Gå til innhold

Trives ikke i jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga enkelte kollega (damer) som rotter seg mot meg. Enda vanskeligere var det å komme tilbake etter sykemelding. Ble møtt av iskald kollega, overså meg og jobben jeg har er krevende fysisk. Aner ikke hva jeg skal gjøre for det å søke etter ny jobb er ikke lett! Gjort det en lang periode. Forslag til hva jeg kan gjøre, kan ikke bare hive fra meg 90% fast stilling. 

Anonymkode: bcd2f...431

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man tenker på hvor mange yrkesaktive år man har er det helt naturlig at de fleste av oss havner i en arbeidskonflikt før eller siden, det er sånt som skjer.

Å stikke av med halen mellom bena er ofte vår instinktvise måte å reagere på sånn umiddelbart, men det løser jo ingenting.

Jeg stemmer for å prøve fikse, og beste måten å gjøre det på er å være helt ydmyk og lyttende, uten å gå i skyttergraven.

Gå til nærmeste leder og fortell at du føler det sosiale miljøet på jobb akkurat nå er veldig kjølig og ubehagelig å være i så du lurer på om du kan ha sagt eller gjort noe galt. Spør om dere kan ha et møte e.l. for om dette er din feil vil du gjerne rydde opp.

Så tar du det derfra.

Kanskje har de andre kritikk å komme med, kanskje har du forbedringspotensiale, vær åpen for det. 

Kanskje er de andre damene dårlige mennesker som bare behandler deg dritt uten grunn, men da vet du ihvertfall at du har prøvd og kan lettere fungere i et dårlig miljø. Da får du sette musikk på øret og gjøre jobben din.

Anonymkode: cf4c4...43c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når man tenker på hvor mange yrkesaktive år man har er det helt naturlig at de fleste av oss havner i en arbeidskonflikt før eller siden, det er sånt som skjer.

Å stikke av med halen mellom bena er ofte vår instinktvise måte å reagere på sånn umiddelbart, men det løser jo ingenting.

Jeg stemmer for å prøve fikse, og beste måten å gjøre det på er å være helt ydmyk og lyttende, uten å gå i skyttergraven.

Gå til nærmeste leder og fortell at du føler det sosiale miljøet på jobb akkurat nå er veldig kjølig og ubehagelig å være i så du lurer på om du kan ha sagt eller gjort noe galt. Spør om dere kan ha et møte e.l. for om dette er din feil vil du gjerne rydde opp.

Så tar du det derfra.

Kanskje har de andre kritikk å komme med, kanskje har du forbedringspotensiale, vær åpen for det. 

Kanskje er de andre damene dårlige mennesker som bare behandler deg dritt uten grunn, men da vet du ihvertfall at du har prøvd og kan lettere fungere i et dårlig miljø. Da får du sette musikk på øret og gjøre jobben din.

Anonymkode: cf4c4...43c

Det hun beskriver er ikke en konflikt, det heter mobbing. 

Anonymkode: b9e62...391

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så tar du det derfra.

Enig. 

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det hun beskriver er ikke en konflikt, det heter mobbing. 

Anonymkode: b9e62...391

Det gjør det slett ikke. Du leser to linjer og konkluderer. 

Anonymkode: aa349...f55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...