Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for å kjøpe hytte, og vi håper å ha kjøpt før neste sommar. Difor tenkte eg det kan vere lurt allereie no, å begynne å kjøpe ting som vi MÅ ha. Som til dømes dyner, puter, kjøkkenutstyr, baderomsutstyr osv. ting som kostar litt. 

Korleis gjorde dykk det når dykk skulle kjøpe hytte? Tenker at det kanskje er lurt å begynne å handle inn no slik det ikkje vert so mykje utgifter når vi står der med nøkkelen i handa🤑

Tenker også å begynne å samle på nytt servise og glass til jul og bursdag, slike ting kostar fort litt peng…

Eg er veldig gira no sidan vi har bestemt oss for å gå for hyttekjøp!😂

Anonymkode: d42d7...1c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var så heldige at hytta vi kjøpte inneholdt «alt» etter tidligere eiere. Alt vi trengte å kjøpe var sengetøy og noen håndklær.

Anonymkode: d68ac...8da

Skrevet

Vi gjorde som dere hi, bestemte oss ei stund før kjøp og kjøpte ting gradvis, men fant mye fint til billig, type service på Nille, ting fra Ikea, hadde en del til overs vi kunne ha med til hytten. Og når vi kjøpte overtok vi en del fra forrige eiere, det var en forholdsvis ny hytte så lite var slitt etc. Ellers handlet vi inn håndklær, sengetøy, nye dyner og pledd, pynteputer etc. Det første året på hytta var vi helt tussete, liksom forelsket i hytta vår og elsket å gjøre ting klart, greit å bo seg inn litt og se hva en trenger. 

Lykke til med hyttekjøp! Vi har aldri angret på hytta og elsker hyttelivet, vi er der så mye som mulig😀

Anonymkode: 2611e...d29

Skrevet

Vent heller til dere ser hva som kommer med hytta. Den jeg kjøpte kom fult utstyrt. Noe ville jeg selvfølgelig bytte, men det mest var fint og i stedenfor å kjøpe inn det jeg fant billig kunne jeg kjøpe det jeg virkelig ønsket meg og som passet når jeg fant det og hadde pengene. I mellomtiden kunne jeg bruke det som fulgte med hytta.

Legg heller til side litt penger hver måned og start handlingen når dere har kjøpt hytta.

Anonymkode: 692c4...cd6

Skrevet

Jeg ville kjøpt hytta først, kun for å se hva som står der når dere overtar. Da vi kjøpte hytte tok jeg dynene fra hjemmet til hytta og kjøpte nye for å ha hjemme. Dere kan innrede hytta etterhvert, trenger ikke dyner 1 år før hyttekjøpet. 

Anonymkode: fbcf6...4cc

Skrevet

Jeg ville kjøpt hytta først, vet jo ikke om det man kjøper nå vil passe inn i den hytta vi kjøper. Og ting som dyner, sengetøy, håndklær etc er jo ikke vits å lagre i ett år eller sånt før dere skal bruke det 

Anonymkode: 94c3a...594

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi har bestemt oss for å kjøpe hytte, og vi håper å ha kjøpt før neste sommar. Difor tenkte eg det kan vere lurt allereie no, å begynne å kjøpe ting som vi MÅ ha. Som til dømes dyner, puter, kjøkkenutstyr, baderomsutstyr osv. ting som kostar litt. 

Korleis gjorde dykk det når dykk skulle kjøpe hytte? Tenker at det kanskje er lurt å begynne å handle inn no slik det ikkje vert so mykje utgifter når vi står der med nøkkelen i handa🤑

Tenker også å begynne å samle på nytt servise og glass til jul og bursdag, slike ting kostar fort litt peng…

Eg er veldig gira no sidan vi har bestemt oss for å gå for hyttekjøp!😂

Anonymkode: d42d7...1c2

vi bygget hytte, så da var vi ute å handlet inn ting under planlegging og bygging av hytta. Hadde jo mål til senger, sofa , hyller osv.

Dyner, puter og sengetrekk/laken handlet jeg inn da det var 50% på KID f eks. 
Glass og kjøkkenting fra IKEA osv

Men viss dere skal kjøpe ferdig hytte, hadde jeg ventet med de store tingene, men uansett kjøpt dyner, puter og sengklær hvertfall 

Anonymkode: 9ef14...d79

Skrevet

Vi kjøpte hytte for 13 år siden. Nybygg. For oss ble IKEA svaret. Etter 13 år har det blitt fylt opp. Mye "det-kan-vi-ta-med-på-hytta". I sommer har vi hatt rydd- og kastaksjon, så nå orker jeg å være på hytta igjen også. 

Kjøper dere brukt hytte, så ville jeg som mange andre sier, ventet litt for å se hva som følger med, hva som passer og hva som trengs. 

Anonymkode: c9ad6...62a

Skrevet

Dere kan jo bare sette opp en ekstra sparekonto og spare litt hver mnd. øremerket hytta? Greit å se hva dere faktisk trenger først. Så slipper dere å lagre masse greier også. 

Anonymkode: 3dd78...db6

Skrevet

Vi kjøpte nybygd hytte, så kjøpte inn en del mens vi ventet på at den skulle bli ferdig. Håndklær, sengetøy og dyner kjøpte vi på tilbud når de merkene vi ønsket oss hadde kampanje. Det samme gjorde vi med bestikk, glass og kjeler. Jeg fant drømmeserviset brukt på Finn. Har gradvis fylt opp med vinglass på bruktbutikker. Kjøpte også spisestuestoler brukt. Visste at jeg ville ha budalstoler, og dro rundt og kjøpte dem over tid, og malte dem. Jeg er meget bestemt på at hytta ikke skal være dumpingplass for det vi ikke trenger hjemme, og som mannen ikke vil kaste. Sånn sett hadde det vært krevende for oss å kjøpe fullt utstyrt hytte, for det kunne fort blitt altfor mange ting. 

Lykke til med hyttekjøpet, det er jo kjøpers marked nå, så bør være mulig å finne drømmehytta 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...