Anonym bruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Hun er 30 og henger ca 3000 på etterskudd hver mnd. Jeg og mannen pleier å låne henne, men hun gir alltid tilbake når lønnen hennes har kommet. Hun har stilling på 75%, så burde vi ta en prat med henne eller hjelpe på noe vis? Føler hun henger så etter. Anonymkode: ab810...758
Anonym bruker Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli Hvorfor henger hun på etterskudd hele tiden da? Overforbruk, sløsing? Hvis ikke så hadde jeg gitt hun de 3000, så hun alltid slapp å være på etterskudd, og alltid slapp å være på låna, med forbehold om ikke mer låning. Hvis det er pga hun ikke ikke kan styre penger, så burde dere ikke låne henne, det er bare å gjøre henne en bjørnetjeneste. Anonymkode: 85cfe...9af
prekæs Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli Under forutsetningene du nevner, hadde jeg lånt henne, evnt gitt det som gave. Ville likevel anbefalt henne å få seg full jobb, kanskje ta ekstravakter.
Anonym bruker Skrevet 15. juli #4 Skrevet 15. juli 3.000 kr er jo ikke så mye, så om hun stadig går det i underskudd fordi hun må betale dere tilbake fra forrige måned hadde jeg gitt henne pengene og sagt hun slapp å betale de tilbake så hun kom ovenpå og neste måned slapp å gå i minus. Anonymkode: f1d0d...e72
Anonym bruker Skrevet 15. juli #5 Skrevet 15. juli Selfølgelig må dere snakke med henne, dere hjelper jo ikke hvis dere hele tiden skal redde henne på den måten hun må lære å klare seg selv Anonymkode: 0d03d...9c8
amandine Skrevet 15. juli #6 Skrevet 15. juli Hvis hun klarer å gå i null såvidt det er med fornuftig pengebruk men alltid blir hengende de samme 3000 bak så hadde jeg gitt henne de 3000 og bedt henne heller begynne å arbeide opp en liten konto til nødsbruk. Om hun derimot låner og låner men bruker penger på dilldall hadde jeg stoppet å låne ut penger.
sug lut Skrevet 15. juli #7 Skrevet 15. juli Hver måned? Uaktuelt. Da.får.hun legge om livet og jobbe mer.
Anonym bruker Skrevet 15. juli #8 Skrevet 15. juli Hadde gitt henne 3000,- under forutsetning av at hun sluttet å låne mer penger og søkte seg 100% jobb for å øke inntekten Anonymkode: 1e0ac...c59
Anonym bruker Skrevet 15. juli #9 Skrevet 15. juli Mannen hennes låner henne? Hva er det for et forhold?? Anonymkode: 9345c...4b6
Anonym bruker Skrevet 15. juli #10 Skrevet 15. juli Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Mannen hennes låner henne? Hva er det for et forhold?? Anonymkode: 9345c...4b6 Ikke mannen til dattera. Anonymkode: 85cfe...9af
☆☆☆ Skrevet 15. juli #11 Skrevet 15. juli 3000 kr sendast att og fram kvar mnd? Eller ho får nye 3000 kr kvar mnd? Om det er det første burde saka løysast greit ved at ho får dei pengane og kjem a jour. Om det er det andre må ho rett og slett opp i stilling.
Anonym bruker Skrevet 15. juli #12 Skrevet 15. juli Nå vet vi jo ikke grunnen til at hun jobber redusert, det kan være gode grunner til at et menneske ikke er i full jobb. Jeg får litt hjelp av foreldrene mine nå i en overgangsperiode selv om jeg er 40, ca 3000 i måneden. Jeg har akkurat blitt alene, og jobber 120%, men det er beintøft økonomisk. Er evig takknemlig, og skal nok få anledning til å yte gjengjeld en gang. Anonymkode: f8f6f...00c
Anonym bruker Skrevet 16. juli #13 Skrevet 16. juli Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nå vet vi jo ikke grunnen til at hun jobber redusert, det kan være gode grunner til at et menneske ikke er i full jobb. Jeg får litt hjelp av foreldrene mine nå i en overgangsperiode selv om jeg er 40, ca 3000 i måneden. Jeg har akkurat blitt alene, og jobber 120%, men det er beintøft økonomisk. Er evig takknemlig, og skal nok få anledning til å yte gjengjeld en gang. Anonymkode: f8f6f...00c Hun prøver å finne en 100% jobb, men ikke lett idag og særlig uten utdanning. Hun var ung da hun kom ut i jobb, å i den type jobb trengte hun ikke utanning. Ja av og til må man hjelpe til, vi føler jo hvertfall det. Anonymkode: ab810...758
Anonym bruker Skrevet 16. juli #14 Skrevet 16. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hun prøver å finne en 100% jobb, men ikke lett idag og særlig uten utdanning. Hun var ung da hun kom ut i jobb, å i den type jobb trengte hun ikke utanning. Ja av og til må man hjelpe til, vi føler jo hvertfall det. Anonymkode: ab810...758 Da ville jeg lånt eller gitt henne de pengene hvis dere kan. Det håper jeg også at jeg har mulighet til hvis mine barn en gang står i en slik situasjon. Anonymkode: f8f6f...00c
Anonym bruker Skrevet 16. juli #15 Skrevet 16. juli Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hun prøver å finne en 100% jobb, men ikke lett idag og særlig uten utdanning. Hun var ung da hun kom ut i jobb, å i den type jobb trengte hun ikke utanning. Ja av og til må man hjelpe til, vi føler jo hvertfall det. Anonymkode: ab810...758 Sånn går det når man ikke tar utdannelse. Da er det andre som tar regninga. Anonymkode: 3b68e...7aa
Anonym bruker Skrevet 16. juli #16 Skrevet 16. juli Hvis det holder å gi henne 3000 kroner en gang så hun aldri havner bakpå så ville jeg gjort det. Slutter ikke å hjelpe de selv om de er voksne og har flytta ut Anonymkode: ebfe4...b76
Kathrine. Skrevet 16. juli #17 Skrevet 16. juli Hadde lett gitt mye meir enn det for å hjelpe egne barn. Så lenge mottaker har en fornuftig pengebruk. 🩷 Om pengene ble brukt til tatoveringer, rusmiddel (snus, alkohol), negle- og vippebehandling eller tilsvarende hadde eg tenkt det var bedre nytte i å lære de om penger og forbruk.
Anonym bruker Skrevet 16. juli #18 Skrevet 16. juli Kathrine. skrev (4 timer siden): Hadde lett gitt mye meir enn det for å hjelpe egne barn. Så lenge mottaker har en fornuftig pengebruk. 🩷 Om pengene ble brukt til tatoveringer, rusmiddel (snus, alkohol), negle- og vippebehandling eller tilsvarende hadde eg tenkt det var bedre nytte i å lære de om penger og forbruk. Det er jo ikke snakk om at dem ikke har mulighet til å gi mer men at dem må låne bort for hver mnd og da lærer man aldri å stå på egne ben Anonymkode: 0d03d...9c8
Anonym bruker Skrevet 16. juli #19 Skrevet 16. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er jo ikke snakk om at dem ikke har mulighet til å gi mer men at dem må låne bort for hver mnd og da lærer man aldri å stå på egne ben Anonymkode: 0d03d...9c8 Ja, men låner de bort 3000kr hver mnd og datteren betaler dem tilbake 3000kr hver mnd så høres det ut som en gave på 3000kr hadde løst det meste. Anonymkode: 6c139...877
Anonym bruker Skrevet 16. juli #20 Skrevet 16. juli Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Ja, men låner de bort 3000kr hver mnd og datteren betaler dem tilbake 3000kr hver mnd så høres det ut som en gave på 3000kr hadde løst det meste. Anonymkode: 6c139...877 Nei det gjør jo ikke det Anonymkode: 0d03d...9c8
Superdolly Skrevet 17. juli #21 Skrevet 17. juli Hvordan kan det ikke gjøre det? Hi skriver at de låner henne 3000 kr som hun betaler tilbake når hun får lønning, men senere i måneden mangle hun 3000 kr så de låner henne dette beløpet igjen. Da høres det jo virkelig ut som om Hi bare kunne sagt at denne gangen får hun pengene, så ordner alt seg. Anonym bruker skrev (8 timer siden): Nei det gjør jo ikke det Anonymkode: 0d03d...9c8
Anonym bruker Skrevet 17. juli #22 Skrevet 17. juli Anonym bruker skrev (20 timer siden): Sånn går det når man ikke tar utdannelse. Da er det andre som tar regninga. Anonymkode: 3b68e...7aa Sånn går det fort selv om man tar utdannelse i dag. Kalles skjult arbeidsledighet, og den er det en god del av. Altså unge mennesker som ikke får den jobben de er utdannet til, men må ta "til takke" med med arbeid som ikke er relevant mtp. utdannelsen. Gjerne da med dårligere betingelser enn hvis de hadde fått den type jobb de egentlig var kvalifisert for. I tillegg sitter mange med et stort studielån også, uten egentlig å få avkastning for dette. Anonymkode: d5dbd...d52
Anonym bruker Skrevet 17. juli #23 Skrevet 17. juli Anonym bruker skrev (10 timer siden): Sånn går det fort selv om man tar utdannelse i dag. Kalles skjult arbeidsledighet, og den er det en god del av. Altså unge mennesker som ikke får den jobben de er utdannet til, men må ta "til takke" med med arbeid som ikke er relevant mtp. utdannelsen. Gjerne da med dårligere betingelser enn hvis de hadde fått den type jobb de egentlig var kvalifisert for. I tillegg sitter mange med et stort studielån også, uten egentlig å få avkastning for dette. Anonymkode: d5dbd...d52 Tror mange sliter økonomisk idag. Alt er dyrere og rentene med blir det fort mindre inntekt. Anonymkode: ab810...758
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå