Gå til innhold

Tynne mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som synes at tynne mennesker over 40 år ser så mye eldre ut enn de er? Er det bevisst?

Anonymkode: 24518...e94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo veldig generaliserende, så vil tro det er bare deg ja.

Anonymkode: c3c28...f7a

Skrevet

Det er nok bare deg, ja.

Anonymkode: 4d246...483

Skrevet

Ja. Synes bare rynkene kommer mere frem. Og halsen går inn der.

Men spiller ingen rolle siden alle er heldigvis forskjellige.

Skrevet

Jeg ønsker å gå ned i vekt men er samtidig redd jeg skal få mere rynker og at halsgropen går innover der. Er i 40 årene.

De som er yngre enn 40 år passer det mye bedre å være tynn. Jeg var tynnere da selv men har dessverre est utover.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker å gå ned i vekt men er samtidig redd jeg skal få mere rynker og at halsgropen går innover der. Er i 40 årene.

De som er yngre enn 40 år passer det mye bedre å være tynn. Jeg var tynnere da selv men har dessverre est utover.

Hvis du bare lar være å bli for tjukk i utgangspunktet så er ikke rynker noe problem. Hvis du først eser ut og så slanker deg vil selvsagt huden bli løs. 

Skrevet

Hvor mye rynker man får er i stor grad genetisk, stor forskjell på hvor elastisk huden er.

Men etter overgangsalderen sørger hormonendringene for at mye av elastisiteten forsvinner 🙈

Likevel er det ting vi kan påvirke, som soling, unngå at huden blir for tørr osv.

Det er jo også et faktum at om du "fyller ut" huden med litt underhudsfett blir den glattere.  Derfor er det ofte penere å ha 5 kg for mye enn å være mager når man har passert overgangsalderen 

Anonymkode: de7a2...2bb

Skrevet

Hvis de har gått ned fort i vekt ja 

Anonymkode: 789bc...5d8

Skrevet

Jeg har nettopp gått ned 15 lg, er 50 år. Jeg ser MYE yngre ut nå... men har stram hud og lite rynker da

Anonymkode: ad623...48d

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har nettopp gått ned 15 lg, er 50 år. Jeg ser MYE yngre ut nå... men har stram hud og lite rynker da

Hvordan klarte du det? Jeg er 51 år og vekten står stille. Det siste året har jeg aldri spist meg mett og vært mer aktiv enn noen gang før

Skrevet

Det er nok bare deg

Anonymkode: 6c58b...949

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan klarte du det? Jeg er 51 år og vekten står stille. Det siste året har jeg aldri spist meg mett og vært mer aktiv enn noen gang før

Jeg er hakket eldre og har gått ned 4-5 kg i sommer, uten å gjøre noe som helst for det. 

Men altså, når det går mer ut enn inn, så blir det jo sånn... 

Anonymkode: 732bc...13b

Skrevet

Kan jo si det motsatte. Jeg er 42, har noen kg for mye, men har bare en runde, sinnarynken. Og bitte litt smilerynker, men bruker en god øyekrem. Jeg har fyldige kinn, så jeg ser litt yngre ut enn de veldig tynne jeg kjenner. Jeg syns de ser eldre ut enn de er, fordi de er mere innhulte og beina synes bedre. Det er ikke slemt ment. Og jeg går ikke rundt å tenker på dette. Tror vi alle er enige at man ser yngre ut med mere fett på kroppen. 

Anonymkode: 4ff25...e5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Tror vi alle er enige at man ser yngre ut med mere fett på kroppen. 

Anonymkode: 4ff25...e5a

Vi alle er ikke enige i det nei. Jeg tror det er noe tjukke kvinner ønsker å trøste seg med. Mer fett på kroppen kommer jo gjerne med alderen, så en slank 50-åring ser selvsagt mer ungdommelig ut en en lubben 50-åring.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg går aldri sulten, men spiser masse proteiner. Egg, skinke, mager ost og grønnsaker. Droppa småspising i uka, koser meg i helg. Drikker ikke kalorier og spiser minimalt karbohydrat, men spiser "normalt" så ingen merker det. 

Rører mye på meg, bruker store muskler mye, uten at jeg trener. Også ble jeg kvitt stress, så kortisol er nok lav, det hjelper mye.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg er 52 år og har gått ned 20 kg, jeg går ikke sulten.

Men har lest meg veldig opp på blodsukkervennlig mat, rett og slett spise så man blir mer insulinfølsom.

Spis tre ganger om dagen, null spising mellom måltidene og spis mat som er høy på volum men lav på energi.

Google etter mat som er høy på volum, du finner masse på nett. Her kan du lese litt om hva det er, men det ligger masse eksempler på f.eks Tiktok

https://www.vektfri.no/blogg/volumspising-volumetrics-bli-ordentlig-mett-p-frre-kalorier

Jeg drikker ingen kalorier og spiser snop/kake/kjeks/kanelboller og slike ting som er min stooore svakhet bare på lørdag og i selskap.

Skrevet

Jeg går ikke ned i vekt uansett hvor mye jeg vil ned. Jeg rører på meg og er aldri mett.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jeg er hakket eldre og har gått ned 4-5 kg i sommer, uten å gjøre noe som helst for det. 

Men altså, når det går mer ut enn inn, så blir det jo sånn... 

Anonymkode: 732bc...13b

Hvordan klarer du det? Har prøvd men går ikke ned i vekt men oppover. Sliter med matstøy konstant.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvordan klarer du det? Har prøvd men går ikke ned i vekt men oppover. Sliter med matstøy konstant.

Dette er en nettside som "reklamerer" for slankemedisiner, men om du overser det har de mye nyttig info også, her om matstøy:

https://helseresepten.no/artikkel/hvordan-bli-kvitt-matstoy

Jeg har hatt god nytte av å spise mer blidsukkervennlig, i hovedsak faste måltider, ingen småspising mellom måltidene og å spise mindre ultraprossesert mat. Man blir mye mettere og det holder lenger på naturlige produkter.

Jeg er på ingen måte fanatisk da, kan spise både is og kake, men det er ikke lørdag hver dag 🙈

Matstøyen har blitt mindre, men den er fremdeles der. Den blir nok aldri borte, men lettere å leve med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...