Himmel og hav Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Jeg har plukket ut bøker litt på slump i ferien og har lest noen fine: Folk som hater lokalhistorie av Tyra Teodora Tronstad Et jentebarn av Martin Tilrem Nå holder jeg på med en som også lover bra. Sommerlys og så kommer natten av Jón Kalman Stefanssón. Hva har dere lest?
Anonym bruker Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli Tranene flyr mot sør. Veldig fin bok. Anonymkode: 89c40...e53
Iiiiik Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli The correspondent av Virginia Adams likte jeg kjempegodt. Hele boka er en gammel dames brev. Likte også Seksti kilo solskinn, en islandsk bok. Morsom, gleder meg til neste. Og så har jeg lest mye svensk og dansk krim, lett og engasjerende og fort glemt.
Anonym bruker Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli Joshua Ferris, Then we came to the end. Anonymkode: 9812c...873
Optatium Skrevet 30. juli #5 Skrevet 30. juli Hamberg: Kjærlighetens idioter og Je m’appelle Agneta var begge fine og litt morsomme. Denne var også veldig god: Brook-Mitchell: Motherfaker. Har vært i en periode der jeg har likt å lese humor.
Himmel og hav Skrevet 30. juli Forfatter #7 Skrevet 30. juli Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det angår også deg Anonymkode: ce74a...5cf Den tror jeg ikke jeg har lest siden den var pensum på skolen, men absolutt en rystende bok som fortsatt bør leses.
Anonym bruker Skrevet 30. juli #8 Skrevet 30. juli Jo Nesbø sin Minnesota. Ikke nødvendigvis noe jeg trenger å anbefale, har lest alle og den var kanskje den jeg likte minst er også halvveis på Ahnhem sin offer uten ansikt og so far so good Anonymkode: 79a2c...5f2
Kira Skrevet 30. juli #9 Skrevet 30. juli Hver sommer leser jeg Hotel Pastis av Peter Mayle. Det har blitt en tradisjon. Jeg stod lenge på venteliste hos biblioteket på boken til Gisele Pelicot, og nå er jeg endelig i gang med den. Ikke akkurat koselig lesestoff, men viktig. Vil også anbefale boken Wanda om Wanda Heger. Leste den tidligere i vår, og for en dame!
Iiiiik Skrevet 30. juli #10 Skrevet 30. juli Glemte Arbeidarhjerte av Carl Frode Tiller. Anbefales varmt dersom du leser nynorsk. En av mine favorittforfattere.
Superdolly Skrevet 30. juli #11 Skrevet 30. juli Jeg kjemper for øyeblikket med The man in the high castle av Philip K. Dick, men tror ikke jeg vil anbefale den. Så langt (jeg har kommet midt i kapittel fire) er det den tråeste boka jeg har lest. Handlingen foregår i USA i 1962, i en verden der Tyskland og deres allierte vant 2. verdenskrig. USAs østkyst er under tysk styre, vestkysten japansk. I den nøytrale sonen mellom øst og vest bor det en forfatter som skriver en bok om en alternativ virkelighet der Tyskland og deres allierte tapte krigen. Plottet er forsåvidt interessant nok, men jeg sliter virkelig med denne boka.
Spurvugla Skrevet 30. juli #12 Skrevet 30. juli Superdolly skrev (5 timer siden): Jeg kjemper for øyeblikket med The man in the high castle av Philip K. Dick, men tror ikke jeg vil anbefale den. Så langt (jeg har kommet midt i kapittel fire) er det den tråeste boka jeg har lest. Handlingen foregår i USA i 1962, i en verden der Tyskland og deres allierte vant 2. verdenskrig. USAs østkyst er under tysk styre, vestkysten japansk. I den nøytrale sonen mellom øst og vest bor det en forfatter som skriver en bok om en alternativ virkelighet der Tyskland og deres allierte tapte krigen. Plottet er forsåvidt interessant nok, men jeg sliter virkelig med denne boka. Philip K. Dick-bøker er gjerne sånn, i min erfaring. Veldig interessante idéer, men så blir alt veldig rart og vanskelig å følge med på. Det kan være verdt å lese likevel, men man må være i humør til det. Jeg har lest en Slow Horses-serien til Mick Herron (Joe Country) og den var bra, og Sula av Toni Morrison, samt noe lokalhistorie. Man må jo variere sjangerene 😄
oslofrk Skrevet 30. juli #13 Skrevet 30. juli Du eneste (Historisk roman, vond, vakker og nydelig!), Hildur (Islandsk krim - lettlest og helt ok), Brødrene Eikemo (Veldig godt fortalt familiehistorie. Morsom!), Det perfekte (kjedelig), Farlig midtsommer (Tove Jansson - herlig!)
sug lut Skrevet 31. juli #14 Skrevet 31. juli Leser på nytt en favoritt i over 20 år, Anita Shreve, The Weight of Water. Like bra hver gang.
Anonym bruker Skrevet 31. juli #15 Skrevet 31. juli Mannen i tre deler, sykt bra. Spennende krim. Jeg leste også en annen Dansk bok, Porcus, helt elendig. Skjønte hva som skulle skje fra midten. Ikke noen overraskelser. Kunne skrevet den selv! Anonymkode: 76aa2...f5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå