Gå til innhold

Hvordan er bøkene til Unni Lindell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker krim og trenger no nytt. Aldri lest Unni Lindell sine krim bøker. Hvordan er de?

Hva med Anne Holt sine bøker?

Jeg har lest alt av Jo Nesbø, har dere andre krim forfattere som skriver fengende? Trenger tips!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har lest Camilla Läckberg sine bøker burde du lese de. De er fengende. Begynn med den siste serien med tre bøker  (Gullburet, Vinger av sølv, Drømmer av Bronse). Og så Fjällbacka serien.
Bøkene hun har skrevet med Henrik Fexeus er også bra. 

Ellers liker jeg både Unni Lindell og Anne Holt, men jeg synes de første bøkene deres er mye bedre enn de siste. 

Ellers: Håkon Nesser,  Kristina Ohlsson, Jørn Lier Horst, Kjell Ola Dahl.

Jeg er veldig glad i krim 😂

Anonymkode: 31dbe...bc1

Skrevet

Mine favoritter er Lindell og Camilla Läckberg. Lettleste. Spennende. 

Anonymkode: 32931...a0d

Skrevet

Begge de to du nevner, skriver helt ålreit krim. Vesentlig mindre glade i grotesk vold enn den rene voldsrunkingen Nesbø har drevet med siste årene.

Jeg synes Anne Holt har ganske dårlig språk, men liker karakterene. 

Sverige er i en annen klasse. Enig i anbefalingen av Läckberg, dessuten Hjorth/Rosenfeldt, Pascal Engman og Tina Frennstedt. Synes også Lars Kepler (pseudonym) minner om Nesbøs senere bøker, men er som sagt ikke så begeistret for fascinasjonen over det groteske selv.

Anonymkode: cbded...216

Skrevet

Skrekkelig blasse.

Anonymkode: ead34...c39

Skrevet

Vil anbefale bøkene til Camilla Grebe. De er mye bedre enn Anne Holt og Lindell.

Anonymkode: b72f9...161

Skrevet

Har du lest bøkene om K2 og Patricia av Hans Olav Lahlum? Hvis ikke: gjør det! 

Lindell er helt greit, Karin Fossum er bedre. 

Anonymkode: d40cb...eea

Skrevet

Lindell er skrekkelig. Holt noe bedre, men det skjemmes av måten hun tar livet av alle karakterene på.

Krimsjanger er generelt noe svenskene er bedre på😊

Skrevet

Jeg liker godt Yrsa Sigurðardóttir.  Jeg liker også Anne Holt.  Jeg liker også Hans Olav Lahlum selv om bøkene er litt langsomme.  

Anonymkode: dc10c...06b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...