Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:12 #1 Skrevet onsdag kl 07:12 Har du til enhver tid klær til en begravelse? Hva med klær for en utvidet tidsperiode - ikke bare én dag - der kleskode likner begravelse? Anonymkode: 47985...3c3
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:16 #2 Skrevet onsdag kl 07:16 Nå vet jeg ikke helt hva du mener med "utvidet tidsperiode ", men ja, jeg har egne klær jeg bruker i begravelse. Anonymkode: 44d97...ea1
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:40 #4 Skrevet onsdag kl 07:40 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Nå vet jeg ikke helt hva du mener med "utvidet tidsperiode ", men ja, jeg har egne klær jeg bruker i begravelse. Anonymkode: 44d97...ea1 Det er jo en del yrker/stillinger som nå i sørgeperioden fram til kongens begravelse har mer formelle jobbantrekk enn vanlig. For noen løses det med en annen uniform, som i politiet. For andre er det ikke slik. Journalistene som dekket edsavleggelsen, for eksempel. Anonymkode: 47985...3c3
MissSaigon Skrevet onsdag kl 07:40 #5 Skrevet onsdag kl 07:40 Ja, jeg har flere antrekk jeg kan veksle mellom.
Himmel og hav Skrevet onsdag kl 08:07 #6 Skrevet onsdag kl 08:07 Ja. En av fordelene med å synge i kor er at jeg har opptil flere passe pene antrekk i sort. De fleste strykefrie så jeg kan kle meg til begravelse på fem minutter og sikkert veksle på antrekk i 14 dager. Jeg går ellers aldri kledd i helsort.
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 08:09 #7 Skrevet onsdag kl 08:09 Ja, jeg har klær å bruke i begravelse. En mørk kjole, en mørk dressbukse og noen ensfargede topper (ingen skrikende farger eller iøynefallende mønster) har vel de fleste i basisgarderoben sin? Hadde jeg hatt et yrke son krevde formelle klær i noen settinger, som journalist, hadde jeg selvfølgelig hatt større utvalg, men vi bruker uniform på jobb. Anonymkode: b82c5...720
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 08:36 #8 Skrevet onsdag kl 08:36 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Det er jo en del yrker/stillinger som nå i sørgeperioden fram til kongens begravelse har mer formelle jobbantrekk enn vanlig. For noen løses det med en annen uniform, som i politiet. For andre er det ikke slik. Journalistene som dekket edsavleggelsen, for eksempel. Anonymkode: 47985...3c3 Ok, jeg tenkte privat når jeg leste innlegget. Har dessverre opplevd litt for mange begravelser, og venter på 2 til nå (sluttfasen med kreft), i den forbindelse har jeg aldri vært borti kleskode utenom selve begravelsen Anonymkode: 44d97...ea1
TinaK 1990 Skrevet onsdag kl 08:39 #9 Skrevet onsdag kl 08:39 Ja, jeg har 2-3 ulike sorte, mørke skjørt og diverse topper som passer, samt en høst/vinter-kåpe som er fin utover høst og vinter hvis begravelse.
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 10:15 #10 Skrevet onsdag kl 10:15 Ja. Utvidet tidsperiode kommer vel an på hvor lang, og hvor formell - men i utgangspunktet ja. Anonymkode: 71bf8...0be
Iiiiik Skrevet onsdag kl 13:56 #11 Skrevet onsdag kl 13:56 Ja, det har jeg. Har kanskje 3-4 pene svarte bukser, et par skjørt og et par kjoler. Har også nok hvite, mørke og svarte bluser, svart blazer og mørk kåpe. Kunne nok klart meg i minst tre uker. Nå fremstår jeg som dyster i farger og formell i stil, men er ganske fargerik altså.
amandine Skrevet onsdag kl 14:25 #12 Skrevet onsdag kl 14:25 Jeg måtte nok litt på handel. Bluser, kjoler, kåpe/smykker/veske/sko har jeg godt utvalg, men jeg måtte nok hatt en bukse eller to ekstra.
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 14:28 #13 Skrevet onsdag kl 14:28 Jeg har sorte kjoler ja, samt sorte skjørt og overdeler. Men jeg har ikke penbukser i noe som helst form Anonymkode: 8c331...953
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 16:01 #14 Skrevet onsdag kl 16:01 Jeg har ikke klær til begravelse, og i hvert fall ikke til mange dager. Jeg må seriøst fylle på litt snart. Trenger ikke slike klær nå, altså. Anonymkode: 0fa1c...c03
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 16:05 #15 Skrevet onsdag kl 16:05 Har flere svarte kjoler. Enkle og "rene" kjoler. Har flere svarte dressbukser, skjorter, vester og sorte jakker Anonymkode: c0d00...0ab
prekæs Skrevet onsdag kl 17:00 #16 Skrevet onsdag kl 17:00 Har en bukse og et skjørt. Burde kjøpt en hvit skorte.
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 17:01 #17 Skrevet onsdag kl 17:01 Ja, et langt liv har lært meg å være utstyrt til også slike anledninger. Anonymkode: ec1b2...876
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 17:07 #18 Skrevet onsdag kl 17:07 Ja har svarte overdeler og bukser, så det går fint Anonymkode: b5754...805
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 20:00 #19 Skrevet onsdag kl 20:00 Har både flere ulike skjørt og bukser i svart, samt ulike topper/bluser og kjoler, så kan sette sammen flere ulike antrekk. Mangler en dressjakke, men har flere finere cardigans som kan erstatte en dressjakke. Anonymkode: 174a3...e05
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 23:18 #20 Skrevet onsdag kl 23:18 Ja, jeg var i begravelsen til min onkel i går og da hadde jeg på meg sort kjole og sorte sko. Anonymkode: 9207b...64f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå