Anonym bruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Hvordan gjør dere med eldre foreldre det angående legebesøk? Mange eldre ønsker jo følge til legebesøk og jeg synes at tempoet på legekontoret, spesielt i spesialisthelsetjenesten, ofte er for høyt til at de eldre, som gjerne har vondt i tillegg, klarer å henge med og huske det som ble sagt i ettertid. Veldig mange pårørende har jo jobber med faste vakter og det er gjerne ikke lett å få fri. Noen har jo litt reisevei også til spesialisthelsetjenesten slik at det gjerne tar litt tid. Noen pårørende bor gjerne i en annen kant av landet. Noen har søsken å dele med, andre er alene om det enten de er enebarn eller der hvor søsken ikke har mulighet eller ikke ønsker slike oppgaver. Så hvordan løser dere eller de dere kjenner dette? Anonymkode: 75986...027
Anonym bruker Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august Jeg skjønner ikke helt hva du spør om….? Hvordan vi følger foreldrene våre til spesialisthelsetjenesten? Og er det noen forskjell på å følge dem dit eller til f.eks fastlegen? Anonymkode: b5bb6...e25
Anonym bruker Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke helt hva du spør om….? Hvordan vi følger foreldrene våre til spesialisthelsetjenesten? Og er det noen forskjell på å følge dem dit eller til f.eks fastlegen? Anonymkode: b5bb6...e25 Nei, for så vidt ikke. Så det gjelder egentlig begge steder. Var i farten mest fokusert på spesialisthelsetjenesten fordi det er enklere å få tilpasset og flyttet timen hos fastlegen og man bor gjerne nærmere enn det man gjør spesialisthelsetjenesten, Anonymkode: 75986...027
Anonym bruker Skrevet 19. august #4 Skrevet 19. august Vi er mange om å dele på det, pluss at i spesialisthelsetjenesten skal det skrives en epikrise som sendes fastlegen så det går an å få tak i hva som har blitt sagt og gjort etterpå. Anonymkode: 5e6e0...85f
Anonym bruker Skrevet 19. august #5 Skrevet 19. august Forståelsesfull sjef og fleksibel jobb. Det er ikke fullt så mye nå som mamma er ferdig utredet, men med Alzheimer må hun følges til alt. Om hun skal testes og jeg bare sitter og venter har jeg med PC. Har også barn som av og til må følges, i tillegg til at egen helse. skal følges opp. Er heldigvis lite syk slik at ikke det kommer på toppen. Jeg er enslig og enebarn så alt faller på meg (ikke barna da, ex stiller opp der). Pappa må heldigvis bare ha hjelp til økonomi, resten tar hjemmetjenesten (han bor langt unna). Anonymkode: 5511f...926
Anonym bruker Skrevet 19. august #6 Skrevet 19. august Bor langt unna. Røde Kors har følgetjeneste i kommunen som følger dem, de får taxi med følge fra pasientreiser da de er dårlige til beins og jeg får kopi av alle epikriser. De er klare i hodet, men synes det er trygt at jeg får informasjon. Anonymkode: f9f80...26f
Anonym bruker Skrevet 20. august #7 Skrevet 20. august Vi er flere til å dele på det og vi har alle jobber der vi kan være fleksible og ta igjen ev. tapt arbeidstid på kveld eller helg. Anonymkode: 412de...f32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå