Anonym bruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Vi satt på en campingplass og pratet litt med andre som var der. Et av temaene synes jeg var interessant fordi jeg ikke helt vet hva jeg ville valgt å gjøre selv. En av familiene der hadde ungdommer. Yngste er 18 år og skulle jobbe i deler av ferien og kunne dermed ikke være med resten av familien på en av turene de skulle ha. Nå har sykdom hos de ansvarlige gjort at det ikke blir noe av jobben i det hele tatt. Ungdommen på 18 har dermed plutselig fri i to uker. Ungdommen er veldig sosial og har mange venner, men mange av disse synes det er gøy å feste og kult å være full. De har dermed gått på noen smeller og har måtte bli hentet (de bor langt fra hverandre og når man er full er det vanskelig å komme seg hjem med mange bussbytter på ukjent plass). De har også mistet hverandre og alene havnet på fester av venner av venner der de ikke har kjent noen. Og der ingen har passet på dem om de har drukket for mye. Der har ungdommen gjerne ikke visst hvor hen var (reist sammen med andre og ikke fult med på veien) og har ikke hatt anelse om hvordan man kommer seg hjem derfra. Ungdommen har arbeidsmoral og er ansvarlig så det hadde ikke vært et problem for familien å være på ferie om ungdommen jobbet. Men når ungdommen nå har fri er historien plutselig en annen. Det er ikke mulig for ungdommen å være med på ferien og de har ingen familie i nærheten som kan være barnevakt/Taxivakt. Hva hadde dere gjort? Hadde dere avlyst ferien for den ene voksne og vært hjemme? Jeg tror de fleste ville dratt på ferie av voksne. Jeg er veldig usikker på hva jeg ville gjort i en tilsvarende situasjon. Jeg er nok preget av at jeg har en venninne som mistet sønnen. Han var full, trolig forsøkt å gå hjem, tatt en (vanlig) snarvei og falt utenfor et stup og døde. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 3c3b0...f9c
Anonym bruker Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli En 18 åring er voksen og må ta ansvar selv. Jeg har to over 18 (snart 19 og 22) og den eldste er så uforsvarlig i drikkinga si at det går på helsa løs (også andre psykiske lidelser, skal sies) men er voksen og får ordne opp selv. 19 åringen er glad i en øl og brettspill, og har enda ikke vært snydens. Hadde ikke ramla meg inn å skulle avlyse ferien. Den eldste min har flytta ut og neste flytter neste uke. De må ordne seg selv Anonymkode: 62205...4cb
Anonym bruker Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli Jeg tenker at når de har fylt 18 må de faktisk klare å ta ansvar selv. Jeg hadde ikke blitt hjemme, men jeg hadde nok hatt litt høye skuldre.... Har barn på 17, 19 og 22 år selv Anonymkode: 00761...234
Anonym bruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Jeg har tenåringer som har gått på en selv. Har en som er 18 om litt over en mnd. Hadde ikke avlyst ferien for å bli hjemme. Men, i den gjengen hun er passer de på hverandre. Har også andre voksne rundt der vi bor som eventuelt kunne hjulpet. Hun har heldigvis lært, men men vet jo som sagt aldri. Anonymkode: c6292...fb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå