Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere vært ute og fylt fryser og kjøleskap gratis ennå?  Jeg har plukka 10 liter blåbær som er syltet eller saftet bort til vinteren, og en del sopp er forvellet eller tørket. Plan om tyttebær snart.

Anonymkode: 9119e...8e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har plukket 14 kg multe. Plukker for flere eldre som ikke kan gå på myra lengere. Så beholder ikke alt selv. 

Blåbæra er ikke klar her ennå og soppen har hatt det tørt her på østlandet. 

Regner med å plukke begge deler fremover 

Anonymkode: 990b3...1c8

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og brukerangrep 

Admin

Skrevet

Sjekket tyttebæra i går, men fremdeles lyse på baksiden.

Anonymkode: 9119e...8e2

Skrevet

Lite blåbær her. Nesten ingenting. Har heller ikke sett noe sopp enda. Østlandet. Hvor i landet bor du hi?

Anonymkode: 79c1f...a02

Skrevet

Blåbæra her har tørket inn i sommer, har knapt regnet siste to mnd så nesten ikke bær og de som er ser ut som rosiner.

Har plukket litt bjørnebær da.

Anonymkode: f4ce8...62c

Skrevet

Har sanket kantareller, de kom veldig tidlig i år.

Har også plukket bringebær, markjordbær og blåbær. Dropper multer i år, for vi bruker det ikke🙈. Synes det er veldig lite blåbær i skogen i forhold til vanlig. 

Anonymkode: d5d2b...d77

Skrevet

Jeg bor i Innlandet og her er det mye blåbær, men mye av det (spesielt i fjellet) er ikke modne enda. Jeg har 5 hageblåbærbusker i hagen og disse har modnet og jeg har plukket 8 liter som jeg har fryst. Tyttebæra er ikke moden enda, men jeg skal plukke i slutten av august. Bringebær og jordbær har jeg i egen hage og har ca 30 kg av hver i fryseren som jeg tar opp og rører til syltetøy ol. Jeg har også solbær og rips som jeg har laget saft av og laget en del syltetøy. På en fjelltur kom jeg over en multemyr med enormt mye bær og på 2 timer hadde jeg plukket 15 liter multe (hadde med meg poser å plukke i hvis jeg kom over multe) så nå har jeg både til multelikør, multekrem og multesyltetøy. Poteter og gulrot dyrker jeg selv så der er vi også selvforsynte, men disse er ikke høstet enda da det er for tidlig. Epler skal plukkes og forvaltes til eplemost og eplesyltetøy, samt fryse en del eplebiter som jeg tar opp og bruker i eplekake/paier utover vinteren. Plommene er snart modne og da blir det plommelikør og plommesyltetøy. Jeg har laget mye pizzasaus og pastasaus av tomater fra drivhuset, og jeg har syltet agurker fra drivhuset. Vi er selvforsynt på mye da jeg har valgt å gjøre mye av hagen om til kjøkkenhage og vi har mye bærbusker og frukttrær.

Anonymkode: 95fe0...371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...