Gå til innhold

Rare ting du trodde da du var liten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde alle hunder var gutter og alle katter var jenter.

Og at plantene spiste jord. (Når man ser hvor mye jorda synker sammen i blomsterbedene er jeg tilbøyelig til å tro det fremdeles...)

Anonymkode: cdf4c...b24

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Og at plantene spiste jord. (Når man ser hvor mye jorda synker sammen i blomsterbedene er jeg tilbøyelig til å tro det fremdeles...)

jeg er overbevist om at planter spiser jord. Jeg har noen (husker ikke navnet) og der må jeg fylle på jord støtt!

Jeg vet ikke om det er noe spesielt jeg trodde da jeg var liten som var feil. Annet enn at man fikk firkanta øyne av å se mye TV. Og at man fikk epletrær og andre buskevekster i  magen om man svelgte steiner.

Anonymkode: 7ced1...d9e

Skrevet

Jeg trodde at verden i gamle dager var svart og hvit på ekte,  akkurat som på gamle bilder. 

Jeg satt titt og ofte i sandkassen med en liten spade, og gravde meg ned til Kina. 

Anonymkode: aa9ea...9e2

Skrevet

Jeg trodde det var trærne som lagde vinden, så jeg ville hugge ned skogen ved siden av huset vårt så det kunne slutte å blåse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Haha, herlig! :D 

Tror ikke jeg hadde så mange slike idéer som barn, men som voksen er jeg faktisk blitt redd for eukalyptus. Den drikker så mye vann at det er en skrekkfilm verdig, litt som The Birds. 

(Og den er jo faktisk et problem enkelte steder hvor det er mye tørke, som i California) 

Anonymkode: a3d5b...bbc

Skrevet

Jeg trodde alle voksne som smilte mye var de snilleste😂

Anonymkode: 268fc...540

Skrevet

Tanta mi overbeviste meg om at spagetti vokste på busker i Italia 🙂

Anonymkode: 0865e...efc

Skrevet

Jeg trodde på Gud og Jesus

Anonymkode: 0865e...efc

Skrevet

Min farmor sa alltid til oss barnebarna at om vi ikke var snille kom feieren og tok oss.

Jeg var vel 4-5 år da verdens snilleste feier kom og jeg var livredd. Pappa og den feieren prøvde overbevise meg om at farmor tok feil, men jeg trodde dem ikke 😅

Jeg om ikke annet lært at man ikke skal true barn med hverken feiere, politi, vektere eller annet. Hører jo folk si at barna må ha sele i bilen for ellers kommer pilitiet, noe som resulterer i at barna blir redd noen som kunne hjulpet dem om de f.eks blir borte i en folkemengde e.l. 🤦‍♀️

Ellers sa mammaen til en venninne at om vi svelget tyggis la den seg i blindtarmen, så da pappa fikk blindtarmbetennelse trodde jeg han hadde svelget for mange tyggiser. Jeg var ikke så liten lenger heller da det skjedde, sikkert mellomtrinnet på grunnskolen.

Anonymkode: f9345...e85

Skrevet

Jeg trodde alle som jobbet i kommunen var forvokste grå mus.

Anonymkode: 65a79...049

Skrevet

Jeg så et program på TV'n om paradisfugler hvor guttefuglene var mye flottere enn damene, og ble overbevist om at skjærer og kråker var samme fugl, men skjære var gutt og kråke var jente

Anonymkode: 98658...4e7

Skrevet

Trodde at Norge var et land som var delt i 2 øyer midt ute i havet. For slik var det på værkartet til NRK

Norsk meteorolog reddet D-dagen

Anonymkode: 5a8f2...13d

Skrevet

Trodde at voksne mennesker kunne å skrive. 

Anonymkode: 4f0cc...ac2

Skrevet

Trudde jeg var dum fordi jeg hørte dårlig fordi det sa foreldra mine. 

Og trudde at hvis jeg slo på kupelyset en gang til som kom mamma til å kræsje. Fordi det var det hu sa første gangen jeg slo det på under en kjøretur i mørket da jeg var ganske liten. 

Anonymkode: 60266...c5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg så et program på TV'n om paradisfugler hvor guttefuglene var mye flottere enn damene, og ble overbevist om at skjærer og kråker var samme fugl, men skjære var gutt og kråke var jente

Anonymkode: 98658...4e7

Ja! Det med kråke og skjære trodde jeg også!

Skrevet

Jeg trodde at omtrent alle dyrearter var truet, allerede neste uke, fordi jeg elsket naturprogram, og så alle naturprogram på nrk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Trodde at Norge var et land som var delt i 2 øyer midt ute i havet. For slik var det på værkartet til NRK

Jeg savner denne værmeldingen, den var så enkel og oversiktlig, mye lettere å forstå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

skjærer og kråker var samme fugl

Skjærer er kråker da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skjærer er kråker da. 

Nei, det er de ikke. 

Anonymkode: 520b9...bea

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nei, det er de ikke. 

Jo.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Skjærer er kråker da. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Nei, det er de ikke. 

Dere skriver om to forskjellige ting. Skjære er en del av kråkefamilien, men er en egen art. Det vi tenker på som kråke er som regel hettekråke og gråkråke. Dette er også en egen art og som også tilhører kråkefamilien.

Anonymkode: 9f1aa...e27

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Si at du er født ca 1970 uten å si at du er født ca 1970😂

Anonymkode: 8dea8...6ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...