Gå til innhold

Brudeparet ønsker seg bare penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som ikke liker å gi bort penger? De ønsker seg ikke penger til noe spesielt heller, bare penger inn på konto. Gir dere da en liten ting i tillegg til gavebordet? Kjøper dere kort? Eller setter dere inn penger og lar det være med det? 

Anonymkode: 87e59...334

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voksne folk får ikke penger av meg. Du gir den gaven du ønsker å gi.

Anonymkode: a7bdb...6b4

Skrevet

Det er vel kanskje fordi de går så mye i minus av å påkoste bryllupsfesten at gavene de ønsker er penger til å komme i balanse.

Gi dem et kort og skriv en hyggelig hilsen og beskjed om at de får en pengegave.

Det å insistere på å gi en gave man selv vil gi på tross av ønsker, som noen sier, det skjønner jeg meg ikke på.. 

Anonymkode: 36c5b...ef4

Skrevet

Gir penger når folk ønsker seg det. Jeg er for gammel til å trasse og gi noe annet i gave, kun fordi jeg ikke liker å gi penger

Anonymkode: 70427...a9b

Skrevet

Å be om penger i bryllupsgave er svært smakløst.

Likevel ville jeg svelget kamelen. 

Anonymkode: 00c39...fdb

Skrevet

Hadde gitt de penger og et kort

Anonymkode: 05c31...bed

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å be om penger i bryllupsgave er svært smakløst.

Likevel ville jeg svelget kamelen. 

Anonymkode: 00c39...fdb

Det er vel der jeg også er. Jeg kunne forstått det om dette var et ungt par i etableringsfasen el., men når folk som har bodd sammen i 10+ år kun ønsker seg penger så synes jeg det er smakløst. Jeg har noen venner som giftet seg og som akkurat hadde kjøpt et renoveringsprosjekt. De ønsket seg penger til renovering, men hadde også gaveliste på det lokale byggvarehuset. Så de hadde et gavebord fult av spiker, drillbits og malepensler i tillegg til at de fikk penger. Det er mye hyggeligere å kunne bidra til et formål. Jeg kommer til å gi penger, men jeg hadde langt heller gitt et gavekort på reise el. 

Skrevet

Datteren min gifter seg til høsten, og de ønsker seg penger til bryllipsreise.

Det er helt ok tenker jeg, kommer til å gi de penger og et kort.

Anonymkode: 1c12f...d1d

Skrevet

Da hadde jeg gitt bort penger. Livet er for kort på å gidde bruke tid på å finne en passende gave, som muligens ikke passer likevel. Jeg vil heller ikke ha pyntegjenstander og malerier jeg ikke liker. 

Skrevet

Jeg hadde nok aldri ønsket meg penger selv, men dømmer ikke andre som gjør det . De har vel alt de trenger. Så istedenfor karafler som blir stående og støve, så er det mest fornuftig med penger. 

Grunnen til at jeg ikke er så fan av pengegaver, er at det er veldig synlig hvem som har god råd og ikke. 

Husker jeg var i en dåp . Det leste fareren opp alle de ca. 30 kortene og alle beløp . Husker godt den ene gamle tanta omtrent sank ned i gulvet.  Hun hadde " bare" gitt 200 kr.  

Anonymkode: 27cd8...815

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde nok aldri ønsket meg penger selv, men dømmer ikke andre som gjør det . De har vel alt de trenger. Så istedenfor karafler som blir stående og støve, så er det mest fornuftig med penger. 

Grunnen til at jeg ikke er så fan av pengegaver, er at det er veldig synlig hvem som har god råd og ikke. 

Husker jeg var i en dåp . Det leste fareren opp alle de ca. 30 kortene og alle beløp . Husker godt den ene gamle tanta omtrent sank ned i gulvet.  Hun hadde " bare" gitt 200 kr.  

Den mannen virker jo til å være mindre begavet.

Anonymkode: d8272...c5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er jo rett og slett skammelig. Det er også en av grunnene til at jeg ikke liker å gi penger. Jeg har god økonomi nå, men hadde en del år der jeg ikke hadde 500,- eller 1000,- til overs til en bryllupsgave. Jeg var derimot rågod på å finne ting på salg, bruke medlemsfordeler og alt det der og ingen kan se på en vase om den er kjøpt til fullpris eller på 40%, men alle kan se om jeg gir 1000,- eller 600,-. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...