Anonym bruker Skrevet 19. juli #1 Skrevet 19. juli Ungdommen i huset har tatt vgs i utlandet og la inn oversatt vitnemål, men glemte å legge inn originalvitnemålet. Dette ble lagt inn 14/7 (Kom en beskjed 13/7 fra samordna om at dette manglet og at det måtte legges inn snarest, men at det muligens allerede var for sent til at de kunne ta det med. Denne meldingen ble kun lagt i søkerportalen, og kom ikke verken som sms eller mail. Derfor var det litt tilfeldig at ungdommen oppdaget denne 14/7 og straks la inn originalen.) Da opptaket kom ut før helgen, står ungdommen uten godkjent utdanning og uten studieplass. Samordna har altså latt være å se på originalvitnemålet. Ble skrevet mail, og det kom svar i helgen om at denne var oversendt en saksbehandler, men at behandlingstiden var opp til 3 uker!!!! Hva i all verden gjør vi nå? Om 3 uker har alle studier startet.... Er fullstendig klar over at ungdommen har gjort århundrets blemme, men hadde jo håper at det i det minste var mulig å komme seg inn på en venteliste. Noen med erfaring rundt dette? Kan det ha noen hensikt å ta direkte kontakt med studiested? Dette er en svært skolesterk ungdom med 5,8 i snitt + realfagspoeng, så skulle jo stått først i køen og kommet rett inn på sitt førsteønske.... Langt, men setter stor pris på alle som leser og evt har erfaring å dele. Anonymkode: 05cdb...e00
Anonym bruker Skrevet 20. juli #2 Skrevet 20. juli Jeg ville tatt direkte kontakt med studiested, samtidig som jeg holdt saken varm hos SO. Anonymkode: 7943e...9e8
Anonym bruker Skrevet 20. juli #3 Skrevet 20. juli Datteren til en venninne kom ikke inn fordi hun hadde for lavt snitt, men de hadde faktisk glemt å ta med noen karakterer i beregningen så hun klagde. Hun kom inn likevel. Så de har muligheten til å ta inn flere etter hovedinntaket når det har skjedd noe feil ihvertfall. Jeg ville tatt opp tråden noen ganger med samordna og hørt hvordan det lå an, også ville jeg tatt kontakt direkte med studiested og spurt om det var noe mer jeg kunne gjøre. Skader ikke å gjøre de oppmerksom på at det er noen som venter. Anonymkode: 900d3...11c
Anonym bruker Skrevet 20. juli #4 Skrevet 20. juli Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg ville tatt direkte kontakt med studiested, samtidig som jeg holdt saken varm hos SO. Anonymkode: 7943e...9e8 Samme som vi har tenkt. Må jo prøve alt vi kan. Anonymkode: 05cdb...e00
Anonym bruker Skrevet 20. juli #5 Skrevet 20. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Datteren til en venninne kom ikke inn fordi hun hadde for lavt snitt, men de hadde faktisk glemt å ta med noen karakterer i beregningen så hun klagde. Hun kom inn likevel. Så de har muligheten til å ta inn flere etter hovedinntaket når det har skjedd noe feil ihvertfall. Jeg ville tatt opp tråden noen ganger med samordna og hørt hvordan det lå an, også ville jeg tatt kontakt direkte med studiested og spurt om det var noe mer jeg kunne gjøre. Skader ikke å gjøre de oppmerksom på at det er noen som venter. Anonymkode: 900d3...11c Kanskje det er håp. Feilen her ligger jo hos ungdommen selv som var sen, men alt ble sendt inn før opptaket ble gjort så ganske utrolig at SO bare har valgt å la være å godkjenne utdanningen. Vi får bare jobbe videre og håper det lykkes. Anonymkode: 05cdb...e00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå