Anonym bruker Skrevet 26. juli #1 Skrevet 26. juli Og ga dere gave tilsvarende den nøyaktige summen til begge/alle? Anonymkode: 0329f...092
Anonym bruker Skrevet 26. juli #2 Skrevet 26. juli De fikk bunader, selskap og 15 000. Anonymkode: e77a7...008
Anonym bruker Skrevet 26. juli #3 Skrevet 26. juli Alle fikk 5.000 kr i kontanter, båtførerprøven og en båt. Liten rib med 9,9 hester, som de solgte når tiden kom for lett motorsykkel. Vi bor ved sjøen, så for meg har det å lære seg ferdes i båt, ta båtførerprøven og bli kjent i nærområdene til vanns vært viktig. De har brukt pengene fra konfirmasjonen og spart til lett motorsykkel. Anonymkode: 2b750...168
Anonym bruker Skrevet 26. juli #4 Skrevet 26. juli Bare eldste som er konfirmert foreløpig. Hun arvet en bunad av sin oldemor som vi brukte litt penger på å tilpasse, i tillegg fikk hun 10.000 kr, et sølvsmykke til 1500 kr, en T-skjorte og selskapet. Anonymkode: 10e3b...9a2
Anonym bruker Skrevet 26. juli #5 Skrevet 26. juli Mine jenter har konfirmert seg i en «familiebunad» som jenter i min manns familie har konfirmert seg i. Når de var i tidlig 20-årene fikk de bunad av oss. Gutten vår har ikke ønsket bunad foreløpig. Om han endrer mening skal han få det betalt av oss. Til konfirmasjonen fikk de gave for ca. 4000,- til sammen. Så vi har gitt forholdsvis lite sammenlignet med mange i vår omgangskrets. Så skal det sies at de har fått kappen betalt av oss uten at det har vært en gave. Anonymkode: c2257...2b1
Anonym bruker Skrevet 27. juli #8 Skrevet 27. juli Her spørs det hvem du spør og hvor i landet, og om folk gir etter hva de har råd til , eller mener er nok. ser at det som skrives her er mer normalen. Vi ga bunad/dress, 5000kr og en gave fra søsken ( ring/slipsnål/smykke) Anonymkode: eab50...ff9
Anonym bruker Skrevet 27. juli #9 Skrevet 27. juli Bunad, trafikalt grunnkurs + kjøretimer, og 1/2 mopedbil (resten hadde hun spart opp selv fra før av) Anonymkode: e221d...82c
Anonym bruker Skrevet 27. juli #10 Skrevet 27. juli Hvorfor skriver dere at de får selskapet? Tenker dere at dette er noe de egentlig skulle betalt selv? Er det ikke en selvfølge at foreldrene betaler selskapet? Dere som påpeker at de får selskapet i gave - er det slik til bursdager også at de får bursdagsselskapet i gave? Anonymkode: dcc68...875
Anonym bruker Skrevet 27. juli #12 Skrevet 27. juli De fikk begge to armbåndsur med eget navn og konfirmasjonsdato inngravert + traffikalt grunnkurs. Gutt og jente, ingen av dem ville ha bunad. Anonymkode: 593ed...c3c
Anonym bruker Skrevet 27. juli #13 Skrevet 27. juli Bunad og 5000,- i gave fra oss. Pengegaven inngikk i et større planlagt kjøp av musikkinstrument. Anonymkode: 4bfa5...f53
Anonym bruker Skrevet 27. juli #14 Skrevet 27. juli Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvorfor skriver dere at de får selskapet? Tenker dere at dette er noe de egentlig skulle betalt selv? Er det ikke en selvfølge at foreldrene betaler selskapet? Dere som påpeker at de får selskapet i gave - er det slik til bursdager også at de får bursdagsselskapet i gave? Anonymkode: dcc68...875 Neida, ungdommen skal ikke betale selskapet selv, men kostnaden må jo regnes inn i totalsummen. Anonymkode: e77a7...008
Anonym bruker Skrevet 27. juli #15 Skrevet 27. juli Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Neida, ungdommen skal ikke betale selskapet selv, men kostnaden må jo regnes inn i totalsummen. Anonymkode: e77a7...008 Nei, ikke når hi spør konkret om hva vi ga i gave. Anonymkode: d0664...f92
Anonym bruker Skrevet 27. juli #16 Skrevet 27. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Neida, ungdommen skal ikke betale selskapet selv, men kostnaden må jo regnes inn i totalsummen. Anonymkode: e77a7...008 Totalsummen for hva konfirmasjonen kostet oss foreldre og hva tenåringen fikk i gave er to forskjellige ting. Anonymkode: 2b750...168
Anonym bruker Skrevet 27. juli #17 Skrevet 27. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Totalsummen for hva konfirmasjonen kostet oss foreldre og hva tenåringen fikk i gave er to forskjellige ting. Anonymkode: 2b750...168 Litt enig i dette. Festen kommer utenom gaven. Syns forresten det er ganske moderate summer pengegaver her. En og annen veldig dyr gave som båt, men ellers fornuftig. Mannen vil gi 50000 fra oss foreldre, og jeg trodde jeg var gnien som ville halvere det. Vi har overhodet ikke masse penger, og de 50000 måtte blitt lån. HI Anonymkode: 0329f...092
Hagla Skrevet 27. juli #18 Skrevet 27. juli Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Litt enig i dette. Festen kommer utenom gaven. Syns forresten det er ganske moderate summer pengegaver her. En og annen veldig dyr gave som båt, men ellers fornuftig. Mannen vil gi 50000 fra oss foreldre, og jeg trodde jeg var gnien som ville halvere det. Vi har overhodet ikke masse penger, og de 50000 måtte blitt lån. HI Anonymkode: 0329f...092 Hadde aldri skjedd at jeg tok opp lån for å gi ungdommen en større pengegave enn jeg egentlig har råd til i konfirmasjonsgave.
Anonym bruker Skrevet 27. juli #19 Skrevet 27. juli Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Litt enig i dette. Festen kommer utenom gaven. Syns forresten det er ganske moderate summer pengegaver her. En og annen veldig dyr gave som båt, men ellers fornuftig. Mannen vil gi 50000 fra oss foreldre, og jeg trodde jeg var gnien som ville halvere det. Vi har overhodet ikke masse penger, og de 50000 måtte blitt lån. HI Anonymkode: 0329f...092 Moderat? Du vet hva en bunad kan koste? Anonymkode: e77a7...008
Anonym bruker Skrevet 27. juli #20 Skrevet 27. juli De som er konfirmert fikk begge velge gave, max 10.000 kroner. Så de fikk ikke likt, men de fikk begge noe de ønska seg. Kommer til å gjøre det samme med minstemann Anonymkode: f4d09...76f
Anonym bruker Skrevet 27. juli #21 Skrevet 27. juli Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Litt enig i dette. Festen kommer utenom gaven. Syns forresten det er ganske moderate summer pengegaver her. En og annen veldig dyr gave som båt, men ellers fornuftig. Mannen vil gi 50000 fra oss foreldre, og jeg trodde jeg var gnien som ville halvere det. Vi har overhodet ikke masse penger, og de 50000 måtte blitt lån. HI Anonymkode: 0329f...092 Å ta opp lån for å gi så mye penger til en 15 åring er jo hinsides 🙈 Da ville jeg heller sagt at gaven er en sparekonto med fast trekk på f.eks 500 kr i måneden frem til de er X år og at de pengene er til førerkort, egenkapital til bolig, møbler når de flytter hjemmefra eller hva dere nå velger. Å betale ned på et lån hver måned så banken tjener rentene er idioti. Bedre å spare hver måned og la rentefordelen gå til barnet. Og båten var ikke så dyr, jeg jobber i bransjen og kjøpte den veldig billig 😉 Anonymkode: 2b750...168
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 08:53 #22 Skrevet onsdag kl 08:53 Alle har fått førerkort. Anonymkode: bcc9a...124
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 06:45 #23 Skrevet torsdag kl 06:45 Begge fikk 100.000 i fond som ikke røres, samt 10.000 de fikk disponere selv. Begge kjøpte seg ny sykkel. Anonymkode: 269f6...636
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 08:45 #24 Skrevet torsdag kl 08:45 Jeg har ei datter som konfirmerte seg for fire år siden. Hun fikk hest og utstyr (hun konkurrere og satser i sprang og har gjort det siden hun var 13 år og det var på tide å bytte ut ponnien med hest). I tillegg fikk hun en diamantring som har gått i arv i flere generasjoner og 15000 kr. Anonymkode: 51c3d...97a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå