Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å være overfølsom med klær og stoff og alt? Har alltid vært var på alt og nesten alt klør og stikker og er ekkelt å ha på. Flere som sliter med dette? Hva reagerer dere på og ikke? Jeg synes klær og stoff er ubehagelige å ha på men noe må jeg gå i.

Anonymkode: ed8bd...a0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er 3 av 4 som ikke takler lapper på klær, truser og sokker som strammer. Orker ikke ull, orker ikke ting som klør.  Orker ikke skarpe kanter osv. Vi 3 er født premature. 

Anonymkode: 257ce...0e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Vi er 3 av 4 som ikke takler lapper på klær, truser og sokker som strammer. Orker ikke ull, orker ikke ting som klør.  Orker ikke skarpe kanter osv. Vi 3 er født premature. 

Jeg er ikke premature ellers så stemmer alt prikk lik du skrev. Må klippe bort alle lapper og klarer ikke ull eller ting som klør. Klarer ikke å bruke jeans fordi det er for stivt stoff eller strikketøy siden det stikker. Kan ikke ha på strømpebukse så jeg går heller å fryser fordi har ikke funnet noe jeg kan klare.

Sliter å kjøpe klær fordi er kun noe få ting jeg kan bruke. Jeg tror jeg er hypersensitiv.

Skrevet

Meg over. Jeg er hypersensitiv i tillegg. 

Skrevet

I min storfamilie er det flere som er sånn, og de har alle en nevroutviklingsforstyrrelse.

ADHD, autistiske trekk og asbergers er arvelige diagnoser som flere har hos oss. 

Anonymkode: 7bf8b...7c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

I min storfamilie er det flere som er sånn, og de har alle en nevroutviklingsforstyrrelse.

ADHD, autistiske trekk og asbergers er arvelige diagnoser som flere har hos oss. 

Kjennee ei som har det slik. Hun har ikke noen utviklingsforstyrrelser, men har hatt ME. 

Anonymkode: 42e72...e7c

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke premature ellers så stemmer alt prikk lik du skrev. Må klippe bort alle lapper og klarer ikke ull eller ting som klør. Klarer ikke å bruke jeans fordi det er for stivt stoff eller strikketøy siden det stikker. Kan ikke ha på strømpebukse så jeg går heller å fryser fordi har ikke funnet noe jeg kan klare.

Sliter å kjøpe klær fordi er kun noe få ting jeg kan bruke. Jeg tror jeg er hypersensitiv.

Gjør det noe å være høysensitiv da? 😊❤️ bare å holde seg unna ull og strømpebukser. Les mer om høysensitive. Du er ikke alene. 😊😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Gjør det noe å være høysensitiv da? 😊❤️ bare å holde seg unna ull og strømpebukser. Les mer om høysensitive. Du er ikke alene. 😊😊

Ja det er nesten umulig å kjøpe klær. Så det er håpløst.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja det er nesten umulig å kjøpe klær. Så det er håpløst.

Høysensistiv er et personlighetstrekk, så det er en litt annen ting igjen. Akkurat som utadvent, kreativ og nysgjerrig er personlighetstrekk er også sensitiv et.

Å være veldig sensitiv for berøring av stoffer, sømmer, vaskelapper osv kan ha både med nervesystemet og allergier å gjøre. I ditt tilfelle høres det ut som det har med et overaktivt nervesystem å gjøre?

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Høysensitiv er vel ikke det samme som å være hypersensitiv?

Anonymkode: 0eeee...db7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...