Gå til innhold

Bytte av juridisk kjønn.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg en av de fæle personene som mener at det kun finnes to kjønn: mann og kvinne og at det bestemmes av biologien. Jeg vet at det i noen få tilfeller fødes barn hvor dette er vanskelig avgjøre kjønn, men det er ikke de jeg tenker på i denne omgang. 

Er det tenkt nøye igjenom det med at man kan bytte jurisk kjønn? 

I et styre bestående 7 menn så holder det altså at 3 menn bytter juridisk kjønn for å oppfylle kravet om likestilling i styret. 

Anonymkode: e1bfd...62b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du at det er en reell problemstilling? Det er ingen grunn til å tro at folk bytter juridisk kjønn for å sikre seg en styreplass. Og før vi kommer dit, ei heller tilgang til damegarderoben. Skal man gjøre ulovlige ting er det å gå i "feil" garderobe noe av det minst alvorlige bruddet, ingen grunn til å gjennomføre skifte av kjønn for den grunn. Det er bare å gå rett inn. Alvoret ligger i hva man gjør der inne. 

Jeg kan ikke se en eneste vektig grunn til å nekte folk å skifte kjønn. Og når det ikke går ut over noen, synes jeg folk skal få leve livene sine som de vil uten innblanding fra meg. Eller deg. 

Anonymkode: 7efd3...a0d

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Tenker du at det er en reell problemstilling? Det er ingen grunn til å tro at folk bytter juridisk kjønn for å sikre seg en styreplass. Og før vi kommer dit, ei heller tilgang til damegarderoben. Skal man gjøre ulovlige ting er det å gå i "feil" garderobe noe av det minst alvorlige bruddet, ingen grunn til å gjennomføre skifte av kjønn for den grunn. Det er bare å gå rett inn. Alvoret ligger i hva man gjør der inne. 

Jeg kan ikke se en eneste vektig grunn til å nekte folk å skifte kjønn. Og når det ikke går ut over noen, synes jeg folk skal få leve livene sine som de vil uten innblanding fra meg. Eller deg. 

Ja jeg tenker dette kan bli en reell problemstilling og en enkel løsning. Det er ikke alltid like lett å få flinke kvinner til å delta i styrer så nå har myndighetene skap en gylden mulighet for å omgå kravet om likestilling. 

I andre land har nå voldtektsmenn fått sone i kvinnefengsel for de plutselig følte seg som kvinne. 

Skrevet

Man kan ikke bytte kjønn - når man blir funnet død og råtten i ei grøft vil dna si kvinne uansett om du har levd som mann.

Anonymkode: a15b4...3d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Man kan ikke bytte kjønn - når man blir funnet død og råtten i ei grøft vil dna si kvinne uansett om du har levd som mann.

Anonymkode: a15b4...3d9

Nå er det vel ikke når de ligger råtten i grøfta det er viktig å få være det kjønnet man oppfatter seg ..

Skrevet

Dersom det faktisk er mange som bytter juridisk kjønn for å komme inn på ett studie så er ikke kjønnsbytte det største problemet. Om de vil stå med kvinne i passet og leve som en mann så får jo ikke det noe særlige konsekvenser (annet enn at de ikke kommer inn i USA), men da kan de sikkert bytte tilbake når de er ferdig å studere 

Anonymkode: e64dc...fed

Skrevet

Tysk nazist byttet kjønn for å sone i kvinne-fengsel (vær forsiktig med hva du ønsker, det er sjelden det er slik du tror det vil bli)

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/nazisten-sven-liebich-skiftet-kjonn-for-a-sone-i-kvinnefengsel/o/5-95-2587531

To tidligere NBA-spillere har erklært at de identifiserer seg nå som kvinner og har meldt seg på WNBA.

De er jo tydelig kvinner så jeg ser ikke helt problemet? Helt klart at de er kvinner.

Anonymkode: 85fac...ad1

Skrevet

Uansett så er biologien der og man vil alltid være det kjønnet man ble født som. Mann eller kvinne. 

Anonymkode: 19352...5c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Uansett så er biologien der og man vil alltid være det kjønnet man ble født som. Mann eller kvinne. 

Anonymkode: 19352...5c8

Men om halvparten 'gutteklubben grei' bytter kjønn så slipper de jo å kvotere kvinner inn i styret. 

Vi hadde jo en mann i OL som fikk stille i dameklassen i boksing så der er tydligvis ingen grenser. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men om halvparten 'gutteklubben grei' bytter kjønn så slipper de jo å kvotere kvinner inn i styret. 

Vi hadde jo en mann i OL som fikk stille i dameklassen i boksing så der er tydligvis ingen grenser. 

Ja, det er nok veldig realistisk at folk går til det skrittet å bytte kjønn på mennene i styret fremfor å rekruttere kvinner… 

Poenget med kjønnskvotering er vel blant annet å få mangfold i styret, og det dekker man vel bra da om man har noen som har skiftet kjønn… 

Når det gjelder idrett er jeg mer betenkt…

Anonymkode: 1f226...552

Skrevet

Artikkelen ligger bak betalingsmur - så usikker på hvor stort problem dette er.

Folk har meget begrenset forståelse for dette med kjønn. Og om de tror det er så enkelt som XX og XY, vel da er det bare et bevis på hvor lite de forstår.

Anonymkode: eaad5...815

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jøss, for en galskap.

Anonymkode: 48429...cac

Hvis galskapen streames så kommer jeg til å sitte limt til skjermen! 🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Artikkelen ligger bak betalingsmur - så usikker på hvor stort problem dette er.

Folk har meget begrenset forståelse for dette med kjønn. Og om de tror det er så enkelt som XX og XY, vel da er det bare et bevis på hvor lite de forstår.

Anonymkode: eaad5...815

Ok. Forklar for oss, du som vet bedre enn oss andre, hva er en kvinne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...