Anonym bruker Skrevet 12. august #1 Skrevet 12. august Jeg synes de "shotsene" virker veldig ubehagelig å løpe med eller utføre andre krumskring med. Jeg hadde ikke ville løpt rundt i bikintruse. Jeg kan sole meg med den, men løpe....Nei! Anonymkode: 528bb...9cd
Anonym bruker Skrevet 12. august #3 Skrevet 12. august ❤️❤️❤️ https://www.nike.com/no/a/trening-for-atleter-med-hijab Anonymkode: 77296...13c
Anonym bruker Skrevet 12. august #4 Skrevet 12. august Klærne tenker jeg er uproblematisk så lenge de har dem på seg frivillig, i klespakken finnes det alternativ. Det som er verre er kameravinklene. De skulle endre det under EN nå men det ser virkelig ikke ut som om kamera-mennene (det MÅ være menn, kan ikke skjønne annet) fremdeles fokuserer på rumper og pupper. Anonymkode: 30e19...78d
Anonym bruker Skrevet 12. august #5 Skrevet 12. august Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan løpe i samme type klær som menn gjør, i singlet og bukse i sykkelbukselengde, men de velger det jo selv å løpe rundt i bikini nærmest. Anonymkode: 0a521...f47
Anonym bruker Skrevet 12. august #6 Skrevet 12. august Jeg tenker at så lenge de selv får velge hva de konkurrerer i så er det uproblematisk. Anonymkode: 3f357...98e
Anonym bruker Skrevet 12. august #7 Skrevet 12. august De kan jo velge selv hva de ønsker å bruke. Henriette Jæger bruker jo alltid kort sykkelshorts. Regner med at de har tatt en godt vurdert valg når det kommer til klærne de bruker. Ingenting er lagt til tilfeldighetene. Anonymkode: 044e1...532
Anonym bruker Skrevet 12. august #8 Skrevet 12. august For noen år siden var det vel sandvolleyball hvor dette var et tema fordi utøverne måtte ha minimale klær. Da støttet jeg utøvernes rett til å ha på mer behagelige og dekkende klær. Men i all annen idrett har jeg forstått at de velger selv hva de skal løpe i, og da får de ta ansvaret selv. Ja, det ser ubehagelig å løpe i små truser. Men igjen, det ser ubehagelig ut å trene så mye og å løpe om kapp, det ser ubehagelig ut å ha tv-kameraer etter seg, det ser ubehagelig ut å få filmet skvalpende kinn og lår og snørr til alle kanter. Så disse folkene er nok litt annerledes enn meg uansett. Anonymkode: 447a3...faf
Anonym bruker Skrevet 12. august #9 Skrevet 12. august I idretter der luftmotstand betyr noe, velges klær ut i fra dette, samt hva som hemmer en minst når en løper. Menn som løper barberer f.eks. leggene. Jeg synes det ser behagelig ut i løpe i slike underdeler. De har en kjæring som ikke hindrer steget på noe vis. Anonymkode: 47a2b...206
Anonym bruker Skrevet 12. august #10 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (34 minutter siden): I idretter der luftmotstand betyr noe, velges klær ut i fra dette, samt hva som hemmer en minst når en løper. Menn som løper barberer f.eks. leggene. Jeg synes det ser behagelig ut i løpe i slike underdeler. De har en kjæring som ikke hindrer steget på noe vis. Anonymkode: 47a2b...206 Joda, vekt og luftmotstand er faktorer som spiller inn. Så kanskje de minimale klærne veier opp for 1/2 kilo gull og hår og negler?…. Anonymkode: 30e19...78d
Anonym bruker Skrevet 13. august #11 Skrevet 13. august Klærne handler om at det er de mest behagelige (ofte) å bevege seg i. Min ungdom på 17 år velger truse og topp ved konkurranse, og påstår seg det gir økt beveglighet. Om det er reelt, eller ikke, vet jeg ikke Men det fungerer som en positiv hjelp til det mentale i hvertfall.... Når det er sagt, har hun allternativer som kan bli brukt. Debatten nå handler ikke om manglende alterntiver, men om valg av kameravinkel som er mer enn et øyeblikksbilde eller noen sek... F.eks Filming unnenfra og opp under lengdehopp. Da ser en rett mellom beina på fremsiden, og noen ganger sklir trusen litt til siden. ( Mange bruker truse under trusen...).. Anonymkode: 8dd8a...555
Anonym bruker Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (På 12.8.2026 den 17.11): Joda, vekt og luftmotstand er faktorer som spiller inn. Så kanskje de minimale klærne veier opp for 1/2 kilo gull og hår og negler?…. Anonymkode: 30e19...78d Hehe, det har jeg også tenkt på, spesielt alt det håret må gi mye luftmotstand😀. Jeg synes likevel det er feil å likestille menn og kvinner her angående antrekk. Menn har tross alt mer avslørende estetikk nedentil. Dessuten må utøverne også tenke på promotering og reklameverdi. Idrett er en form for underholdning. Godt trente damer er virkelig flotte å se på, de trekker tilskuere og sponsorinntekter veldig mye på et vakkert utseende, i større grad enn menn vil jeg tro. Idrett, og spesielt friidrett, er på en måte å dyrke fram det beste i menneskekroppen, da må det også være lov til å vise fram hvor flott menneskekroppen kan framstå om en tar godt vare på den og holder den i optimal form. Ikke alle er gode eksempler her selvsagt, det skjønner jeg, men det er mange veltrente kropper som er tilpasset de ulike øvelsene. Anonymkode: 18df5...5a1
Anonym bruker Skrevet 14. august #13 Skrevet 14. august For all del de må gjerne kle seg i hva de vil, men selv synes jeg det ser ubehagelig ut. Jeg hadde nok gått og gravd trusa ut av ræva for det meste av tiden. Men men de bikiniene gjør det lettere å se om en mann har sneket seg inn. Anonymkode: 528bb...9cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå