Anonym bruker Skrevet lørdag kl 21:10 #1 Skrevet lørdag kl 21:10 Er det ikke grenser for hvor mye uttesting NAV krever? Nå har jeg hatt aap i 5 år å har vært i fire ulike arbeidsutprøving i ordinær jobb. Alle konkluderte med at de ikke kan se for seg at jeg vil klare å stå i ordinær jobb,å to av stedene ble helsen så kraftig forverret at A2G har selv valgt å stoppe utprøvingen. Jeg har også vært 1 år i vernet bedrift der jeg endelig følte at jeg passet inn å hadde det bra,men mistet plassen der fordi jeg skulle ut i ordinær jobb. Da skulle A2G ta over igjen å følge meg opp i jobben. Etter to uker ga de beskjed til NAV at helsen min var for dårlig til at det var hensiktsmessig å forsette,så jeg ble skrevet ut. Ca 3 uker etterpå er NAV såpass bekymret for helsen ettersom jeg hadde så angst at vegret meg for å gå ut,å veldig deprimert,at de søkte meg tilbake til vernet bedrift der jeg hadde tryggheten og stabiliteten jeg så sårt trengte. Jeg ble lovet 1 år der. Men på møte nå fikk jeg beskjed om at jeg nesten ikke få være i tiltaket,for jeg skal være utplassert i ordinær jobb mesteparten av tiden. At helsen er blitt mye verre hver gang jeg er i ordinær jobb er det visst ingen som bryr seg om Så hvor lenge kan de holde på sånn å kreve nye utplasseringer hele tiden? Har vært i 4 ordinære arbeidsplasser,å vært i to ulike arbeidsrettet tiltak via NAV. Anonymkode: ca1d5...702
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 21:18 #2 Skrevet lørdag kl 21:18 https://www.facebook.com/groups/aapaksjonen/ Anonymkode: 227ab...767
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 21:38 #3 Skrevet lørdag kl 21:38 Bra at NAV tester ut grundig👍🏻 Angst og depresjon er uansett behandlingsbart Anonymkode: 97294...86c
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 21:57 #4 Skrevet lørdag kl 21:57 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Bra at NAV tester ut grundig👍🏻 Angst og depresjon er uansett behandlingsbart Anonymkode: 97294...86c Det tydlig at du aldri har slitt med alvorlig depresjon eller sterk angst,det er langt ifra alle som blir bedre av behandling. Det er derfor vi har vernet bedrift for de som ikke fungerer i vanlig jobb. Anonymkode: ca1d5...702
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 22:00 #5 Skrevet lørdag kl 22:00 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det tydlig at du aldri har slitt med alvorlig depresjon eller sterk angst,det er langt ifra alle som blir bedre av behandling. Det er derfor vi har vernet bedrift for de som ikke fungerer i vanlig jobb. Anonymkode: ca1d5...702 Ikke gi oppmerksomhet. Slikt er bare skrevet for å provosere. Anonymkode: 227ab...767
Anonym bruker Skrevet mandag kl 04:13 #6 Skrevet mandag kl 04:13 Hadde ikke NAv vært strenge, hadde nok hele den norske befolkningen som ikke er interessert i å ta i et tak selv, sittet og bare mottatt trygd. Så klaget på at alt er dyrt og langt borte osv. Samfunnet hadde ikke gått rundt heller. Vil tro at alle kan klare noen timer i arbeid hver uke, mange stillinger på ca 20 % som lyses ut på f eks kjøpesenter. MEN det vil ikke de fleste gjøre. De aller fleste som er i jobb er slitne etter arbeid og gjerne ikke orker noe i helgen eller kvelder etter jobb, helt normalt. Og en må ofte selv ta i et tak og få hjelp til psyken og angsten, det er det og MANGE som sliter med, men som og er i jobb. Å ha en jobb er noe av det beste for psyken, en kommer seg ut, ikke minst opp om morgenen, og må trene seg på å treffe andre mennesker. Så å klage på at NAV vil hjelpe med å prøve ut hva en kan gjøre , er rett og slett tragisk. Vet flere tilfeller nær meg, der mennesker faktisk har « våknet « opp og fått seg et liv, plutselig klarer mer, føler mestring, og sier at de er glad for at de faktisk ble litt pushed og ikke fikk lov å bare bli ufør helt. Har og vært nedbrutt og slitt, og vet hvor lett det er å bare fortsette å være hjemme etter f eks endt sykemelding, men en må bare hoppe i det, blir absolutt ikke bedre av å ikke prøve å gjøre noe i det hele tatt. Anonymkode: 4f112...e8c
Anonym bruker Skrevet mandag kl 04:33 #7 Skrevet mandag kl 04:33 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hadde ikke NAv vært strenge, hadde nok hele den norske befolkningen som ikke er interessert i å ta i et tak selv, sittet og bare mottatt trygd. Så klaget på at alt er dyrt og langt borte osv. Samfunnet hadde ikke gått rundt heller. Vil tro at alle kan klare noen timer i arbeid hver uke, mange stillinger på ca 20 % som lyses ut på f eks kjøpesenter. MEN det vil ikke de fleste gjøre. De aller fleste som er i jobb er slitne etter arbeid og gjerne ikke orker noe i helgen eller kvelder etter jobb, helt normalt. Og en må ofte selv ta i et tak og få hjelp til psyken og angsten, det er det og MANGE som sliter med, men som og er i jobb. Å ha en jobb er noe av det beste for psyken, en kommer seg ut, ikke minst opp om morgenen, og må trene seg på å treffe andre mennesker. Så å klage på at NAV vil hjelpe med å prøve ut hva en kan gjøre , er rett og slett tragisk. Vet flere tilfeller nær meg, der mennesker faktisk har « våknet « opp og fått seg et liv, plutselig klarer mer, føler mestring, og sier at de er glad for at de faktisk ble litt pushed og ikke fikk lov å bare bli ufør helt. Har og vært nedbrutt og slitt, og vet hvor lett det er å bare fortsette å være hjemme etter f eks endt sykemelding, men en må bare hoppe i det, blir absolutt ikke bedre av å ikke prøve å gjøre noe i det hele tatt. Anonymkode: 4f112...e8c Dette! 👆 Du må jo først og fremst la deg behandle og ønske å bli frisk. Selv om det innbefatter at du som behandlet og frisk faktisk må gå på jobb, og ikke bare få penger på konto fra NAV. Anonymkode: 3f05c...2ff
Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:35 #8 Skrevet mandag kl 13:35 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hadde ikke NAv vært strenge, hadde nok hele den norske befolkningen som ikke er interessert i å ta i et tak selv, sittet og bare mottatt trygd. Så klaget på at alt er dyrt og langt borte osv. Samfunnet hadde ikke gått rundt heller. Vil tro at alle kan klare noen timer i arbeid hver uke, mange stillinger på ca 20 % som lyses ut på f eks kjøpesenter. MEN det vil ikke de fleste gjøre. De aller fleste som er i jobb er slitne etter arbeid og gjerne ikke orker noe i helgen eller kvelder etter jobb, helt normalt. Og en må ofte selv ta i et tak og få hjelp til psyken og angsten, det er det og MANGE som sliter med, men som og er i jobb. Å ha en jobb er noe av det beste for psyken, en kommer seg ut, ikke minst opp om morgenen, og må trene seg på å treffe andre mennesker. Så å klage på at NAV vil hjelpe med å prøve ut hva en kan gjøre , er rett og slett tragisk. Vet flere tilfeller nær meg, der mennesker faktisk har « våknet « opp og fått seg et liv, plutselig klarer mer, føler mestring, og sier at de er glad for at de faktisk ble litt pushed og ikke fikk lov å bare bli ufør helt. Har og vært nedbrutt og slitt, og vet hvor lett det er å bare fortsette å være hjemme etter f eks endt sykemelding, men en må bare hoppe i det, blir absolutt ikke bedre av å ikke prøve å gjøre noe i det hele tatt. Anonymkode: 4f112...e8c Jeg vet at å jobbe hjelper, så ønsker som sagt å være i den vernet bedriften på heltid. Jeg er glad i jobbe men i trygge omgivelser. Jeg fungerer ikke i en vanlig jobb så trenger en plass som vernet bedrift. Anonymkode: ca1d5...702
Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:37 #9 Skrevet mandag kl 13:37 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Dette! 👆 Du må jo først og fremst la deg behandle og ønske å bli frisk. Selv om det innbefatter at du som behandlet og frisk faktisk må gå på jobb, og ikke bare få penger på konto fra NAV. Anonymkode: 3f05c...2ff Hva skal jeg leve av da? Rane banker? 🤣 Jeg har rett på aap så lenge jeg er under avklaring,så har allerede fått godkjent aap til august 2027. Selvfølgelig jobber jeg for å bli frisk! Men målet er ikke ordinær jobb nei når helsen blir kraftig forverret hver gang. Anonymkode: ca1d5...702
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:14 #10 Skrevet mandag kl 18:14 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hva skal jeg leve av da? Rane banker? 🤣 Jeg har rett på aap så lenge jeg er under avklaring,så har allerede fått godkjent aap til august 2027. Selvfølgelig jobber jeg for å bli frisk! Men målet er ikke ordinær jobb nei når helsen blir kraftig forverret hver gang. Anonymkode: ca1d5...702 Om du blir bedre så MÅ målet være ordinær jobb. Du får ikke noen varig ytelse om du er frisk nok til å kunne jobbe. Da skal du forsørge deg selv. De fleste varig tilrettelagte arbeidsplasser er for de som har en uføreytelse. Så om ønsket ditt er å bli på den tilrettelagte arbeidsplassen som "bruker" så vil du jo ikke få det om du blir friskere. Det høres derfor litt ut som du har satt deg et mål om å forbli syk. Du kan ikke se for deg en mulighet for å søke en stilling på dette stedet? Da kan du både bli værende i et miljø du trives i og samtidig jobbe og tjene penger. Anonymkode: 03d46...6ed
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:48 #11 Skrevet mandag kl 18:48 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hva skal jeg leve av da? Rane banker? 🤣 Jeg har rett på aap så lenge jeg er under avklaring,så har allerede fått godkjent aap til august 2027. Selvfølgelig jobber jeg for å bli frisk! Men målet er ikke ordinær jobb nei når helsen blir kraftig forverret hver gang. Anonymkode: ca1d5...702 Du jobber for å bli frisk og NAV tester ut om du er frisk nok til å gå på en vanlig jobb. Det er bra det. Burde nok vært flere som ble testet jevnlig av NAV. Anonymkode: 0d426...f48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå