Iiiiik Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Min soleklare favoritt er Italia. Har vært både lengst nord og lengst sør i år, tidligere har vi vært mest i Toscana og Umbria. Liker naturen, folka, maten og iskremen. For å utvide perspektivet litt. Hva er deres favoritt og hvorfor? Og har dere vært et sted dere ikke likte?
Anonym bruker Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli Thailand. Jeg har vært mange mer eksotiske steder, men kommer stadig tilbake hit. Deilig klima, nydelig natur, null problem å komme unna turisthordene om man vil, likandes kultur, deilig mat og usedvanlig behagelig prisnivå. Anonymkode: 398f1...5ed
Anonym bruker Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli Jeg er også veldig glad i Italia og har vært der flere ganger. Mest i Liguria. Ellers er jeg veldig glad i både Edinburgh, Amsterdam, København og Stockholm. Anonymkode: 9d5dd...ea3
Anonym bruker Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli Polen, Romania eller Slovenia Anonymkode: 14757...9f8
Anonym bruker Skrevet 30. juli #5 Skrevet 30. juli Kan jeg si det høyt at jeg liker ikke å reise, når vi reiser foretrekker jeg kort reisevei. Skal det være fly så vil jeg ha direkte fly. Anonymkode: d901e...748
Iiiiik Skrevet 30. juli Forfatter #6 Skrevet 30. juli Anonym bruker skrev (7 timer siden): Polen, Romania eller Slovenia Anonymkode: 14757...9f8 Det var spennende! Hva er det du liker så godt der?
Kira Skrevet 30. juli #7 Skrevet 30. juli Jeg har foreløpig dessverre ikke vært utenfor Europa. Ikke så glad i å fly, men målet er å komme seg til Japan en gang. Mulig jeg må dopes ned 😉 København kommer nok alltid til å være en av mine favoritter. Reiser dit 1-2 ganger i året, og oppdager nye ting hver gang. Ellers er jeg veldig glad i kystbyene i England, som Brighton og Bournemouth. I Italia er favorittene Sirmione, en liten by nederst ved Gardasjøen, og Arma di Taggia som ligger helt nord på rivieraen. I Frankrike elsker jeg en liten by som heter Bandol, som ligger litt øst for Marseille, og i Spania er Sevilla og Valencia byer som bør oppleves. Sitter og tenker på om det er steder jeg ikke liker, og eneste jeg egentlig kommer på som jeg ikke trenger å besøke igjen er Paris og Bergen. Bergen var lite, kjedelig og turistifisert og Paris er kaotisk, møkkete og man får kjeft for å sitte på gresset 🤪
Anonym bruker Skrevet 30. juli #8 Skrevet 30. juli Jeg er også veldig glad i Italia, anbefaler amalfikysten tidlig på våren når alt blomstrer, men hordene av turister ikke har kommet enda. Ellers elsker jeg Edinburgh, fantastisk by. Anonymkode: 796e9...a99
Anonym bruker Skrevet 30. juli #9 Skrevet 30. juli Iiiiik skrev (2 timer siden): Det var spennende! Hva er det du liker så godt der? Vandre rundt i byer som er små og gamle. Ikke helt standard, ikke det «alle» gjør, lokal mat, lokale folk, bortgjemte perler Anonymkode: 14757...9f8
Ledda Skrevet 30. juli #10 Skrevet 30. juli Jeg er veldig glad i Spania, men ikke kystområdene. Små landsbyer med gode priser, sjarmerende hus og hyggelige folk. Forelsket meg i Ronda, og de hvite landsbyene i Andalucía. Granada med Sierra Nevada er også flotte steder å reise til.
Anonym bruker Skrevet 30. juli #11 Skrevet 30. juli Paris! Alltid tilbake til Paris. Også glad i Reykjavik. Og Sardinia. Steder jeg ikke liker - ikke fan av London selv om jeg har vært der mange ganger. Anonymkode: a986a...828
Anonym bruker Skrevet 31. juli #13 Skrevet 31. juli Vi er veldig glade i å reise til Trogir i Kroatia. Pleier å ta en tur enten sent i mai eller tidlig i september. Trives også godt i Edinburgh for byferie ( unngår august for da ganges prisen med 3 pga tattoo/festivaler) Anonymkode: d701c...dd8
Anonym bruker Skrevet 31. juli #16 Skrevet 31. juli Maine i USA byr på masse spennende småsteder og flott natur. En stat jeg besøker igjen og igjen. York er en fantastisk flott by, hvertfall for de som liker historie og kultur. Her i Norge anbefales vestlandet på det sterkeste, og Bondhusvatnet især. For en magisk plass. 🤩 Tunisia er et sted jeg aldri drar tilbake til. Anonymkode: 57a88...b0b
Anonym bruker Skrevet 31. juli #17 Skrevet 31. juli Indonesia og spesielt Minangkabau området. Fin natur! Som feminist er det spesielt interessant å se hvordan hus, klan og verdier tilhører kvinnene og går videre fra mor til datter, mens menn ikke har arverett. Anonymkode: 730f7...69d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå