Iiiiik Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Vi har en som skal i militæret og en som skal studere langt borte dette året. Den eldste er bosatt ganske nært oss. Hva gjør dere for å «holde familien samlet» når man er geografisk spredd? Vi har noen førjulstradisjoner som jeg tror trekker dem hjem hvis det lar seg gjøre, men lurer på hva dere andre gjør gjennom en mørk høst. Kanskje thanksgiving kanskje får bli en tradisjon.
Anonym bruker Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli En eller annen form for høstferiesamling der det måtte passe best for flest mulig. Dvs enten her, eller der en av dem bor, eller på hytta, eller (ett år) på langweekend i utlandet alle sammen. Anonymkode: c96aa...dca
Anonym bruker Skrevet 30. juli #3 Skrevet 30. juli Jeg tenker at det viktigste er å gi dem rom til å leve livet sitt der de skal bo når de har flyttet hjemmefra, ikke å forsøke å lokke eller presse dem hjem til nye tradisjoner. De skal ikke fæle dårlig samvittighet for ikke å komme hjem i alle ferier. Jeg vil heller fortsette de tradisjonene vi allerede har når det likevel passer for dem å komme hjem og bære veldig åpne på at de kan ta med seg kjærester og venner når de måtte ønske. De får stort sett disponere bilen når de er hjemme og jeg drar på julekalenderturne i slutten av november. Da tar jeg med julekalender som jeg har pakket ferdig til hver av dem som jeg henger opp der de bor. Når de kommer hjem passer vi på å gjøre en del av tingene vi har pleid å gjøre. I dag har vi for eksempel plukket bær og syltet. Til uka drar vi på hytta. Da blir kjærestene med. Da tar jeg en fjelltur et par dager alene slik at de får litt til alene uten mamma også. Ellers tenker jeg at det er viktig å lage tradisjoner med andre mennesker enn nærmeste familie. Nå er det tiden for å prioritere venner. Anonymkode: c1355...f20
amandine Skrevet 30. juli #4 Skrevet 30. juli Sier meg enig i forrige taler. Her i huset er vi litt fleksible med datoer fordi noen jobber turnus, men nå når en unge er langt borte med jobb, en er busy student og en skal i militæret har vi bare mer fokus på familiegruppene på messenger og snap. De holder oss sammen. Selv ser jeg ikke mine foreldre så ofte, men vi har god kontakt uavhengig av geografisk avstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå