Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet og jeg ønsker oss en tur til Hellas i høstferien. Vi har relativt smalt budsjett. Jeg har sjekket restplass.no, men blir helt overveldet av så mange valg! 😝 Hva bør jeg tenke på? Konkrete tips mottas med stor takk! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lengst mulig sør hvis dere vil ha godt vær, høstferie er sent dersom dere er ute etter sol og bading.

Har vært på Kreta i strålende sol i høstferien, mens et vennepar fikk regn hele høstferien på Kreta. 

Ville vurdet Kypros på grunn av bedre beliggenhet med tanke på sol og varme.

Skrevet

Parga var nydelig, syntes vi.

Anonymkode: 454ca...fb6

Skrevet

Værmessig er Hellas risiko i høstferien. Ikke regn med «sommer og sol». 

Skrevet

Vi har hatt høstferien flere ganger i Hellas (Kykladene). Det er som regel som en god eller grei norsk sommer (alt ettersom hvor i landet man er fra). Man må gjerne ha bukse og en tynn jakke på om kvelden. Finner man seg en strand i le på dagtid har man gjerne 22 - 25 grader i luften og vannet har fortsatt grei varme. Om sommeren er himmelen gjerne skyfri, mens det kan være en og annen sky på høsten. Man kan være uheldig å få kaldere vær og regn, men det regner sjelden mer enn noen dager i strekk.  Her kan dere se statistikken for Ios: https://www.greeka.com/cyclades/ios/weather/

Anonymkode: 6fb74...129

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...