Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:33 #1 Skrevet lørdag kl 19:33 Hjelp.... Gå fra renholder til det? Noen med erfaring? Jeg har helsebakgrunn altså. Jobbet i mange år i hjemmesykepleien/als rammede mennesker. Ingen utdanning. Kunne jeg fått dette til nå i 30-årene? Man må ha strerk psyke, ikke for alle dette. Det høres bare interessant ut. Anonymkode: 673f0...329
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:21 #2 Skrevet lørdag kl 20:21 Du får søke på stillinger som lyses ut. Tror ikke man må ha så veldig sterkt psyke. Det er som en slags assistent jobb, der mye av tiden går med til å vaske og rengjøre utstyr, klargjøre instrumenter, sende avgårde prøver etc. Anonymkode: 14d95...7fd
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:34 #3 Skrevet lørdag kl 20:34 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Du får søke på stillinger som lyses ut. Tror ikke man må ha så veldig sterkt psyke. Det er som en slags assistent jobb, der mye av tiden går med til å vaske og rengjøre utstyr, klargjøre instrumenter, sende avgårde prøver etc. Anonymkode: 14d95...7fd Kunne så tenkt meg jobben. Høres helt sikkert rart ut for noen, men jeg syntes det er interessant. Har stelt døde etter dødsfall på sykehjem, så ikke helt fremmed. Vil nok ha mer problemer med barn. Anonymkode: 673f0...329
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:34 #4 Skrevet lørdag kl 20:34 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kunne så tenkt meg jobben. Du får søke når det lyses ut slike stillinger Anonymkode: 14d95...7fd
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:40 #5 Skrevet lørdag kl 20:40 "Søker på stillingen. Døde mennesker er beste selskap som finnes. Ingenting er som å holde i en kald, død hånd." Her er i grunn en god beskrivelse av stillingen og krav. Ser ut til at det ikke er umulig, selv for en gammel 30-åring. https://www.delta.no/yrke/norske-medisinfaglige-teknikere-nmt/obduksjonstekniker--et-mangfoldig-yrke Anonymkode: b9f55...fe4
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:42 #6 Skrevet lørdag kl 20:42 Åååh, og dette var et nydelig intervju! Her er i grunn svar på mange av spørsmålene dine. https://utdanning.no/tema/yrkesintervju/obduksjonstekniker Anonymkode: b9f55...fe4
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 21:57 #7 Skrevet lørdag kl 21:57 Altså hallo? Du er jo ikke ute på dato i 30-årene? Søk! Men ikke heng seg opp i at du synes det er vondt med barn. Verden er brutal, verden er urettferdig og for de av oss som jobber tett på døden eller andre belastende felt er det viktig å kunne holde avstand. Tar du sjela di med på jobb og utsetter den for all ondskap og sorg kommer du til å brenne ut. Anonymkode: 3fa7c...6be
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 22:26 #8 Skrevet lørdag kl 22:26 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Altså hallo? Du er jo ikke ute på dato i 30-årene? Søk! Men ikke heng seg opp i at du synes det er vondt med barn. Verden er brutal, verden er urettferdig og for de av oss som jobber tett på døden eller andre belastende felt er det viktig å kunne holde avstand. Tar du sjela di med på jobb og utsetter den for all ondskap og sorg kommer du til å brenne ut. Anonymkode: 3fa7c...6be Jeg er kanskje en av de få som ofte tenker at døden er nær oss alle. Det er jo et faktum! Betyr ikke at jeg bekymrer meg, bekymrer meg mer rundt barna enn meg selv. Alikavel vil jeg ha et naturlig forhold til døden og det tror jeg de gjør de som jobber med det ❤️🥰 Er veldig empatisk, noe som hører jobben til. Man treffer pårørende. Tenk å kunne gjøre prosessen god for de, eller rettere sagt på best mulig måte. Givende jobb oppi noe forferdelig men vanlig prosess av livet. Ts Anonymkode: 673f0...329
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå