevet 8. september Glasset på ovnen har jeg brukt ovnsrens og dekket til med gladpack over natten, samme med brettene (de har et skum på meny som fungerte veldig greit). Sprayer på og surrer inn med plast over natten. Rester på glasset tar jeg med skrape for koketopp. Anonymkode: eaed8...6f1
Anonym bruker Skrevet 8. september #7 Skrevet 8. september Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Glasset på ovnen har jeg brukt ovnsrens og dekket til med gladpack over natten, samme med brettene (de har et skum på meny som fungerte veldig greit). Sprayer på og surrer inn med plast over natten. Rester på glasset tar jeg med skrape for koketopp. Anonymkode: eaed8...6f1 Denne ? https://meny.no/varer/hus-hjem/renhold/rengjoringsmiddel/ovngrillrens-5701098005131 Anonymkode: ad899...640
Anonym bruker Skrevet 9. september #8 Skrevet 9. september Anonym bruker skrev (10 timer siden): Denne ? https://meny.no/varer/hus-hjem/renhold/rengjoringsmiddel/ovngrillrens-5701098005131 Anonymkode: ad899...640 Jepp 👍Og så svamp med skrubb for å løsne gjenstridige flekker. Også hørt at folk tar en vasketablett for oppvask og skrubber med den, men det har jeg ikke prøvd. Anonymkode: eaed8...6f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå