Gå til innhold

Karpe fikk Fritt Ord Prisen 2026.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal man egentlig si til det? Tror dere de hadde fått den hvis de hadde byttet ut FpU-kar med Arbeiderpartiet-kar, eller Carl I Hagen med Gaute Skjervø?

«Jeg har fyrstikker, ta med en kanne bensin. La meg tenne på en FpU-kar» (i «Ok»)

«For hvis du tør å ta livet av Carl-Ivar [Hagen], da har du mer guts og baller enn vi hva har» (i «Kunsten å være inder»)

https://www.finansavisen.no/samfunn/2026/08/26/8375496/fritt-ord-pris-til-karpe-mord-er-ikke-moro?zephr_sso_ott=1CRJtn

Hva tenker dere?

Anonymkode: 93bc1...710

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gi hederspris til noen som fyrer opp under hat for å tjene penger, da har de mistet gangsynet.

Anonymkode: 770aa...2c3

Skrevet

De var 18 da de skrev den teksten, det er andre tekster nå

Anonymkode: d5a02...649

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

De var 18 da de skrev den teksten, det er andre tekster nå

Anonymkode: d5a02...649

Spiller ingen rolle så lenge de fremfører den fremdeles,.

Anonymkode: 770aa...2c3

Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg.

Admin

Skrevet

Jeg synes det er veldig bra, Carpe sier ikke noe mer enn det som kommer frem i diverse kommentarfelt mot vensresiden og spesielt Ap politikere og da mener høyresiden at dette er helt innenfor. 

Så jeg synes det er greit, høyresiden synes visst ikke det er så morsomt når slike ting går andre veien.

Anonymkode: 28c74...88a

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er veldig bra, Carpe sier ikke noe mer enn det som kommer frem i diverse kommentarfelt mot vensresiden og spesielt Ap politikere og da mener høyresiden at dette er helt innenfor. 

Så jeg synes det er greit, høyresiden synes visst ikke det er så morsomt når slike ting går andre veien.

Så drapstrusler er helt greit?

Anonymkode: 52f3f...0c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er vel ingen som truer med å drepe noen??

Anonymkode: 0ff78...f5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

PST har jo nylig vurdert at det er greit. Så da går det vel alle veier at det er ok

Anonymkode: 41bd9...9a0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så da tenker du at de som sier slike ting i komentarfelt fortjener en fritt ord pris for det? 

I Sverige ser man jo flere rappere som har oppfordret til vold, hvor drapene er blitt utført. 

Anonymkode: c9802...5fd

Skrevet

Jeg synes det er helt hårreisende at de får en pris etter at de har gitt ut slike tekster. De har også hetset homofile og jøder. 

Neste år kan de gi prisen til Tom Mathisen og Herodes Falsk, de fikk nå noen av oss til å le i det minste. 

Anonymkode: c9802...5fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...