Gå til innhold

Har du klær til begravelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du til enhver tid klær til en begravelse? Hva med klær for en utvidet tidsperiode - ikke bare én dag - der kleskode likner begravelse?

Anonymkode: 47985...3c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hva du mener med "utvidet tidsperiode ", men ja, jeg har egne klær jeg bruker i begravelse.

Anonymkode: 44d97...ea1

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Nå vet jeg ikke helt hva du mener med "utvidet tidsperiode ", men ja, jeg har egne klær jeg bruker i begravelse.

Det er jo en del yrker/stillinger som nå i sørgeperioden fram til kongens begravelse har mer formelle jobbantrekk enn vanlig. For noen løses det med en annen uniform, som i politiet. For andre er det ikke slik. Journalistene som dekket edsavleggelsen, for eksempel.

Skrevet

Ja, jeg har flere antrekk jeg kan veksle mellom.

Skrevet

Ja. En av fordelene med å synge i kor er at jeg har opptil flere passe pene antrekk i sort. De fleste strykefrie så jeg kan kle meg til begravelse på fem minutter og sikkert veksle på antrekk i 14 dager. Jeg går ellers aldri kledd i helsort. 

Skrevet

Ja, jeg har klær å bruke i begravelse.

En mørk kjole, en mørk dressbukse og noen ensfargede topper (ingen skrikende farger eller iøynefallende mønster) har vel de fleste i basisgarderoben sin?

Hadde jeg hatt et yrke son krevde formelle klær i noen settinger, som journalist, hadde jeg selvfølgelig hatt større utvalg, men vi bruker uniform på jobb.

Anonymkode: b82c5...720

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Det er jo en del yrker/stillinger som nå i sørgeperioden fram til kongens begravelse har mer formelle jobbantrekk enn vanlig. For noen løses det med en annen uniform, som i politiet. For andre er det ikke slik. Journalistene som dekket edsavleggelsen, for eksempel.

Ok, jeg tenkte privat når jeg leste innlegget.

Har dessverre opplevd litt for mange begravelser, og venter på 2 til nå (sluttfasen med kreft), i den forbindelse har jeg aldri vært borti kleskode utenom selve begravelsen

Skrevet

Ja, jeg har 2-3 ulike sorte, mørke skjørt og diverse topper som passer, samt en høst/vinter-kåpe som er fin utover høst og vinter hvis begravelse.

Skrevet

Ja.

Utvidet tidsperiode kommer vel an på hvor lang, og hvor formell - men i utgangspunktet ja. 

Anonymkode: 71bf8...0be

Skrevet

Ja, det har jeg. Har kanskje 3-4 pene svarte bukser, et par skjørt og et par kjoler. Har også nok hvite, mørke og svarte bluser, svart blazer og mørk kåpe. Kunne nok klart meg i minst tre uker. Nå fremstår jeg som dyster i farger og formell i stil, men er ganske fargerik altså. 

Skrevet

Jeg måtte nok litt på handel. Bluser, kjoler, kåpe/smykker/veske/sko har jeg godt utvalg, men jeg måtte nok hatt en bukse eller to ekstra.

Skrevet

Jeg har sorte kjoler ja, samt sorte skjørt og overdeler. Men jeg har ikke penbukser i noe som helst form

Anonymkode: 8c331...953

Skrevet

Jeg har ikke klær til begravelse, og i hvert fall ikke til mange dager. Jeg må seriøst fylle på litt snart. Trenger ikke slike klær nå, altså. 

Anonymkode: 0fa1c...c03

Skrevet

Har flere svarte kjoler. Enkle og "rene" kjoler. Har flere svarte dressbukser, skjorter, vester og sorte jakker

Anonymkode: c0d00...0ab

Skrevet

Har en bukse og et skjørt. Burde kjøpt en hvit skorte.

Skrevet

Ja, et langt liv har lært meg å være utstyrt til også slike anledninger. 

Anonymkode: ec1b2...876

Skrevet

Ja har svarte overdeler og bukser, så det går fint 

Anonymkode: b5754...805

Skrevet

Har både flere ulike skjørt og bukser i svart, samt ulike topper/bluser og kjoler, så kan sette sammen flere ulike antrekk. Mangler  en dressjakke, men har flere finere cardigans som kan erstatte en dressjakke.

Anonymkode: 174a3...e05

Skrevet

Ja, jeg var i begravelsen til min onkel i går og da hadde jeg på meg sort kjole og sorte sko. 

Anonymkode: 9207b...64f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...