Anonym bruker Skrevet 5. september #1 Skrevet 5. september Jeg vet at det er innafor lovverket, men er det likevel greit å hamre og slå grytidlig lørdag morgen? Jeg står opp kl 06.15 hver hverdag og ser frem til å få sove frempå i helgen. Eneste trøsten er at jeg ligger varmt under dyna mens han står ute i pøsende regn 😂 Anonymkode: 06b7c...6a9
Anonym bruker Skrevet 5. september #2 Skrevet 5. september Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg vet at det er innafor lovverket, men er det likevel greit å hamre og slå grytidlig lørdag morgen? Jeg står opp kl 06.15 hver hverdag og ser frem til å få sove frempå i helgen. Eneste trøsten er at jeg ligger varmt under dyna mens han står ute i pøsende regn 😂 Anonymkode: 06b7c...6a9 Kjenner meg igjen. Jeg står opp kl 5 hver dag. Før bodde en familie over her og hver helg våknet barna tidlig og løp og hoppet på rommet rett over meg. Nå bor det studenter der og de hører jeg nesten ikke Anonymkode: 6fe6c...564
Anonym bruker Skrevet 5. september #3 Skrevet 5. september Uff, kjenner meg igjen. Min nabo har det med å måtte fyre opp bål i hagen. Ikke er det mulig å være ute, og ikke er det mulig å være inne, for røyken sniker seg inn alle åpne vinduer og ventiler. Anonymkode: 9cd83...d00
Anonym bruker Skrevet 5. september #4 Skrevet 5. september Man burde ha respekt for naboer. Jeg sender ikke barna ut før kl. 10 ihvertfall. Trampoline etter kl. 11. Mannen får ikke lov til å klippe gresset før midt på dagen. Anonymkode: a88f3...2fd
Anonym bruker Skrevet 5. september #5 Skrevet 5. september Lørdag er helt greit, hadde reagert mye mer på søndag. Lørdag er tross alt en hverdag. Anonymkode: cacf4...37c
Anonym bruker Skrevet 5. september #6 Skrevet 5. september Jeg hadde spurt om han kunne ventet litt før han starter. Hadde han ikke brydd seg da hadde jeg herl fryst ut den naboen og pønsket ut en (lovlig) hevn Anonymkode: 73343...55b
Anonym bruker Skrevet 5. september #7 Skrevet 5. september Vi fikk nye naboer for to år siden, og hver helgedag siden har jeg blitt vekket av ungene deres, som slippes ut mellom kl 8 og 9. Våre barn er eldre og blir også vekket. Synes alt før kl 10 er for tidlig å vekke naboer. Anonymkode: e51d8...ce9
Anonym bruker Skrevet 5. september #8 Skrevet 5. september På en hverdag er det helt greit, helg er noe annet. Lørdag er en hverdag. Anonymkode: cacf4...37c
Anonym bruker Skrevet 6. september #9 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (22 timer siden): På en hverdag er det helt greit, helg er noe annet. Lørdag er en hverdag. Anonymkode: cacf4...37c Er det kun søndag som er helg da? Anonymkode: 9cd83...d00
Anonym bruker Skrevet 6. september #10 Skrevet 6. september At det skjer en og annen gang er greit synes jeg. Det er jo som du sier innenfor lovverket, og en gang må jo jobben gjøres. Om dette var lørdagen han hadde planlagt å få jobben gjort er det helt greit. Hadde han holdt på sånn hver lørdag over lang tid hadde det blitt et irritasjonsmoment, men ikke pga èn lørdag. Anonymkode: 84297...50d
Siamese Hellhound Skrevet 6. september #11 Skrevet 6. september Ja, det er vel strengt tatt lov, men det er også lov å vise hensyn. Jeg synes det er en smule hensynsløst å dundre i vei så tidlig. Det er ikke vanskelig å tenke seg til at mange liker å sove litt lengre på lørdag morgen, og sannsynligvis kunne han ha slått inn de spikerne et par timer seinere uten at det hadde vært noen stor krise for prosjektet hans. Og hvis det var absolutt nødvendig å banke klokka sju om morgenen, hva med å si ifra på forhånd? Gjetter på at Hi hadde vært mer forståelsesfull dersom hun hadde fått en headsup i forveien. Neida - han er ikke forpliktet til å verken si ifra eller ta hensyn, men det skader ikke å bidra til godt naboskap.
Anonym bruker Skrevet 6. september #12 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Er det kun søndag som er helg da? Anonymkode: 9cd83...d00 Ja, egentlig, eller fra kl 17 på lørdag er det vel pr. definisjon helg. Anonymkode: cacf4...37c
Anonym bruker Skrevet 7. september #13 Skrevet 7. september Anonym bruker skrev (9 timer siden): Ja, egentlig, eller fra kl 17 på lørdag er det vel pr. definisjon helg. Anonymkode: cacf4...37c https://no.wikipedia.org/wiki/Helg Anonymkode: 9cd83...d00
Anonym bruker Skrevet 7. september #14 Skrevet 7. september Det må du bare tåle så lenge naboen holder seg innenfor lovverket. Anonymkode: bad98...abc
Anonym bruker Skrevet 7. september #15 Skrevet 7. september Anonym bruker skrev (9 timer siden): https://no.wikipedia.org/wiki/Helg Anonymkode: 9cd83...d00 Hverdag = alle dager som ikke er søn- eller helligdag. https://no.wikipedia.org/wiki/Hverdag I nyere bruk regnes heller ikke lørdag som hverdag, men i lovens forstand, så er lørdag fremdeles hverdag. Anonymkode: cacf4...37c
Anonym bruker Skrevet 12. september #16 Skrevet 12. september Nå er han i gang igjen, med sag og hammer kl 7.01. Jeg må si at jeg blir litt irritert, selv om det er juridisk lovlig så syns jeg at det er mangel på folkeskikk. Han jobber offshore, så han har hele friperioden å jobbe på, da bør det være unødvendig å vekke hele nabolaget i otta i helgene. Hilsen morragretten hi. Anonymkode: 06b7c...6a9
Anonym bruker Skrevet 12. september #18 Skrevet 12. september Siamese Hellhound skrev (29 minutter siden): Hva med å snakke med ham, da? Han er ganske sky, har kun fått enstavelsesord når jeg har prøvd å snakke med han. Så jeg syter litt med det, og som sagt så har han jo lov, det er bare irriterende. Så da klager jeg heller her inne 😅 hi Anonymkode: 06b7c...6a9
Anonym bruker Skrevet 12. september #19 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Han er ganske sky, har kun fått enstavelsesord når jeg har prøvd å snakke med han. Så jeg syter litt med det, og som sagt så har han jo lov, det er bare irriterende. Så da klager jeg heller her inne 😅 hi Anonymkode: 06b7c...6a9 Da er du mer rolig enn meg🤣 Anonymkode: 73343...55b
Anonym bruker Skrevet 12. september #20 Skrevet 12. september Veldig dårlig folkeskikk. De fleste har fri etter en lang arbeidsuke, da er det ikke hyggelig å våkne av sånt. Heldigvis er folk flest flink å ta hensyn, men det fins jo noen hestk*ker som driter i høflighet. Anonymkode: 60c24...be5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå