Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Jeg synes de fleste nordmenn er fine turister som er interessert i det landet de drar til og oppfører seg fint. Så har jeg truffet på nordmenn som for så vidt har vært hyggelige, men som har forventet veldig spesialbehandling bare fordi de var turister fra Norge. De forventet at alle skulle være glade for at de var der og tilrettelegge, tilpasse og gi dem mye gratis. De forventet at regler ikke gjaldt for dem og ble oppriktig fornærmet når det ikke var tilfelle; Når de måtte betale det som stod på prislappen, når de ikke fikk være med på båten som var fullbooket, når butikken ikke holdt åpen for dem forbi stengetid, når de fikk kjeft for å ta bilde med blitz der dette ikke var lov (og de visste det), når de ikke kunne bestille en rett som ikke stod på menyen osv. Hvordan opplever dere nordmenn på ferie i utlandet? Anonymkode: c8ae7...b5e
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Jepp, la oss hetse nordmenn som ferierer i utlandet. Anonymkode: bc0a1...41c
Anonym bruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Lurer på hvor du har reist i verden? Jeg har reist mye (!), og har aldri opplevd sånn oppførsel, verdien blant nordmenn eller andre nasjonaliteter. Du må jo oppleve sånt veldig ofte hi? Tenker du der er noe ved nordmenns gener som skulle tilsi at vi oppfører oss veldig annerledes enn andre? Anonymkode: 29bf1...7c3
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Har ikke opplevd dette, men sjeldent jeg ferierer sammen med andre nordmenn enn de jeg reiser sammen med. Men har opplevd amerikanere som oppfører seg slik du beskriver HI ved flere anledninger, og en gang svensker på nabobordet på en restaurant som ville ha noe som ikke sto på menyen 😅 Anonymkode: 872b2...b01
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Har opplevd noen, men ikke mange, slike. Er nok flere av dem på typiske charter-steder enn der turistene setter sammen sin egen reise. Tydelig nyrike russere, derimot! Det er en egen rase! Ble også rimelig sjokkert av en del briter for noen år siden. Høylytte, breiale og direkte motbydelige i språk og oppførsel. Anonymkode: cb90d...36e
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Ja, briter kan i hvertfall være motbydelige. Datteren min jobbet for TUI, blant annet på Kreta. Hun fortalte at det hadde hendt flere ganger at når en brite skulle reise hjem fra ferien, hadde han gjort fra seg oppå sengen, kun for å fornedre den som skulle vaske rommet. Hun fortalte også om dritafulle foreldre med bitte små barn. En mor hadde vært så dritafull at hun hadde klart å gå rett i bassenget som var utenfor frokostsalen. (all inklusiv med alkohol) Det aller verste, var at hun gikk med en barnetrille og trillen med barnet i ble med ut i vannet. Nordmenn oppfatter jeg derimot som generelt greie, det lille jeg har reist. Anonymkode: 17521...424
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvordan opplever dere nordmenn på ferie i utlandet? Omtrent alltid hyggelige og høflige. Ofte forsiktige og litt klønete, livredde for å gjøre noe feil. Slik vi er oppdradd i Norge, med bøter og straffer som svir for den minste ting. Anonymkode: fd1f3...40d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå