Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:41 #1 Skrevet fredag kl 06:41 Takk for innsatsen og takk for alt du har vært for det norske folket ❤️🇳🇴 Anonymkode: 0712c...b93
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:53 #2 Skrevet fredag kl 06:53 Gråter jeg😢 Hvil i fred vår kjære❤️ Anonymkode: 8b932...285
Anonym bruker Skrevet fredag kl 07:08 #3 Skrevet fredag kl 07:08 Dette blir en lang dag på jobb! Hvil i fred, Harald ❤️ Anonymkode: 69c09...0d1
Anonym bruker Skrevet fredag kl 07:23 #5 Skrevet fredag kl 07:23 De sier man dør to ganger, den første gangen er når kroppen tar sitt siste åndedrag, den andre gangen når du blir glemt av menneskene som lever videre Denne kongen kommer til å bli husket lenge, og talen hans om hvem nordmenn er kommer til å stå igjen som et fantastisk ettermæle for bestandig. ❤️ Anonymkode: 572fa...f70
Anonym bruker Skrevet fredag kl 07:59 #6 Skrevet fredag kl 07:59 Jeg gråter også ❤️ Det var en kollega som fortalte meg det, da jeg sitter på jobb. Kollegene mine virket å ikke ta det så tungt, men jeg gråt i en halvtime. (Stille altså, men tårene rant) Er fortsatt sår i øynene og har klump i halsen. For en fin konge vi hadde. Verdens beste ❤️ Varm, klok og morsom. Anonymkode: ba033...b37
☆☆☆ Skrevet fredag kl 08:10 #7 Skrevet fredag kl 08:10 (endret) Døyr fe, døyr frendar, døyr sjølv det same. Eg veit eitt som aldri døyr: dom om daudan kvar. Vi har hatt ein fantastisk konge. ❤️ Endret fredag kl 08:10 av ☆☆☆
Anonym bruker Skrevet fredag kl 08:13 #8 Skrevet fredag kl 08:13 Jeg var 7 år da Olav døde. Gråt og bar meg. I dag er jeg veldig trist. 🥺 Selvom han ble 89 år, er det nitrist. Han var hele Norges Bestefar. En man kan stole på. En klok og jordnær konge. Anonymkode: b2557...0c0
☆☆☆ Skrevet fredag kl 08:23 #9 Skrevet fredag kl 08:23 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg var 7 år da Olav døde. Gråt og bar meg. I dag er jeg veldig trist. 🥺 Selvom han ble 89 år, er det nitrist. Han var hele Norges Bestefar. En man kan stole på. En klok og jordnær konge. Anonymkode: b2557...0c0 Eg også. Gjekk i første klasse og fekk beskjeden på skulen. Eg hgsar kor rart det var då første mynten med kong Harald V kom meg i hende.
Anonym bruker Skrevet fredag kl 11:52 #10 Skrevet fredag kl 11:52 ☆☆☆ skrev (3 timer siden): Eg også. Gjekk i første klasse og fekk beskjeden på skulen. Eg hgsar kor rart det var då første mynten med kong Harald V kom meg i hende. Rimelig spesielt at du ikke fikk beskjed av foreldrene dine før du gikk på skolen med tanke på at han døde kvelden i forveien Anonymkode: ec5e0...252
Anonym bruker Skrevet fredag kl 12:10 #11 Skrevet fredag kl 12:10 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Rimelig spesielt at du ikke fikk beskjed av foreldrene dine før du gikk på skolen med tanke på at han døde kvelden i forveien Anonymkode: ec5e0...252 Jøss! Anonymkode: d97f5...8f2
☆☆☆ Skrevet fredag kl 12:34 #12 Skrevet fredag kl 12:34 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Rimelig spesielt at du ikke fikk beskjed av foreldrene dine før du gikk på skolen med tanke på at han døde kvelden i forveien Anonymkode: ec5e0...252 Hadde ikkje internet på den tida veit du. Noko som skjedde kl 22 var ikkje nødvendigvis kjent for alle før et stykke ut på dagen. Pappa var alltid på jobb før vi stod opp. Mamma brukte å høre på radio, men gjerne ikkje i morgonrushet i heimen. Dessutan, "Kongen er død. Ta på cherroxar i dag. Skund deg så du ikkje blir sein..." Det hadde blitt kaotisk. Kan hende mamma visste utan å informere også.
Anonym bruker Skrevet fredag kl 12:38 #13 Skrevet fredag kl 12:38 Jeg jobber på en vidergående skole og vi hadde minnemarkering i dag. Vi sang nasjonalsangen og hadde 1 minutt stillhet. Var så fint å se ungdommen som viste respekt. Anonymkode: 94e8b...9e3
Anonym bruker Skrevet fredag kl 13:56 #14 Skrevet fredag kl 13:56 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg jobber på en vidergående skole og vi hadde minnemarkering i dag. Vi sang nasjonalsangen og hadde 1 minutt stillhet. Var så fint å se ungdommen som viste respekt. Anonymkode: 94e8b...9e3 Ved vår vgs skal det være minnemarkering på mandag. Anonymkode: 2f7ce...82a
Himmel og hav Skrevet fredag kl 15:47 #15 Skrevet fredag kl 15:47 Jeg kjenner på både sorg og takknemlighet. Han har berørt så mange og han har vært en så nær, modig og strålende konge. Tenk at vi fikk ha han så lenge og at han fikk være oppegående og i virksomhet helt til de siste dagene. Hvil i fred ❤️
Anonym bruker Skrevet fredag kl 16:18 #16 Skrevet fredag kl 16:18 Fine rause kongen vår ❤️ Anonymkode: 61922...143
Anonym bruker Skrevet fredag kl 17:34 #17 Skrevet fredag kl 17:34 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg var 7 år da Olav døde. Gråt og bar meg. I dag er jeg veldig trist. 🥺 Selvom han ble 89 år, er det nitrist. Han var hele Norges Bestefar. En man kan stole på. En klok og jordnær konge. Anonymkode: b2557...0c0 Samme her, både da jeg var 7 år og dagen i dag. Husker det var helt grusomt på skolen. Av alle ting så fikk vi oppgave i å tegne den døde kongen og det var fullt av tegninger av kong Olav i kiste i korridorene på skolen. Det minnet hjemsøkte meg lenge husker jeg. Anonymkode: a3fb2...377
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 10:45 #18 Skrevet lørdag kl 10:45 Da Kong Olav døde tenkte vi at vi aldri kom til å få en like god konge. Og så vokste Kong Harald seg inn i rollen på et fantastisk vis. Begge var riktige konger for sin tid. Nå ser jeg mange tenker det samme om Kong Haakon. Jeg tror han også kan bli en god og fin konge, selv om han har et vanskelig utgangspunkt. Det er trist at kongens siste år var preget av så mye vondt i privatlivet. Heldigvis hadde han Sonja fjellstøtt ved sin side. Jeg er glad for at den idrettsglade kongen fikk oppleve 2026, først med OL, og deretter med folkefesten under fotball-VM. Det må ha varmet å se folket strømme til slottet som det naturlige samlingspunktet. Fine kongen vår❤️ Anonymkode: 25cfa...3fb
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 11:17 #19 Skrevet lørdag kl 11:17 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Da Kong Olav døde tenkte vi at vi aldri kom til å få en like god konge. Og så vokste Kong Harald seg inn i rollen på et fantastisk vis. Begge var riktige konger for sin tid. Nå ser jeg mange tenker det samme om Kong Haakon. Jeg tror han også kan bli en god og fin konge, selv om han har et vanskelig utgangspunkt. Det er trist at kongens siste år var preget av så mye vondt i privatlivet. Heldigvis hadde han Sonja fjellstøtt ved sin side. Jeg er glad for at den idrettsglade kongen fikk oppleve 2026, først med OL, og deretter med folkefesten under fotball-VM. Det må ha varmet å se folket strømme til slottet som det naturlige samlingspunktet. Fine kongen vår❤️ Anonymkode: 25cfa...3fb Hver gang jeg nå ser bilde av Solbakken som hilser på kongen da de var på slottet, så får jeg klump i halsen. Komgen er så tydelig beveget, jeg er så glad for at han fikk oppleve at de kom til slottet for å møte han. Det betydde utrolig mye for han. Anonymkode: 61922...143
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 12:59 #20 Skrevet lørdag kl 12:59 Anonym bruker skrev (På 28.8.2026 den 13.52): Rimelig spesielt at du ikke fikk beskjed av foreldrene dine før du gikk på skolen med tanke på at han døde kvelden i forveien Anonymkode: ec5e0...252 Hvorfor skulle foreldrene si det til en sjuåring før hun skulle på skolen? Anonymkode: b3659...aa7
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 13:01 #21 Skrevet lørdag kl 13:01 Var nede i byen i går og tok farvel med kong Harald, og måtte i den forbindelse vasse gjennom gatene. Rart med det, her har vi hatt tørke og gult farevarsel i lengre tid, og så, i det kortesjen passerte, så var det som om himmelen åpnet seg. Det føltes nesten symbolsk, som den gangen man feiret den nye ekteskapsloven på operataket og det pøsregnet og lå an til syndeflod som lett kunne ha vasket bort menneskene på taket…men så i stedet brøt DEN regnbuen frem. Men regnbuen kom ikke i går da, bare vannet. Det ramlet ned, fosset ut av takrennene, sprutet nedover gatene. Anonymkode: dc74c...e2c
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:29 #22 Skrevet lørdag kl 20:29 Jeg synes Håkon I hadde et navn som passer like godt på den nåværende kongen, Hans Majestet Kong Haakon VIII Haraldson/Haakon den gode https://no.wikipedia.org/wiki/Håkon_I_den_gode_Adalsteinsfostre Kong Harald V hadde en litt spesiell humor. Anonymkode: 5cd23...5d2
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 22:54 #23 Skrevet lørdag kl 22:54 Må bare berømme vår nye Kong Haakon for en fantastisk tale! Han kommer til å bli en konge for sin tid - en konge for landet. ❤️ Anonymkode: 3ca13...7e9
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:21 #24 Skrevet søndag kl 20:21 Hvorfor er Märtha helt usynlig disse dagene? Ikke var hun å se da de fulgte kisten til slottet og ikke var hun med på minnegudstjenesten. Anonymkode: d97f5...8f2
☆☆☆ Skrevet søndag kl 20:59 #25 Skrevet søndag kl 20:59 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Hvorfor er Märtha helt usynlig disse dagene? Ikke var hun å se da de fulgte kisten til slottet og ikke var hun med på minnegudstjenesten. Anonymkode: d97f5...8f2 Oppteken? fekk ikkje reptilen ny nyre forrige veke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå