Gå til innhold

Slemme små barn, hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal reagere her.

Min gutt på 11 var ute om lekte, hadde blant annet plukket blåbær.
Etter å ha plukket bær ble han stående å snakke med et av nabobarna, han er vel en 8.
Da kom 2 andre veldig små barn bort til dem, under skolealder.

Den ene spurte om gutten min ville sloss.
Gutten min har lekesloss en del med vennene sine, og har respekt for at små barn er små, og tullet med dem.
Da begynte de to små å bli veldig stygge i språket, og truende, de truet med å kjøre på gutten min og nabogutten med sparkesyklene siden, og til slutt truet de med å hente et større barn for å knekke armen på gutten min.
Gutten min reagerte med å kaste blåbær på dem og løpe vekk å gjemme seg, han ble redd for den store gutten de skulle hente.

Jeg var inne, ikke lenge etter skulle jeg ut med søpla, og når jeg var på vei ut banket det på.
Jeg åpnet, men naboen begynte å snakke med hun damen utenfor.
Hørte hun snakket med hun damen som hadde med seg 2 små gutter at før hun klager på andre barn bør hun se på hvordan hennes egne barn oppfører seg og så videre.

Når jeg kom tilbake fikk jeg høre hva som hadde skjedd, hun damen kom for å klage siden gutten min hadde kastet blåbær på de 2 små barna.
Naboen hadde fått med seg hva som hadde skjedd, men hadde ikke mulighet til å gripe inn.
Dama ble sur, hennes barn er visstnok englebarn og finner aldri på noe.

Jeg begynte å lete etter gutten min, tok 20 minutter før jeg fant han og han var livredd for at den store gutten skulle komme å knekke armen hans.

Hva gjør man med slik små barn i området?
Små barn som oppfører seg på den måten, og er ute uten voksne tilstede?

Anonymkode: 3a423...3c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naboen fikk med seg hva som skjedde? OG ga beskjed til moren til de små? Da håper jeg moren tar affære 

Anonymkode: 2c1d7...cae

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Naboen fikk med seg hva som skjedde? OG ga beskjed til moren til de små? Da håper jeg moren tar affære 

Anonymkode: 2c1d7...cae

Selvfølgelig ikke.

Barna hennes vil da aldri finne på noe slikt, og dessuten,  de andre barna var større og det var forferdelig at en av dem kastet blåbær på hennes små

HI

Skrevet

Dette løser barna best selv. Stol på gutten din. Du trenger ikke gjøre noe. 

Anonymkode: a75dd...c36

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dette løser barna best selv. Stol på gutten din. Du trenger ikke gjøre noe. 

Barn løser det selv når små barn truer med å skade andre slik at de blir virkelig redde for så å hente mamma fordi de blir hevet blåbær på?

Barn under skolealder som truer med å hente eldre barn for å knekke armen på det andre barnet?

Etter min mening er ikke dette normal oppførsel av små barn.

Snakket med naboen igjen, og vi kommer til å holde litt øye med dem, og er dette mer normalen enn unntaket kommer vi til å sende en bekymringsmelding til BV.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Barn løser det selv når små barn truer med å skade andre slik at de blir virkelig redde for så å hente mamma fordi de blir hevet blåbær på?

Barn under skolealder som truer med å hente eldre barn for å knekke armen på det andre barnet?

Etter min mening er ikke dette normal oppførsel av små barn.

Snakket med naboen igjen, og vi kommer til å holde litt øye med dem, og er dette mer normalen enn unntaket kommer vi til å sende en bekymringsmelding til BV.

Er du ny som mamma? Dette skjer hele tiden. Stol på sønnen din, og la han fikse det selv. Det kommer ingen storebrødre og brekker armen hans. La han erfare det, og la han få erfaringen med å ordne opp i egne konflikter selv. Det er en gylden mulighet han kommer til å vokse på. 

Skrevet

Det finnes ikke slemme barn,det er HANDLINGEN som er slem.

Anonymkode: 96172...406

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Er du ny som mamma? Dette skjer hele tiden. Stol på sønnen din, og la han fikse det selv. Det kommer ingen storebrødre og brekker armen hans. La han erfare det, og la han få erfaringen med å ordne opp i egne konflikter selv. Det er en gylden mulighet han kommer til å vokse på. 

Stole på sønnen min?

Han ble livredd, hev blåbær på ungene og løp og gjemte seg.

Hva mener du egentlig?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Stole på sønnen min?

Hva mener du egentlig?

Og nei, jeg er ikke ny som mor, han er 11 og yngste av 3

Skrevet

Flytt. 

Anonymkode: ecee4...a7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det finnes ikke slemme barn,det er HANDLINGEN som er slem.

Anonymkode: 96172...406

DET var ditt bidrag til tråden…? Det var det  viktigste å påpeke, syntes du?

Anonymkode: 360ff...b76

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Stole på sønnen min?

Hva mener du egentlig?

Livredd for to små barn? Ble han det? På ordentlig? Eller er det du som overdriver? For hvis han ble livredd for to småunger som truer med storebror, må han ha hjelp. Evt få beskjed om at det ikke er farlig, og fortsette med livet. Hvordan skal det gå med han hvis han som 11 åring ble livredd for to småunger?

Hvor i landet bor dere? Har han vært pakket inn i bobleplast lenge? Ikke meningen å være frekk eller noe, men ta deg sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...